Mosolyt csaló PROFI
Szöveges ítélet
1983-ban 22 évesen volt szerencsém egy hófehér 71-es bogárhoz. Most, 2013-ban van szerencsénk egy 2001-es PT-hez. Közben eltelt 30 év és ha belegondolok, alig volt olyan autónk, amit valóban szeretni lehetett - ezeken kívül. Ha elmúlsz 50 és megengedheted magadnak, hogy olyan autód legyen, amire ránézve mosoly jelenik meg az arcodon, akkor gondolkozz el egy PT-n, persze csak ha alapvetően tetszik ! De ez egy olyan valami is egyben, amit mindenki kerüljön el, akinek az életét kizárólagosan a racionalitás szövi "kerekre". Ha van a stílusnak éltető ereje, akkor a PT ebbe a kategóriába tartozik, mert nemcsak elvisz A-ból B-be, hanem táplálja létezésével a "lelkivilágodat". Persze a józan ész határain belül próbálj maradni és ne vegyél meg romhalmazt, ha lehet. Már a beszerzése is egy valódi élmény, mert egy már nem gyártott típusról van szó, vagyis egy más dimenzió, mint a hideg racionalitás világa. Ez az autó ezen túl tipikus unisex autó,amiben jól érzi magát nő és férfi, de a férfiak közül csak azok, akik tudják, hogy először minden férfi focista akart lenni, csak később "gondolta meg magát" és lett orvosprofesszor. A mi autónk 1.6 benzines, a mondák szerint ez egy BMW motor a Miniből, mások szerint a Chrysler Neon motorja, ami elvileg még a BMW-nél is jobb. Nem tudom megítélni, az azonban tény, hogy az eltelt idő alatt ( 1.600 km ) kiválóan teljesít, s amitől a leginkább lehetett tartani ( fogyasztás ) is elviselhető, városban 8,2. városon kívül 6,7. Van még egy dolog a PT melletti érvrendszerben, hogy ti. lehet úgy leélni egy életet, hogy ne legyen egyszer amerikai autód ? Tedd a szívedre a kezed és válaszolj ! Egy amerikai autóban meg fogod látni, hogy mi a különbség amerika és európa között és ez is mosolyt fog csalni az arcodra. Röviden ennyi. Ha száguldozni akarsz, ne vegyél PT-t, ha mosolyogni és mosolyogtatni, akkor igen. De próbáld elkerülni a kóklereket, mert vannak sajnos. Majd még írok ide később, amikor több tapasztalatot szerzünk műszaki értelemben is. UI: a napi használatra szükséges alkatrészek vannak utángyártottban és nem drágábbak, mint pl. egy Astrához, a probléma akkor lép fel, ha mondjuk egy olyan alkatrész romlik el, ami nincs utángyártottban ( pl egy kuplung 370.000 Ft gyáriban, míg egy pandához 50.000 munkadíjjal együtt ), ellentételezésképpen viszont a PT-k ára nagyon mélyen van és szinte eladhatatlan, és pont ebben van a valódi lehetőség a vevők számára, ha nem restek kicsit uánajárni és rizikózni...
Hibalista
- semmi
Ide hordtam szervizbe
Értékelése:
Képek az autómról
Fenntartási költség | (3) | Évjárat | 2001 |
Kényelem | (9) | Használati időtartam | 1 év |
Teljesítmény | (5) | Km vásárláskor | 97 |
Megbízhatóság | (7) | Vezetett km | 1400 |
Szerviztapasztalat | (4) | Átlagfogyasztás | 7 l |
Előző autója? | Octavia kombi 1.6 ambient | Következő autója? | – |
Ennyire szerette | (10) | Megérte a pénzét? | igen |
Verdikt | (6.8/10) |
