A projekt az IHM támogatásával jöhetett létre. Írjon ítéletet! Írtam, de hogyan szerkeszthetem?

Ha az indapass elötti időkben írtam ÉS megadtam az email címet.

Az ítélet alján lévő mezőbe írja be azt az email címet, amivel egykor írta az ítéletet. Ekkor egy emailt kell kapjon a további teendőkkel.

Ha nem adtam meg emailt, vagy már nem tudom mit adtam meg, esetleg megszűnt az a cím.

Írjon a nepitelet@mail.totalcar.hu címre, ahova küldje el a probléma leírását illetve az ítélet linkjét.

Már indapassal írtam az ítéletet

Ekkor az ítélet alatt megjelenő sárga indapass boxon keresztül kell belépnie. Belépés után az ítélet alján lévő linkre kattintva szerkesztheti azt.

Autók » Chrysler » Pt Cruiser (2000)

Pt Cruiser Limited 2.0L 

Az ítélet értékelése
5,0(3 db)

Néha csak azért nézek ki rá, hogy gyönyörködjek

Szöveges ítélet

A kezdetek:
Az egész úgy kezdődött, hogy beleuntam a jóba. Több mint egy évtizedig tolván egy svéd prémium márka szekerét, elértem a pontra: hidegen hagy. A dolog kicsit igazságtalan részemről, de hiányzott valami. Bár próbálnak ezek a jó svédek "megőrülni", de a hedonista életigenlés nem az ő profiljuk. Meg hát a gazdasági krízis.....Na, érezvén az elkerülhetetlenül közelgő szakítást, gyakori "fejben vásárlóvá" váltam a hahu-n. A svédeknél eltöltött idő alatt belém ivódott praktikussággal összefüggő elvárásaimat nem igazán sikerül levetkőznöm, de ellenállhatatlan késztetést éreztem az "őrült" típusok birtoklása iránt. Így került a képbe PT. Illetve úgy, hogy anyagi megfontolásokból 800e-1,5 millió közé állítottam a keresés pénzbeli határait és ott megláttam ezen retro jellegű "amerikai" dobozok garmadát. Jé, ez tök jópofa, meg eléggé alulértékelt és megfelelően nagynak tűnik a cuccolós személyiségemnek. Az 1.6-ost eleve kizártam. 1.4 tonna már túlzott kihívás egy ekkora motornak, a 2.4 nem jobb mint a 2.0, a 2.4 turbó meg extrém ritka. Dízeleket próbáltam és igazából meg is győztek - ha a motor kiábrándító orgánumát nem számítom - ám tartottam az ebben az árkategóriában, 130e-150e (hehe) közötti futásteljesítménnyel árult darabok akárcsak rövid távon is jelentkező szervizköltségeitől. Mondjuk az is elég beszédes, hogy a 2.2 dízelek gyakorlatilag azonos árban szerepelnek a hirdetésekben a 2.0L benzinesekkel. Itt most tovább nem részletezett hirtelen támadt sürgető körülmények okán néhány nap alatt kellett „atyai hatalmam alá vonni” egyet. Németországból hozták néhány héttel korábban és csak az én kedvemért valamint költségemre esett át a hazai regisztrációs procedúrán.
És akkor a használt autó vásárlás első és legfontosabb szabályát ismételjük át még egyszer: Soha ne dönts az idő sürgetésétől ösztökélve. Mindenhez idő kell, a használt autó vásárláshoz meg pláne!
Már a próba út során feltűnt, hogy még stabil gázon is érezhetően rángat. Nem ijedtem meg, inkább csak egy plusz érv volt az ártárgyalások során. Egyébként így 10 évesen is mindene működött. Aludtam rá egyet és másnap megvettem, pedig tudtam, hogy nem rozsda mentes. És akkor elértük a típus talán egyetlen említésre méltó hibájához. Ez a Daimler-Chrysler korrózióvédelem még a csillagosok nimbuszát is összetörte. Ez meg itt „csak” egy ismeretlen amerikai.
Összerázódás:
A rozsdára nincs igazán megoldás, de ilyenkor előny az 1.4 tonna. Szóval anyag van benne és néhány flakon alvázvédő ráfújásával és az azt megelőző alapos tisztítással és előkészítéssel megfelelő mértékben lassítható a folyamat. Na jó, a bal küszöb és hátsó sárvédő találkozásánál megbújó rohadást karosszéria lakatos és fényező barátok elhárították. A különböző üregeket, különös tekintettel az ajtók alsó éleire, okvetlenül érdemes viasszal kifújni. Összességében 30e forint körüli költséggel és 1-1 öszi-tavaszi átvizsgálással lehet nyerni úgy 5-6 évet. Szóval kis odafigyeléssel kihúzható vele 20 év, így veterán nem nagyon lesz belőle, de tisztességben elöregedett „mosolygós” autó még simán. (Lányaim nevezték így el a hűtőmaszk láttán)
A rángatást fojtószelep tisztítás, gyertya és gyújtó kábel csere megoldotta.
A rend kedvéért kapott új olajat és szűrőket, bár a számlák, az olaj színe és a légszűrő tanúsága szerint ezt nem sokkal korábban a német tulajdonosnő is megtette.
Az elején egyszer kicsit felbosszantott, mert a vidéki nagyszülőknél 1 hetes nyaralást követően bestokiztam a gyerekeket és a hozzájuk tartozó accessoire-okat az autóba (értsd:rogyásig pakolva), a vasárnapi ebéd még eleven emlékével a számban elfordítottam a slusszkulcsot és semmi. ……. újra és megint semmi. ???? újra-újra-újra. A végén már semekkora ellenállást nem tapasztaltam a kulcs elforgatása közben.
Menetrend:
• dühöngés
• szétszedés megkezdése
• tr torx készlet kölcsönkérése a 3. szomszédtól
• szétszedés befejezése
• átalakítás csavarhúzós indításra
• bocsánatkérés a dühöngés közben megsértett családtagoktól
Másnap végig telefonáltam egy valag bontót, de vagy nem volt, vagy 20-35e közötti vicceket meséltek. Az utolsó rablónál elgurult a gyógyszerem és udvariasan felvetettem neki, hogy akár az ebay-en akár az amazonon fele ennyiért újonnan rendelhető az a mechanikus kis közdarab ami a gyújtáskapcsoló programtárcsája és a zárbetét közé kell.(ennek törése okozta a bajt) „Á, az sosem jön meg, már kipróbáltam.” jött a válasz. De, megjön. Postával együtt olyan 35 $ és kb 10 nap.
Szintén ebay-es beszerzésből vettem hozzá egy 6 lemezes CD-tár emulátort, így egy 8 Gb-s pendrive-ról lejátszható 6*99 nóta. Hála az autó egyszerű felépítésének és beszerelési útmutatónak, a parkolóban 30 perc alatt installálható 2 csavarhúzó segítségével.
Tapasztalatok:
A téli kerék csere során ellenőriztük a fékeket és találtunk némi problémát, ami nem feltétlen egyedi:
Az egyik, hogy a dobfékes kézifékpofákról a ragasztó részben elengedte a súrlódó anyagot így ezeket is ildomos mielőbb cserélni. Ez a megoldás és így a probléma eléggé elterjedt más autóknál is. A pofák beszerzésénél észnél kell lenni, mert gyártottak a PT-ből hátul dobfékeset is (bár én még soha nem láttam) és minden alkatrész katalógus azt hozza. Ezek 220*42 méretűek. A kézifék ezzel szemben 172*22. Nehezen beszerezhető, de azért nem reménytelen. Legvégső esetben internet + 15e Ft + 1hét. Itthon is ennyi.
A másik, hogy a rozsda nem kíméli a féknyergeket sem. Ezzel nem lenne gond, de így egy olcsóbb fékbetéttel párosulva könnyedén eredményezheti azt, hogy a betétek beszorulnak a helyükre. Így fékhatás ugyan lesz, de kissé akkor is fog fékezni, amikor nem kéne. Eredményként kopik a tárcsa,nő a fogyasztás, romlik a teljesítmény és megég a betét. Szóval ezt is érdemes évente egyszer ellenőrizni, ápolni.
Már a típus kiválasztásakor tudtam, hogy 15e km/év körüli igénybevételnél a fogyasztás nem okvetlen meghatározó, de ….. Na, sörözés/fröccsözés közben nem a PT fogyasztási adatai fognak elismerő pillantásokat kiváltani. Hacsak nem a költségviselő képesség okán keletkeznek. Teljesen őszintén:
Vidék: 8-8,4 l/100km
Budapest: 10,5-11,8 l/100km
Kiegészítés képen annyit, hogy ezeket az adatokat 100-120 km/h sebesség mellett, illetve városban határozott gyorsulások ám korai felkapcsolások mellett produkálta.
Csomagtere simán kielégítené bármely családos ember igényeit. Gyerekek, költöztetés, bútorvásárlás…bármi. Szükség esetén 2-2 mozdulattal a hátsó üléssor kiszedhető és akkor ott a 1,5 köbméternyi majdnem teljesen doboz forma raktér.
Az enyém bőr üléses, így némiképp csúszkálnak a benne ülők, de ez is csak aláhúzza azt, hogy magas, már-már egyterű felépítése és amerikai mivolta ellenére egész vállalhatóan lehet vele kanyarodni. Nem billen akkorát, de azért szereti szélesíteni az ívet. Parkoláskor érezhető, hogy nem a legkisebb a forduló köre, de nem sokkal rosszabb az átlag 4,3 méteres első kerék hajtású autókénál. Ha már parkolás, akkor megszokást igényel, hogy a hátsó ablakból éppen addig lehet látni, ameddig az autó ér. Ez homlokegyenest ellenkezője a mai autókénak, így eltarthat pár hétig, míg az ember megszokja, hogy már nem kell ráhagyni egy kicsit tolatáskor. Megszokást igényel a bal külső visszapillantó is, mely nem aszférikus, így van holttere bőven, illetve minden annyira közeli a valóságban mint a tükörben.
A gyári hifi egészen jól szól és avitt kinézete harmonizál az autó retrós megjelenésével. Kezelése egyszerű és van annak némi bája, ahogy megnyikordulnak a gombjai például a track-ek közötti ugráláskor.
A légkondi manuális és üvölt róla, hogy amerikai. Értsd: folyamatos küzdelem, hogy ne hűtse túl a bel teret. A fogyasztáson nem nagyon mutatkozik a használata, de a teljesítményből észrevehető mértékben igényel. Haladni így is halad, de a rugalmassága romlik.
A gyári tetőcsomagtartó kb semmivel sem kompatibilis. Annyira ívelt mind hossz mind kereszt irányban, hogy a Thule bicikli tartókat nem lehet rá felszerelni. Persze, lehet venni utángyártott tetőcsomagtartókat, de ragaszkodva az eredetiséghez, inkább a bicajtartók felfogatását alakítom át.
Összegezve az elmúlt 7000 km-t: megbízható, kényelmes, praktikus, egyedi, nem túl gyors, ám viszonylag nagy fogyasztású darab. Nem lopják, nem rongálják. Alacsony futásteljesítmény esetén, illetve második autónak kitűnő választás.

Hibalista

- Gyújtókábel - Gyújtáskapcsoló - Kézifék -

Ide hordtam szervizbe

Andriska a nyugodt, precíz szakértelem kétlábon járó totemoszlopa. Az idiótákat nem szívleli, így örök rejtély, hogy engem miért visel el. :)

Értékelése: 10

Másik szerelő értékelése

Jómagam.

Értékelése: 7

Képek az autómról

Fenntartási költség (7) Évjárat 2003
Kényelem (9) Használati időtartam 1 év
Teljesítmény (5) Km vásárláskor 169200
Megbízhatóság (9) Vezetett km 7000
Szerviztapasztalat (8) Átlagfogyasztás 9 l
Előző autója? C30-tól XC90-ig minden Következő autója? PT Cruiser cabrio esetleg Lancia Beta
Ennyire szerette (10) Megérte a pénzét? igen
Verdikt (8.3/10)  
 
Ítélet értékeléséhez be kell jelentkezned.
 

Chrysler Pt Cruiser 2000 (2000)

További ítéletek (26 db)

Szűkítés: jól megírt| képes| hosszú
Cím / Modell Időpont Hossz Km Ítélet Ért.

Népítélet-kereső Népítélet-kereső

  • Fenntartási költség
  • Kényelem
  • Teljesítmény
  • Megbízhatóság
  • Szerviztapasztalat
  • Ennyire szerette
  • - Évjárat (mettől meddig)