A projekt az IHM támogatásával jöhetett létre. Írjon ítéletet! Írtam, de hogyan szerkeszthetem?

Ha az indapass elötti időkben írtam ÉS megadtam az email címet.

Az ítélet alján lévő mezőbe írja be azt az email címet, amivel egykor írta az ítéletet. Ekkor egy emailt kell kapjon a további teendőkkel.

Ha nem adtam meg emailt, vagy már nem tudom mit adtam meg, esetleg megszűnt az a cím.

Írjon a nepitelet@mail.totalcar.hu címre, ahova küldje el a probléma leírását illetve az ítélet linkjét.

Már indapassal írtam az ítéletet

Ekkor az ítélet alatt megjelenő sárga indapass boxon keresztül kell belépnie. Belépés után az ítélet alján lévő linkre kattintva szerkesztheti azt.

Autók » Chevrolet Usa » Lumina Apv (1989-1996)

Lumina Apv 3.1 v6 

Az ítélet értékelése
-nincs még értékelés

2 tonna kényelem már 3.5 éve...

Szöveges ítélet

hosszadalmas kálvária után jutottam a teljes autóhoz, kocsi volt, csak épp műszaki nem., a korrekt kereskedő úr (Renmark kft) elfelejtette mondani, hogy át nem iratás miatt végleg kivonták a forgalomból pedig a saját szerelője használta az autót, 6 hónap volt, mire műszakira, meg átiratni vihettem. egy csomó dolgot le kellett cserélni, mert kivolt a lelke is. a hivatalos ár negyedéért vettem, olcsó volt, szét volt ütve, de ami kész van rajta, azt tudom, én csináltattam, jóideig bírni fogja. Gyorsul, mint a szél, nem egy rakéta, de kb 2 tonna a menetkész tömeg, van 150 ló, és automata. nagyon kényelmes, egy 3 éves Mondeo kombi ehhez képest s-es póló...fogyasztása városban 16-17 lityi (szigorúan a 160Ft-os gázból= 8-9 liter benzin, ennyit egy golf is benyal!!!), benzinből országút 10, város 13l, nem kímélőben, a zöld lámpánál elöl megyek, az tuti. pakolni van hova, még akár ágyat is tudok szállítani. rozsdállni nem akar a szénszálas kompozit karosszéria ( majdnem Duroplast) elég masszív jószág. nagycsaládosoknak ajánlott, 7 személy kényelmesen elfér benne. van itthon még egy, alkatrésznek való, szóval nem kell messze mennem, ha megállna. bontott alkatrészek dögivel, nem drágább, mint egy másik hasonló, de ritkábban romlik el. amerikai feeling megvan, szépen szól a V6os moci, nem száguldozni való, de a 170et simán futja, 120 körül szereti. és mégsem egy VW tehetautó érzete van, kényelmes rugózás, hideg klíma, asszonypajtás a műszerfalon 10 embernek tud egyszerre szendvicset készíteni. kissé nyúlós, de azért jó fék. ( közben kiderült, nagy gumikkal elég emberesen lehet fékezni, kell alá a 215/65R15ös, csak 2 tonna körül van velünk együtt...) egy dolog a fontos: a karbantartás...nem kell elhanyagolni, meghálálja. A jó állapotúak 1Mft környékén vannak, egyszerűen ennyi pénzért másik nem tudja ezt a méretet-kényelmet, és viccen kívül olcsó fenntartást. Ebben az eltelt évben sem történt semmi, beülök, indítok, megyek. A múltkor Kaposvárról húztam haza (260km) egy Ford Mondeo TDDI-t, előztünk közben A6ost, Transportert, 500 km után úgy szálltam ki, hogy gond nélkül nekiindultam volna még egyszer. Azóta is imádom...Bár egy 3.8assal megcsalnám.


Közben vettem egy másik 3.8-ast, de ez marad a háznál, ennyiért mit vegyek? Galaxy-t, a teherautókormányával, meg a szétrohadt ablaklehúzó gumijával? S-maxot havi 100ezer értékcsökkenéssel? Ugyan már.. aki olyan, hogy az irányítja, amit szerinte mások gondolnak róla, na az vegyen olyat... Én a rendben lefutott 400 ezer km-re büszkébb leszek, mint egy új autóra. Beállok a teszkóparkolóba, nem félek, hogy a kalapos fabiás 30 centire áll, és le akarja verni a gépemről a festéket...
Gázzal járok, fogyasztás miután ez az ki lett cserélve hibátlanul működő újra 110-130 körül országúton 13.5 liter gáz, ütve vágva 550 km autópálya+ 100 országút sűrű forgalomban + 50 km városi tökölés 14.5 liter gáz. 15X142= 2130Ft, ennyiért kemény 7.1 liter benzint kapok... Vicc... Sajnos városban a sok lámpázás, állásban járatás (akár 30-40 perceket is szokott menni így 18-19 liter gáz lesz, no de kérem, az még mindig csak 9 liter bezin.. Lehet utánacsinálni az 1.6-os 1.8-as európai vackokkal.. :-)) Félreértés ne essék, nem amerikaiautó- buzi vagyok, csupán a kifizetett forintért megvásárolt kényelem- fogyasztás- értéktartás szentháromság előtt térdelek..

Hibalista

- eddig csak egy bal ablakemelő, hátsó ajtó kilincs, tipikus törős öntvény fajta, kopásból eredő cserék lesznek. 16 éves autóról beszélünk...korrekt magyar utakon a 20 ezret futott michelin gumiból kettő szálszakadás miatti cserés lett. Eltelt még egy év, módosítom a szöveget: fékbetét csere, első hátsó betétek 24ezer, tárcsa és dobszabályzás 4000, szerelés mindennel 15ezer, ezzel most egy darabig nem lesz baj. Kellett még egy vízcsövet is cserélnem, 5000 volt, az előzőn egy pici lyuk keletkezett, ez sem egy nagy tragédia.. Azóta kapott előre két vadiúj lengéscsillapítót (gázos monroe 36ezer/ pár) a kicsike továbbra is megy. eltelt megint fél év, semmi sem történik, beleülünk, megyünk, volt olajcsere, gyertyacsere, kapott szép alufelniket, új gumikkal, de ezen kívül semmi más, közben az ismerőseim újszerű dízelautóikra ráköltöttek autónként 4-500 ezret, én vontatom őket... :-) másfél év használat, és 42ezer levezetett km után a belső fűtőradiból picit csöpög a víz, egyenlőre csak lekötöttem a rendszerről, hamarosan javítva lesz, önindító szénkefék elkoptak, a kollektornak válla lett, volt itthon egy másik felújítottam, fel lett téve, ennyi... - - Közben megint eltelt egy év, nemrég volt meg a második műszaki, minden rendben volt, a fékeket magam újítottam fel, betét, szabályzás, plusz hátul az összes rugó cserélve, mással meg nem volt gond, mert rendszeresen cserélem azt is, aminek már a szine sem tetszik. Közben kicsit felfejlődtem, már magamnak hozom az usából az alkatrészeket, mondanom sem kell, jobb áron van, mintha más hozza, így teljesen jól üzemeltethető a gép. túl vagyok a 310ezer km-en is, gond semmi, kompressziót mértünk, hátha gyengül a gép, de nem, 9.2-10.5 között vannak a hengerek. Az elmúlt egy évben volt belső radiátor csere (régi volt, és a -47 fokosra kevert fagyállót nem szerette) de most már ezt is 25 perces munka cserélni, gyertyakábel rotorral és elosztófedéllel, (inkább csak azért, hogy új legyen benne) de igazából semmi komoly, beülök, megy, klíma frissen töltve, 3 fokos levegő jön belőle. Most érkezik a 4 db első féknyereg kitámasztó gumi, és a stabilizátorrúd gumi, azokat is cserélem, utána már nagyon nincs mit.. - - 2009 Március, lassan 3 évnél járunk, de semmi meglepő. Épp egy hete voltam a barátomnál egy komplett vadiúj futóműszettel, aláfeküdtünk, és darabokra szedtük az elejét, utána megzsírtoztunk mindent, és visszapakoltuk a helyére. Az újakból nem lett semmi beépítve, mert a 325ezer km-t futott még gyári gömbfejek tökéletes állapotban vannak, a kormányösszekötők, és a lengőkarszilentek is olyanok, amit teljesen felesleges cserélni. Ellenben cseréltünk egy főtengely első szimmeringet (a keresztben berakott motor miatt a jobb kerék le, főtengely ékszíjtárcsa speckó lehúzóval, be az új szimmering, vissza minden, és mehet) emiatt cseréltem az alatta lévő motortartó bakot, mert ugye a rossz szimmering miatt ráfolyt olaj megette. Fékeket azóta kellett kicsit piszkálni, új tárcsák és betétek kerültek alá, sokat járok városban, nekem jobban kopik a betét, mint másnak, de így is kb 20ezrenként esedékes a csere, ami nem mondható irreálisan rövid távnak. Persze aki 200 km alatt fékez egyet, annak meglepő... Mindene jó, beleülök, megyek, kb ennyi. Se alvázvédelem (olyan alulról, mint egy két éves európai) se kipufogójavítgatás (gyárilag rozsdamentes cucc végig), se más, ami arrafelé terelné a dolgokat, hogy nem bírom idegekkel és pénzzel az üzemeltetést. Minden okés. - 2009 November. Minden oké, kimegyek, beleülök, és lemegyek egy nap 900 km-t. Most néztem, okt 15 és nov 6 között (a mai nap) mentem vele 4700 km-t. Semmi de semmi gond. Persze volt most ősszel féktárcsa szabályzás, meg betétcsere, de tényleg ennyi, olaj, levegőszűrő csere, no meg hoztam bele fincsi denso platinagyertyákat, szereti... Ahogy bejött a rossz idő, feltettem a külön felnin lévő téli gumikat, és mentem tovább dolgomra. Momst érkezik az olaj, olajszűrő, levegőszűrő, de gondolom nem meglepő, meg cserélek váltótartó bakokat, mert azok elfáradtak... -

Ide hordtam szervizbe

Van service manualom, én hozom az usából az alkatrészeket (ha kell, másnak is, garahenrik(kukac)freemail(pont)hu címen lehet kérdezni, garantáltan jó lesz.. :-) A kisebb dolgokat meg tudom csinálni. Olajból a jófajta mobil 1 10W40-est kapja, mert picit csippenti a szelepszárszimmeringek miatt, de gondolom 350ezer km után nem kell meglepődnöm.. kapja. Itt egy hasonlóról egy video szerény 720ezer km-rel: http://www.youtube.com/watch?v=GfQYBe2bTWw tehát ha ebből indulok ki, idáig is van még kb 400ezer.. :-)) Lehet jönni a hiperszuper dízelekkel, meg a turbós kis mocikkal.. Senki sem ért úgy hozzá, mint ahogy az elvárható lenne, pedig teljesen jól átlátható, jól szerelhető, egyszerű konstrukció, és nyugodt szívvel kifizetném a munkáját..

Értékelése:

Képek az autómról

Fenntartási költség (8) Évjárat 1990
Kényelem (9) Használati időtartam 3 év
Teljesítmény (8) Km vásárláskor 260000
Megbízhatóság (9) Vezetett km 86000
Szerviztapasztalat (8) Átlagfogyasztás 15 l
Előző autója? 100 szivar Következő autója? nem is kell másmilyen gép, esetleg ugyan ez 3800as mocival
Ennyire szerette (9) Megérte a pénzét? igen
Verdikt (8.7/10)  
 
Ítélet értékeléséhez be kell jelentkezned.
 

Chevrolet Usa Lumina Apv 1989

További ítéletek (10 db)

Szűkítés: jól megírt| képes| hosszú
Cím / Modell Időpont Hossz Km Ítélet Ért.

Népítélet-kereső Népítélet-kereső

  • Fenntartási költség
  • Kényelem
  • Teljesítmény
  • Megbízhatóság
  • Szerviztapasztalat
  • Ennyire szerette
  • - Évjárat (mettől meddig)