A projekt az IHM támogatásával jöhetett létre. Írjon ítéletet! Írtam, de hogyan szerkeszthetem?

Ha az indapass elötti időkben írtam ÉS megadtam az email címet.

Az ítélet alján lévő mezőbe írja be azt az email címet, amivel egykor írta az ítéletet. Ekkor egy emailt kell kapjon a további teendőkkel.

Ha nem adtam meg emailt, vagy már nem tudom mit adtam meg, esetleg megszűnt az a cím.

Írjon a nepitelet@mail.totalcar.hu címre, ahova küldje el a probléma leírását illetve az ítélet linkjét.

Már indapassal írtam az ítéletet

Ekkor az ítélet alatt megjelenő sárga indapass boxon keresztül kell belépnie. Belépés után az ítélet alján lévő linkre kattintva szerkesztheti azt.

Autók » Chrysler » 300m (1998-2004)

300m 300M SPECIAL 

Az ítélet értékelése
-nincs még értékelés

300M SPECIAL

Szöveges ítélet

Sosem voltam oda a V6 os amerikai autókér, mert nem tudtam őket hova tenni, mondván, hogy ha már nagy és nem takarékos, akkor legyen V8 as. Két okból mentünk el megnézni az autót. Az egyik, hogy a Tbird után egy C Corsa tulajdonosai lettünk (1,3CDTI), amit ugyan az asszony nagyon kedvelt hisz kicsi és takrékos autó, de a mi igénybevételünket egyszerűen nem bírta, nem arra tervezték. Havi szinten kb 3000Km télen nyáron, mindenféle úton, a pályától a földútig. Lényegesen sűrűbben kellett szervizelni mint az előző V8 - asunkat, ami nem a minőség, inkább az eltérő kategória és méret következményei. Röviden meguntam a pénzköltést az általam amúgy sem kedvelt autóra és egyébként is kíváncsi voltam arra, hogy a Special miben tér el a sima 300M től.
Amit már tudtunk: feszesebbre hangolt kormánymű, sportosabb futómű, alacsonyabb hasmagasság, alapból 18-as alufelnik, a beltér mű fa betétje helyett karbon hatású betét, sportosabbra hangolt váltó ás motor elektronika, valamint true dual exhaust. Ezek következménye kb +3 lóerő és valamivel több talán 7-8Nm- el tőbb nyomaték, szebb hang, jobb menetstabilitás.
Hangsúlyozom, hogy nem akartam megvenni a verdát, csak megnézni és ha már úgy is ott vagyok szétnézni a dealernél.
Elmentünk, élőben sokkal nagyobb, sokkal szebb, van egy gyári szárny hátul, amit először furcsáltam, hisz nem láttam még hátsószárnyas 300M - et. a 18-as alu helyett opcionálisan vásárolható 17-es króm felnik voltak rajta, azt hiszem sokáig a 16 volt az alap méret a 300M-en. Úgy gondoltam, hogy talán még praktikusabb is itthonra mint a 18-as mert tudjuk hogy az útjaink nem a peres gumikra vannak megépítve.
Megnéztem a vasat, nem volt törve, 1 kavicsfelverődést találtam, és az első szélvédő volt repedt, mint ha az ablaktörlő kart lapát nélkül csapták volna rá az üvegre. Bellül a bőr nincs megrepedezvem elkopva, a kormány is egyben van, a napfénytető nem ázik, csomagtér makulátlan a kárpit alatt is, a motortér mint a patyolat, bár tudjuk, hogy azt lehet kozmetikázni. Beindítjuk, a motor szépen jár és konstatálom, ugyan nem bugyogó v8, de szép mélyen morajló a hangja.
Elmentünk egy próbakörre és akkor tudtam, hogy az alulméretezett szénné kopott gumik kukába mennek, nem tudom hogy a tulaj v a dealer rakta rá ezeket a normális gumik helyett. Mondtam a kereskedőnek, hogy nyomjon már egy kövéret, hogy mi hogy működik és felállt a kezemen a szőr az érzéstől, nem azért mert nagyon jól ment, a 4.6short block ford sem volt rossz, hanem attól, ahogy a mély morajlás hirtelen agresszív állati pörgéssé változott és hirtelen nem 2000en, hanem 5000en pörgött a motor. Váltó szépen vált manual stick el is, minden kütyü működik, tipptopp. Mire visszaértünk, tudtam hogy akarom. A feleségem már a fejét rázta, már látta rajtam hogy mit akarok. Megalkudtunk, foglaltam a kocsit, 2nap múlva hoztam is. Papírozva stb. Az opelt meg beszámítattam, csináljanak vele amit akarnak..
Mindeközben kiderítettem az autó előéletéről, hogy 2. autónak tartották, első magyar tulajé volt és hogy volt egy elég drága motorfelújítás a kocsin.
A makulák amikkel vettem:
- használhatatlan gumik, (vétel után 2 nappal cserélve)
- Hiányzó pótkerék és pótkerék rögzítő, (Nem tudom hogy ki szedte ki, de nevettséges) (Már vettem gyárit)
- Repedt szélvédő (cserés) (cserélve, a csere után 1 hónappal ez kavicsot kapott és végig repedt, javítva)
- gombbal nem nyíló csomagtartó tető. (Egy kábel voltelszakadva, javítottuk)

Néhány részlet a vasról: 2003 chrysler 300M Special
255 lóerő. 350Nm nyomaték, 5m, 1610Kg
3.5L V6 SOHC 24 valves H.O motor dual kipufogó rendszerrel.
4fokozatú adaptív autómata sebességváltó, manuális móddal. (ez utóbbi teljesen felesleges)
extrák:
- elektromos ablakok,
- elektromos tükrök
- központi és távirányítású zár
- fűthető üllése,
- fűthető tükrők és hátsó szélvédő,
- automatikusan sötétedő tükör.
- xenon fényszórók,
- gyári ködlámpa,
- multikormány,
- tempomat,
- motoros első üllések,
- digiklíma,
- hűtött kesztyűtartó,
- pohártartó elöl és hátul,
- full bőr,
- elektromos napfénytető,
- autómata világítás,
- gyári kihangosító szet és nokia adatkábel a kesztyűtartóban,
- Infinity II gyári 10hangszórós hifi 6-os CD tárral,
- fedélzeti kompjúter, iránytú, külső hőmérséklet, megtehető távolság stb
- keréknyomás mérés,
- Az autó ráhangolható a távirányítható kapura és akár a riasztóra is. (3 különböző eszközre)
- Kulcson ként (távirányítón ként) programozható memória.
- gombbal és távirányítóval nyitható csomagtartó,
Néhány apróság talán kimaradt de a lényeg benne van a listában.
Néhány hiba, ami váratlanul jött elő:
- ventillátor jobboldali villanymotor: (komplett venti csere keretestől)
- féklámpa kapcsoló (gyakori chrysler probléma)
- az órák háttérvilágítása. (itt még nincs meg a probléma, de egy kontaktos, v oxidálódott csatlakozó lesz, ami miatt nem mindig világít)
- Váltó hiba. (több mindent kellett cserélni, fájt egy kicsit)
A váltót leszámítva nem volt komoly gond az autóval, csak a kis apróságok, amiket leírtam.
A váltóval sem lett volna gond, ha figyeltek volna rá, ami benne volt az inkább olajsár mint sem olaj volt.
Mopar ATF4 van benne, a motorban Texaco olaj (nem volt mopar), a szűrők meg mindenhol K&N szűrők.
2 negatívuma van a verdának, az egyik a városi fogyasztás (12-13), a másik a kategóriához képest szerintem magas menetzaj.
Ezektől eltekintve elől-hátul kényelmes hosszú távon is, a klíma állat módjára fűt v hűt, amit kell. A hifi állati jól szól, a verda jól megy, nem szorítanak le vele és annak ellenére hogy nem drága autó sokan megnézik.
A csomagtér hatalmas, apróbb tárgyakhoz ajánlott a csomagtér-háló, különben félig be kell mászni értük.
A napfénytető nyáron nagyon jó, télen nem zavar. Ha a takaró burkolat rá van húzva, fel sem tűnik, hogy van.

Hibalista

- - néhány elektromos probléma, - - ventilátor, - - váltó

Ide hordtam szervizbe

Amit nem SK, azt egy jól bevált szerelőhöz vittem, pl váltó.

Értékelése:

Képek az autómról

Fenntartási költség (7) Évjárat 2003
Kényelem (9) Használati időtartam 0 év
Teljesítmény (8) Km vásárláskor 140000
Megbízhatóság (7) Vezetett km 20000
Szerviztapasztalat (9) Átlagfogyasztás 11 l
Előző autója? Corsa C Következő autója?
Ennyire szerette (8) Megérte a pénzét? nem
Verdikt (7.1/10)  
 
Ítélet értékeléséhez be kell jelentkezned.
 

Chrysler 300m 1998

További ítéletek (5 db)

Szűkítés: jól megírt| képes| hosszú
Cím / Modell Időpont Hossz Km Ítélet Ért.

Népítélet-kereső Népítélet-kereső

  • Fenntartási költség
  • Kényelem
  • Teljesítmény
  • Megbízhatóság
  • Szerviztapasztalat
  • Ennyire szerette
  • - Évjárat (mettől meddig)