A feeling mindenek felett!
Szöveges ítélet
Múlt novemberben sikerült szert tenni erre az eredetileg Németországban piacra dobott limitált szériás modellre (Street Cruiser Series II.). Már a megjelenésekor tudtam erről a narancssárgára fényezett sorozatról, de újonnan nagyon drága volt. Végül Németországból hozattam be két évesen. Az első tulajdonos nagyon vigyázott rá, a kocsi gyári állapotban van.
Előzőleg egy Rover 75-öst vezettem, amely egy igazi puhán kényeztető luxusautó. Ehhez képest a PT számomra elsőre keménynek tűnt mind a kezelőszervek működését, mind a menettulajdonságokat tekintve. Beülve egy kissé buszlimuzinos volt az érzés. Az üléshelyzet magas. A bőrülések kemények, de hosszú távon is nagyon kényelmesek. Minden kezelőszerv határozottan, szépen működik, bár egyes funkciók furcsa helyre kerültek. Például a hátsó ablaktörlő egy, a középkonzolon elhelyezett billenő kapcsolóval működtethető, a hátsó ülésekhez kapcsolódó ablakemelő gombok a két első ülés közötti konzol végében, középen helyezkednek el, a hátsó utasok lábbal könnyebben kezelhetik, mint kézzel.
A 2.2-es Merci dízelmotor erős, mint a bivaly, brutálisan húz, a viszonylag könnyű autót játékszerként mozgatja. Ennek következményeképpen nehéz öregurasan vezetni, ami viszont a fogyasztásra nincs jó hatással. Eddigi tapasztalataim szerint a kocsi kissé torkos, főleg a Roverben nagyon takarékosan dolgozó BMW dízelhez képest. (Az viszont csak lomhán mozdult a PT-hez viszonyítva.)
Ami kissé zavaró: a fordulóköre nagyon nagy, kis helyen kanyarodni vele művészet; a szélzaj - megint csak a Roverhez képest – nagy sebességnél számomra erős; a kalaptartó nem nyílik a hátsó ajtóval együtt, felhajtani sem lehet teljesen az alaphelyzetből, így pakoláskor nagyokat lehet miatta szenvedni.
A pozitívumok: teljesen egyedi jelenség a lehető legdögösebb formával, jó menetteljesítményekkel, kényelmes, a fent felsorolt apróságoktól eltekintve nagyon praktikus belsővel. Külön kiemelendő a hihetetlenül jó hangú gyári hi-fi!
Az pedig külön élmény, ahogy a Chrysler feelingautók (PT-k, Crossfire-ek, 300C-k) tulajaival rögtön kialakul a közösségi érzés, hiszen mindenki villog, integet, ha szembejön!
Hibalista
- Az első tulajdonos eladás előtt nagyszervízre vitte még Németországban. Itthon az átvétel után közvetlenül az Emil-Frey márkaszervízben vizsgálták át. Csupán egy futómű állításra volt szükség. Azóta semmilyen meghibásodása nem volt.
Ide hordtam szervizbe
Emil-Frey márkaszervíz, Budapest, Mogyoródi út.
Értékelése: 9
Képek az autómról
Fenntartási költség | (8) | Évjárat | 2003 |
Kényelem | (8) | Használati időtartam | 0 év |
Teljesítmény | (8) | Km vásárláskor | 50000 |
Megbízhatóság | (10) | Vezetett km | 9000 |
Szerviztapasztalat | (8) | Átlagfogyasztás | 8 l |
Előző autója? | Rover 75 | Következő autója? | ismét valami különleges |
Ennyire szerette | (8) | Megérte a pénzét? | nem |
Verdikt | (7.4/10) |
