Class? az!
Szöveges ítélet
Class kis autó - kezdődjön így ha már kivitelét tekintve Classic. Hazai forgalomba helyezés (Emil F.) 2004-ben, természetesen a gyártás éve ebből fakadóan 2003, de ez részletkérdés. Mai napig rendszeresen szervizelve, a gyári periódusnál sűrűbben (9-10 ezer km-ként) és minden megadva, ami kell és illik.
3 éve került hozzám, nem tudatos keresés eredményeként - pontosabban annyi tudatosság volt a vásárlásban, hogy jól variálható, pakolható és tágas legyen, természetesen a minden használt autó vételnél szokásos anyagi korlátok függvényében. A hagyományos egyterűek évjáratban, futott km-ek számában és árban mind felülmúlták, a kis PT viszont képes volt minden várakozásom felülmúlni. Itt a népítélet hasábjain olvasgattam róla, többen sokat leírtak az autóról (modell történet, teljesítmény stb.), de igazi tesztet az 1.6-ról nem találtam. Megvettem és nem bántam meg.
A külső - mindenki ismeri, aki nem azt nem érdeklik az autók, de a mai napig jobban megnézik, mint sok nagy presztízsű járművet. Saját tapasztalat alapján a NŐi nem köreiben örvend tetszésnek - és ne a tízen- húszon éves csitrikre gondoljon a kedves olvasó! Számomra gyönyörű és abban a "palazöld" színben, amilyen az enyém még ritka is.
Belül tágas - persze mihez képest. A külső méreteihez képest mindenképp! A saját 185 cm-el és 91 kg-al kényelmesen pöffeszkedhetek elöl és a magamra beállított első ülés mögött is. Az ülések kényelmesek (egy huzamban 1400km nem probléma), a könyöktámaszt nagyon eltalálták. Hátul van rendes háttámla, nem csak a hát közepéig ér, mint sok mai csodában. A csomagtartó - 4 felnőtt 10 napi csomagja (igaz plafonig pakolva) de elfér benne. A hátsó ülések egyszerűen kivehetőek, igaz emberes feladat mert van súlya, de akkora szabad tér keletkezik, hogy furgonok is megirigyelhetik - ezért lett végül is megvéve, mert kitudom használni ezt a tulajdonságát is. Műszerfal szép, műanyagokat nem kapirgálok, kapcsolók egyebek hibátlanul működnek ma is. Jól összerakták, kellemes biztonság (bunker) érzés van benne. Saját véleményem szerint a belső minősége felülmúlja az e39-ét (mielőtt a BMW tulajok kivégzőosztag elé vezetnének - az előző autóm az volt, tudom mit írok).
Vezetni jó - igaz nem egy sor6, de több ítélet íróval nem értek egyet a teljesítményt kritizáló leírásokban. Igaz csak 1.6 és az is igaz, hogy nagyon nehéz, de ugye "vagy a gyerek hülye, vagy a tanár kérdezett rosszul". Szóval mindegy, hogy BMW, MINI vagy milyen eredetű a motor, egyszerűen jó, csak jól kell kérdezni. Teljesen alkalmas mindennapi közlekedésre, csak ismernünk kell a határokat. Városban kényelmesen halad a forgalommal és értelmesen vezetve elvan 8-8,5 liter benzinnel. Országúton, főúton (pontosítva 110-120-ig) menni is tud, csak tisztában kell azzal lenni, hogy miért is van a sebességváltó a motorban. Jó fordulaton tartva meglepi a tulajt is. Ne akarjon senki pillanatok alatt 90-ről 5-ben megelőzni egy teherautó konvojt, de ha esetleg időben visszakapcsol 3-ba és bátran forgatja a motort, akkor menni is tud. Az autópálya, nem az a terep ahol brillírozzon, főleg napjainkban. A 130-as tempót könnyedén tartja, a fogyasztás szintén 8,5 körül, innen gyorsítani vagy hosszútávon nagyobb tempóval autózni már büntetés. 140-nél 4000-et forog a motor, ezt még jól tűri hosszú távon is, de már 9 literre ugrik a fogyasztás, efölött hajtani viszont már kínzás. Aki sokat és gyorsan jár pályán ne ilyet vegyen (ott a 2.4 turbo), de aki ritkán vagy szabályokat betartva vezet pályán, az nyugodtan. Országúton főúton ideális - a legjobb mért fogyasztás 6,9 volt, de 70.000 km átlaga 7,4 - dinamikusan, de nem állat módjára vezetve (évente átlag 2 gyorshajtási csekk...)
A "jó minőségű" útjaink elfogyasztották a hátsó lengéscsillapítókat, 1-2 silentet, rúdfejet - ez nem az autó hibája, bár senki ne várjon ringató, lágy amerikai rugózást, ez picit kemény, döcögős, de magasságához képest kanyarodni is tud. Ami érdekes az a fordulóköre, kell akkora hely neki, mint egy IFA-nak... de ez legyen a legnagyobb baja.
A lényeg pedig ez - nincs baja, nem romlott el, nem hagyott ott soha sehol! Ami elkopott kicserélve, olaj-szűrő, levegőszűrő stb. mindig időben cserélve. Ennyi a titka, nem több. 9-10 ezer km-ként egy jó szerviz korrekt szerelői átnézik (nem csak olajat cserélnek), jelzik ha valami kopott, csere érett és kész.
Minden nap használva van, nem ünneplő autó és mégis az. Jó beleülni, jó vezetni, jó belőle kitekinteni a tucatra...még így 180.000 km és 11 éves kora ellenére is.
Hibalista
- Semmi! A kopó alkatrészek cseréje, nem hiba!
Ide hordtam szervizbe
Vidéki kis műhely - ahol még van becsület.
Értékelése: 8
Másik szerelő értékelése
-
Értékelése:
Képek az autómról
Fenntartási költség | (9) | Évjárat | 2004 |
Kényelem | (7) | Használati időtartam | 3 év |
Teljesítmény | (7) | Km vásárláskor | 113000 |
Megbízhatóság | (9) | Vezetett km | 70000 |
Szerviztapasztalat | (9) | Átlagfogyasztás | l |
Előző autója? | e39 | Következő autója? | diesel |
Ennyire szerette | (10) | Megérte a pénzét? | igen |
Verdikt | (8.9/10) |
