A bólogató bálna
Szöveges ítélet
-Concorde-még a neve is tekintélyt parancsol. Imádtam az autót,nagyon futurisztikus volt kívül belül mindenhol komoly feltünést keltett,mondhatni túl "reprezentatív".
Az nép úgy nézett mintha egy másik bolygóról érkezett volna. M?szakilag rendkívül megbízható ,de természetesen nem a magyar utakra tervezték .Vezethet?sége nehézkes ,rugózása a kötelez? usás fílingnek és méretének megfelel? "hajó" érzetet kelt,de kanyarba nem igazán illik próbálgatni ....még kicsúszunk az oldaltartást teljesen nélkülöz? b?rfotelb?l ;-)!
Autópályán se próbáljunk hozzánk hasonló méret? vagy kategóriájú koléggákban vetélytársakat keresni! Gyorsításkor markánsan próbálkozik a kipörgésgátló és igencsak fent hordja az orrát a kicsike,folyamatos nagy gáznál pedig bólogató bálna módjára váltogat az automata egészen 185-ig ahol is megdöbbent? leszabályzás túdósít arról hogy vége a száguldásnak!Ilyen tempónál ott kint már úgyis rég szitává lötte a sheriff a 2 hátsót!Külcsínyre mindenki maga döntse el a vélaményét sokaknak nagyon tetszik mások szerint inkább bamba hal,vagy tátott szájú rája benyomását kelti.Az összeszerelés és a felhasznált anyagok min?sége 1t?l 10-ig talán a hetes körül járhat. Különösen hidegben pattog,nyekereg valami kis apróság a"nagy csendben"amit a nem túl merev karosszéria torzulásai okoznak .
A motor amúgy nagyon rendben van szépen jár,jólreagál a gázadásra ,mondhatni korszer?.Amerika szokáshoz híven nincs túl "kihegyezve"(3200ccm/230Le).Fogyasztása a legdurvább vezetésnél se megy 16liter fölé,viszon hosszú úton óvatosan vezetve 10literb?l ki lehet jönni 100kilóméterenként.Megbízható autó hosszú távon a legjobb útitárs rengeteg extrával rendkívül nagyvonalú helykínálattal (a csomagtartóba akár 4 hulla is belefér mégpedig kényelmesen).Fenntartási költségei nem túl magasak az 50.000km-es nagyszerviz olajcserével,automata váltóolajcserével,és a sz?r?k cseréjével csak 90.000.forintba került.-ennyibe egy sima Citroen 60.000.szerviz is belekerülhet.Az LXi kivitel a legmagasabban felszerelt ebb?l a típusból ez éppen elég extrát jelent ahhoz,hogy negyon jól érezzük benne magunkat.De rendkívül hiányzik bel?le az ülésf?tés. Télen belefagy az ember a hideg b?rbe...Meglep? de légzsákból is csak két darabra futotta.Mindent összevetve ha valaki olyan autót szeretne ami:tekintélyes,nagy ,megbízható,jól felszerelt,és nem jön szembe minden percben egy ugyanilyen,nem túl igényes,különleges -az már meg is találta a neki megfelel? autót.A fenti kritika ellenére mindenképpen ajánlom a "feelingelni"vágyóknak én sem bántam meg!!!
Aki többet szeretne róla megtudni vagy képeket szeretne írjon a : cserhatib@tvn.hu címre !
üdv: Mkinek!
Hibalista
- 2 els? féktárcsát és betétet kellett cserélni mivel a gyári tárcsák anyaghibásak voltak .(utángyártottban 20ezer körül megvoltak a tárcsák a gyári betét 30ezer volt)
- 2db stabilizátor kitámasztó ment tönkre egy 1600km-es Erdélyi túra után.... nem sajnáltuk de jól bírta !
- Az új alkatrész két hét alatt érkezett meg és 60.000.ft volt a két oldali (kutyacsont).
- Izzócsere akár másfél órán át is eltarthat és ha nem figyel az ember az Americarnál 16.000.ft-ot is legombolnának az emberr?l!
Ide hordtam szervizbe
olajcsereés apróságok :Saját kezüleg
Nagyszerviz(50ezernél): Emil Ferinél
Értékelése: 10
Képek az autómról
Fenntartási költség | (8) | Évjárat | 2001 |
Kényelem | (8) | Használati időtartam | 1 év |
Teljesítmény | (8) | Km vásárláskor | 33000 |
Megbízhatóság | (9) | Vezetett km | 22000 |
Szerviztapasztalat | (9) | Átlagfogyasztás | 13 l |
Előző autója? | – | Következő autója? | Bmw E12 525/1979 |
Ennyire szerette | (9) | Megérte a pénzét? | nem |
Verdikt | (7.6/10) |
