Kellemes csalódás
Szöveges ítélet
Egy peugeot 309-ből ültem át ebbe a kocsiba.Nekem a 2 ajtós sport változat van. az 55 ló után természetesen nagyon ment a 133paci. Ez máig is igy van. Nagyon király a keret nélküli ablak. Nekem az eleje nem igazán tetszik, de amúgy szép autó. A belső része egyszerü, de szép. Sokan panaszkodnak, hogy nincs hova pakolni a kocsiban (1 pénztárca sem fér el). Az enyémben van tartó az ajtoknál és középen is. Ezzel nincs gondom. Sokat járok hosszabb távon vele és még soha nem fájt benne semmim. A peugeot legyilkolt 2 órás út alatt. a csomagtartó kicsit kicsi, de 1 átlag családnak szerintem elég. Nekem azért kicsi, mert a kerékpáromat nagyon szét kell szednem, hogy beférjen hátra, és a 2ajtós változatnak nem dönthető az utasülése.
A menetteljesítménye nagyon jó. Nem rallyra használom, szóval nekem a gyári futómű is jó. Gyorsulása olyan 8-9 mp ami az átlagautókat szépen lenyomja. 5 sebességes kéziváltó elég fura. 1-50km/h, 2-90km/h, 3-160km/h, 4-180km/h és én eddig 190 tudtam vele menni. Lehet az EGR szelep miatt van(rossz), de lehet csak letilt. 180km/h-ig nagyon virgonc, de nekem kevésnek tünik ez a 190km/h. A fogyasztása normális (családi) autózásnál 7l pályán ~9l városban. 180-nál 13-14l. Szerintem kb ez a max fogyasztása ami elég jó egy ekkora motornak. A motorhang az nagyon jó. Alacsony fordulaton észre sem lehet venni, de ha pörgeted nagyon szép mély hangja van.
Ár/érték arányban az egyik legjobb a kinálatból. 500ezer körül már jót lehet kapni ami 96´-97´ kiadás. Mikor megvettem megnézte a haverom és 5 nap múlva ő is vett egy 4 ajtós változatot! Neki sincs semmi gondja eddig a kocsival. Nagyon szereti. Én nem csalódtam a kocsiban, azt nyújtja eddig amit elvártam tőle.
Alkatrészeket egyszerüen lehet szerezni. Nem mondom, hogy a legolcsobb, de minden van. Sajnos bontott alkatrész nagyon kevés van az országban.
Hibalista
- Az autót leharcolt álapotban vettem, ezért volt vele munka.
- -Kötelező cserék: vezérműszíj,olaj,légszűrő,olajszűrő,görgők
- -A hűtő dugulása miatt hengerfejes lett 1 durva felforrás után.
- -Új Hűtő (30ezer)
- -Hengerfejtömítés, hengerfej síkolás
- -Váltónál 1 csapágy csere (22ezer)
- -EGR szelepet jelzi, hogy rossz. Most lesz kitakarítva.
- -Jobb hátsó lengéscsillapító kopog(még megy vele, de lassan csere)
- -A kilóméteróra néha nem mér. (Ez is csere lesz 15ezer)
- Az autó a kezdeti rossz álapota ellenére nagyon megbízható eddig és még mindig 700ezer alatt vagyok vele a vételárral együtt.
Ide hordtam szervizbe
A szervizelés ismerősön keresztül. Eddig gyors és jó:)
Az alkatrészek néha lassan jönnek és bontottat szinte nem lehet kapni!
Értékelése: 10
Képek az autómról
Fenntartási költség | (6) | Évjárat | 1996 |
Kényelem | (10) | Használati időtartam | 1 év |
Teljesítmény | (9) | Km vásárláskor | 100000 |
Megbízhatóság | (8) | Vezetett km | 3000 |
Szerviztapasztalat | (8) | Átlagfogyasztás | 8 l |
Előző autója? | 309 1.1 | Következő autója? | DODGE NEON SRT |
Ennyire szerette | (10) | Megérte a pénzét? | nem |
Verdikt | (7.5/10) |
