Pénzéhes szerető
Szöveges ítélet
Gyarapodott a család, ezért úgy éreztük elérkezett az idő, hogy megváljak a család kedvencétől a Favorittól. Régi álmom volt egy Neon így elvakultan keresgéltem egy használható példány után. Sokat elvittek az orrom elől, mire sikerült egynek a közelébe jutnom. Szép szín, klíma, el. ablak, 2 légzsák, szervó kormány, tempomat, fóliázva, alufelni. Igaz 2 hetet kellett várnom rá, mert a tulaj elvitte szervizbe váltó, kuplung és hátsó teleszkóp cserére. Megláttam és beleszerettem. Meg is vettem azonnal. Aztán kezdődtek a gondok. A tulaj korrektnek látszott én meg túlságosan elvakult voltam. Sok apróság nem volt jó a kocsin, amit közölt velem, de úgy voltam ezek apró dolgok és majd helyreteszem őket. hazafelé kidobta a pályán az 5. sebességet, majd pár nap mulva megszólalt a kuplung is. Hívtam a tulajt, azt mondta garis vigyem vissza. 1 hónapig állt a szekér a szerelőnél. Némi heretekergetés után szétszedték és a váltós átnézte. 1,5 hónap után a kuplungra nem sikerült időt szakítani, ezért tréler és irány haza a garázsba. Itthon kapott új kuplungot. Ha valakinek a fejében megfordulna, hogy a Füredi úton lévő shell kút mögé viszi a kocsiját javíttatni a Hollár autóhoz, azt tanácsolom NE TEGYE ! A főnököt nem lehet elcsípni, fusi megy ezerrel, meg a barbár munka. Olajcsere házilag, (a skoda favorit olajszűrő pontosan ugyanaz :D). A következő héten tönkrement a vezérműtengely szenzor, és lerobbantam 2 gyerekkel. Americar szerviz 100.000- Computer kiolvasás, teljes elektromos rendszer átvizsgálás. EGR szelep, Computer hibás, továbbá a hőfokmérő törött. Király! Sebaj, az autó megy. 1 hónap elteltével elszállt a javított hűtő, ajavítás mentén. Kiszedéskor letörtem a nyakát. Hitvány egy anyagból van. Újabb gyomorgörcs, hűtő vadászat. A legolcsóbb 45.000- Nissens hűtő, jó anyagból. Nemsokkal később vettem egy computert 25.000-ért bontóból, hogy koptassam a hibákat. EGR szelep hiba megszünt, de az injektor vezérlő hiba továbbra is maradt (nem volt érezhető az autón). Egyik nap észrevettem, hogy melegen nagyon nehezen indul a kocsi, a hűtő ventillátor pörög folyamatosan. Hőfokmérő szenzor csere, azóta pöccre indul. Ismét eltelt egy hónap és jött az újabb hiba. Autó indít, motor szaggat. Vérnyomás 400. Meghalt a bontott computer, így vissza a régi. Kiderült, hogy a régi computer nem vezérelte az 1. injektort, ezért barkács módszerrel (jól eltüntetve a nyomokat) behúztak egy plusz szálat a kábelkötegbe, és párhuzamosították a 1. és a 4. injektort. Így az új computer belehalt. Szerencsére találtam valakit, akinek volt egy bontásra itélt neonja, és ő segített ezt a hibát felderíteni. Új computer 8000-. Azóta nincs semmi hiba. A kocsi kapott 4db új gólyalábat, mert nagyon ült. A volt tulaj szerint ültetve volt, szerintem meg csak megült! Kb 10 centire volt a földtől az olajszűrő. Ennek 10.000- volt darabja használtan, de nem bontóból!!! Ha valaki alkatrészt keres jól nézzen szét, mert óriási külömbségek vannak. Lásd computer:
Americar 160.000-
Vecséi bontó 100.000-
Usabontó Csömör 25.000-
Kézből 10.000- cseredarabot hagytam, így lett 8.000-
A következőket kell még javítani: klíma, első szélvédő repedt, első lápák bemattultak, kipufogó, szilentek, kötelező szerviz (erre eddig nem jutott pénz,)
Ezeket a hibákat nem az autónak, hanem a volt tulajdonosnak rovom fel. Sok olyan gyökér van, mint ennek az autónak az ex tulajdonosa, ezért alaposan nézzétek meg kitől vesztek autót.
Ezek után elhiszitek még, hogy szeretem az autóm ? Pedig szeretem!
Gyönyörű a formája, a keret nélküli ablakok fantasztikusak. Ha csak ránézek elönt a büszkeség, hogy ez az enyém. Igen, még mindíg elfogult vagyok. Az autó kényelmes. Az ülések hosszútávon sem fárasztóak és kellően tartanak. Olyan széles az autó, hogy hátul akár hárman is kényelmesen elférnek. A belmagasság lehetne nagyobb, 180cm magas embereknek már támasztja a fejét a tető. A csomagtér nekem elegendő, több mint 300L. A kormányozhatósága ideális, mert a szervó se túl könnyű, se túl nehéz. A fordulókör elég kicsi. A váltó sportos. Nem lóg, könnyű kapcsolni ugyanakkor határozott. A váltó áttételeket szokni kell, mert kicsit rövidek a motorhoz. A kuplung olyan mint a vaj. A 4 tárcsafék jó szolgálatot tesz. A fékerő precízen adagolható. Az autó motorja szerintem fantasztikus. 2000ccm 133 LE 178Nm nyomaték. 3500rpm alatt kellemesen autózható, felette meg egy fenevad. Még nem volt emelkedő, ami megfogta volna. 110-nél 2900-at forog, 170-nél 4500-at. 170km/h volt a max. amit mentem vele, de biztos vagyok benne, hogy 220 felett van a végsebessége. Gyerekekkel a hátam mögött inkább nem próbálgatom. Az előzés nem probléma, hanem élvezet! A fogyaszás is jó. Autópályán eddig 7 Liter volt a legkevesebb (hibás computerrel). A legtöbb a téli városi használatban volt rövid távokon 10 liter.
Minden baja ellenére szeretem ezt a kocsit, nem bántam meg és csak ajánlani tudom, DE! Nagyon nézzétek meg, mielött vesztek egyet, nehogy úgy járjatok mint én. Ha a végéreérek a hibáknak, még 10 évig eleszek vele. :)
Hibalista
- Elektromos ablak (bontottan, nem bontóból 4000-)
- Egr szelep (bontottan, nem bontóból ajándék)
- Kuplung szett új 80.000-
- Computer (bontóból 25.000) (bontottan, nem bontóból 10.000)
- 4db gólyaláb (bontottan, nem bontóból 10.000-/db)
- Vezérműtengely szenzor új 38.000 (Americar szerviz, drága volt)
- Víz hőfok mérő (Amero-R KFT 12.000-)
- Hátsó központ zár (bontottan, nem bontóból 1000-)
- Váltó javítás, csak az olajat fizettem.
- Vízhűtő új 45.000-
-
Ide hordtam szervizbe
AmeriCar
A hozzáállás jó, de a computer hiba okát nem találták meg.
Az alkatrészt 2x szorzóval számolják.
Értékelése: 5
Másik szerelő értékelése
Magam javítom, csak ha nagyobb a gond akkor keresek szerelőt. A leírás megvan hozzá.
Értékelése: 9
Képek az autómról
Fenntartási költség | (5) | Évjárat | 1995 |
Kényelem | (9) | Használati időtartam | 0 év |
Teljesítmény | (9) | Km vásárláskor | 226000 |
Megbízhatóság | (5) | Vezetett km | 4000 |
Szerviztapasztalat | (3) | Átlagfogyasztás | 8 l |
Előző autója? | Favorit 136L | Következő autója? | Még nem tudom |
Ennyire szerette | (9) | Megérte a pénzét? | nem |
Verdikt | (6.1/10) |
