A projekt az IHM támogatásával jöhetett létre. Írjon ítéletet! Írtam, de hogyan szerkeszthetem?

Ha az indapass elötti időkben írtam ÉS megadtam az email címet.

Az ítélet alján lévő mezőbe írja be azt az email címet, amivel egykor írta az ítéletet. Ekkor egy emailt kell kapjon a további teendőkkel.

Ha nem adtam meg emailt, vagy már nem tudom mit adtam meg, esetleg megszűnt az a cím.

Írjon a nepitelet@mail.totalcar.hu címre, ahova küldje el a probléma leírását illetve az ítélet linkjét.

Már indapassal írtam az ítéletet

Ekkor az ítélet alatt megjelenő sárga indapass boxon keresztül kell belépnie. Belépés után az ítélet alján lévő linkre kattintva szerkesztheti azt.

Autók » Chrysler » Grand Voyager (2007)

Grand Voyager 2.8CRD Aut. Limited 

Az ítélet értékelése
4,0(1 db)

Elegáns luxushajó családoknak

Szöveges ítélet

A buszlimuzin kategória a legalább 2 gyerekkel rendelkező családoknak a lehető legjobb választás. Sokan esnek abba a hibába hogy sima limuzinnal, vagy jobb esetben 5 ajtós autókkal szenvednek a család mindennapjaiban és a nyaralások alkalmával.
Eléggé objektív tudok lenni, mivel az elmúlt 20 év alatt sokféle autót volt szerencsém használat során is megismerni. A sorban volt limuzin autó, kombi autó, terepjáró és sokféle buszlimuzin.
Mivel jelenleg a Grand Voyagerről van szó, ezeket említem főként, de összehasonlításként utalok majd a többire.

A Voyager sort 97-ben kezdtem egy 94-es évjáratú 3.3V6 amerikai rövid kocka voyagerrel. Egy kombi F astráról cseréltem és megtörtént a fertőzés. Onnantól kezdve nem volt ellenfél sem a családban, sem a munkában, sem a nyaralásban, sem a síelésben. Bármilyen feladatot meg lehetett oldani vele kellemesen. Dinamikus volt, gyors, kényelmes, talán az összes voyager között ennek volt a legkényelmesebb ülése. 1000km után úgy szálltam ki belőle mint indulás után.
Hátrányai a gyenge világítás és a hátsó futómű korszerűtlensége volt.
A következő egy 96-os csőrős grand voyager 3.3V6 szintén. Ez még nagyobb volt, teljesen új külsővel és belsővel. Nagyon szerettük és amikor megjelent az új modell, az lett a következő.
2002-es 2.5CRD kézi váltós Limited újonan németországból. Nyitotta az oldalsó ajtókat, a csomagtér ajtót, 2002-ben csak úgy fordultak utána az emberek a bevásárlóközpont parkolójában. Persze mi nem ezért vettük, de azért mulatságos volt. Sajnos a benzinesről a dízelre való áttérés a takarékosság miatt természetesen nem volt áldozatok nélkül, le kellett mondani a korábbi sportosságról. Ahogyan nőtt-nőtt az autó mérete, úgy a súlya is, és mivel a limited verzióban szinte még a pohártartó is motoros volt :) így a sok cuccot mind cipelni kellett amivel a VM motori olasz 2.5 CRD-je épphogy meg tudott birkózni.
Ezután jött egy rövid félrelépés egy 2003-as E270CDI Mercedes limuzin személyében, ami a világ legjobb autója lenne, ha az embernek nem lenne családja, munkája meg hobbijai. Mellesleg ezt a fentieken felül azért adtam el, mert fél évnyi használat után folyamatosan zsibbadt mindkét lábam, amire az ideggyógyász egyértelműen beazonosította az autót.
Itt utalok a voyagerek kényelmességére, ahol ilyen sose fordult elő, és a merci eladása után 1 héttel mindenféle gyógyszer nélkül megszűnt. Utólag tudtam meg hogy állítólag merciből csak ortopédüléseset szabad venni, mert azt be lehet állítani úgy hogy kényelmes és egészséges legyen. Ezután jött két VW Touareg terepjáró különböző felszereltséggel, de sajnos be kellett látni hogy a már korábban körülírt céloknak nem felel meg a terepjáró sem az 5 személyes kivitellel és a kicsi csomagtartóval.
Ezután visszaléptünk a buszlimuzin kategóriába egy VW Sharan képében 2005-ös 2.0TDI Highline. Ennek már sokkal jobb volt a motorja mint a voyager olasz kerregője, ment is, nem is fogyasztot sokat. Ezt egy Ford Galaxy követte 2.0Tdci, amely műszakilag még fejlettebb és összerakottabb volt mint a Sharan.
És a Voyagertől való hűtlenkedés itt véget ért, 2008 őszén visszatért a király egy Grand Voyager Limited 2.8CRD aut képében. Végre volt már benne xenon, amit nagyon hiányoltam korábban hogy még rendelni sem lehet, sok új elem és funkció és legfőképpen a legfontosabb dolog a Stow and Go ülés padlóba hajtás ráadásul hátul motorosan. Sebváltója 6 sebességes tiptronic automata. Motorja a 2,4 tonnához elegendő, de azért nem sportkocsi. Öreguras tempóban kényelmesen érdemes vezetni, de városban még így sem sikerült 13 alá vinni a fogyasztását. Hosszútávon autpályán 8 körül fogyasztott ami viszont jó. Előnye volt hogy elsőként már magyar térképe is volt a navigációnak, ha nem is mindenhol utcaszintű. Szerettük, de egy vevő jobban szerette volna mint mi, így eladtuk :)
Jelenleg egy 2009-es Ford Galaxy 2.2Tdci Titanium van, ami picit kisebb ugyan, de műszakilag talán az egyterűek csúcsa.
Egészséges kompromisszum a méret, a fogyasztás, a stabilitás, a komfort, a praktikum szempontjai között.

Összegezve ha valaki a legnagyobb buszlimuzint akarja sportossággal, akkor az vegyen grand voyagert 3.3V6 vagy 3.8V6 benzines kivitelben, ha ezt némileg takarékosabban akarja előadni akkor 2.8CRD-vel nyugdíjas tempóban.
Mindeképpen javaslom hogy használtan minél kevesebb valós kilométerrel vegye meg bárki. Számítani kell azonban arra, hogy a merev tengelyes hátsó futómű hajós és nem a kanyarstabilitásáról híres. Aki ehhez képest veszi meg és vezeti ebben a tudatban, az imádni fogja.
Bármikor vennék újra voyagert és még lehet hogy fogok is.

Hibalista

- Navigáció hangja néha recsegett és fordított irányt mondott

Ide hordtam szervizbe

Nem voltam vele szervízben

Értékelése:

Képek az autómról

Fenntartási költség (5) Évjárat 2008
Kényelem (10) Használati időtartam 1 év
Teljesítmény (6) Km vásárláskor 10000
Megbízhatóság (8) Vezetett km 12000
Szerviztapasztalat (5) Átlagfogyasztás 13 l
Előző autója? Galaxy 2.0Tdci Következő autója? Ford Galaxy 2.2Tdci
Ennyire szerette (9) Megérte a pénzét? nem
Verdikt (6.4/10)  
 
Ítélet értékeléséhez be kell jelentkezned.
 

Chrysler Grand Voyager 2007 (2008)

További ítéletek (2 db)

Szűkítés: jól megírt| képes| hosszú
Cím / Modell Időpont Hossz Km Ítélet Ért.

Népítélet-kereső Népítélet-kereső

  • Fenntartási költség
  • Kényelem
  • Teljesítmény
  • Megbízhatóság
  • Szerviztapasztalat
  • Ennyire szerette
  • - Évjárat (mettől meddig)