A projekt az IHM támogatásával jöhetett létre. Írjon ítéletet! Írtam, de hogyan szerkeszthetem?

Ha az indapass elötti időkben írtam ÉS megadtam az email címet.

Az ítélet alján lévő mezőbe írja be azt az email címet, amivel egykor írta az ítéletet. Ekkor egy emailt kell kapjon a további teendőkkel.

Ha nem adtam meg emailt, vagy már nem tudom mit adtam meg, esetleg megszűnt az a cím.

Írjon a nepitelet@mail.totalcar.hu címre, ahova küldje el a probléma leírását illetve az ítélet linkjét.

Már indapassal írtam az ítéletet

Ekkor az ítélet alatt megjelenő sárga indapass boxon keresztül kell belépnie. Belépés után az ítélet alján lévő linkre kattintva szerkesztheti azt.

Autók » Chevrolet Usa » Corvette (1968-1982)

Corvette C3 

Az ítélet értékelése
-nincs még értékelés

Letűnt idők sportkocsija

Szöveges ítélet

Három japán autó és 11 évnyi BMW-zés után kötöttem ki az első amerikai autómnál. Hobbiautóként egy BMW Z3 majd egy Z4 utódja lett. A Z3 youngtimerként elég magasra tette a lécet tartósságban és megbízhatóságban, a Z4 (E89) pedig precíz vezetési élményben. A japán autóim (323F, Celica) és a BMW-k mind élményautók tudtak lenni kanyargós utakon, de a szürke hétköznapokban is jól megállták a helyüket. Na, a Corvette mindennek a tökéletes ellentéte, mégis ezt szeretem a legjobban mind közül.
- kiszállni-beülni kényelmetlen, pakolni az ülések mögé lehet csak, szerencsére az enyém már a fastback ablakos verzió, így befér akár egy sátrazós hétvége felszerelése is – de berakni gyötrelem.
- gyorsan kanyarodni tud, csak nem szeret: ennek részben okai az újan vásárolt, mégis elképesztően gagyi Cooper Cobra Radial GT szett és a buta hátsó futómű, amit bármikor megdob egy keresztborda.
- bár gyárilag minden Corvette 4 tárcsaféket kapott, ez egy hatvanas-évekbeli cucc, így a fékezéseket előrelátással vagy bátorsággal kell kiegészíteni (ABS felejtős);
- sperr van benne, ami a nagy nyomatékkal társulva meg tud lepni enyhén taknyos úton;
- minden elindulás és hazaérés egy győzelem
Jöhet a kérdés, hogy akkor minek kellett ez nekem E89 helyett. Hát pont azért, mert egy buta, analóg, gépszagú és gyönyörű autót szerettem volna használni mielőtt még kivéreztetik a sötétzöldek a klasszikus V8-akat. Meg azért, mert gyerekkoromban (’80-as évek) mindig volt legalább egy Corvette poszterem a falon, amin igaz, C4 volt, de mire felnőttem, a C3 vonalai tetszettek meg a legjobban. Tudom, a többségnek a krómlökhárítós, rövidseggű korai Stingrayek a kedvencei, én kifejezetten a 80-81 évjáratokra vadásztam, mert a fastback ablak, a harmonikus formát adó lökhárítók tetszettek, a ’82-es bonyolult crossfire-injectionjét meg inkább szerettem volna elkerülni. Szóval igen, kényelmetlen beülni, de ha egyszer elhelyezkedsz a korabeli kagylóülésben, igazi versenyautós élményt ad: szinte a hátsó tengelyen ülsz, előtted 2,5 méternyi szexin domborodó motorháztető, keskeny szélvédőn pislogsz ki, és a motor minden remegését, szagát érzed. Más autóban nem éreztem ehhez foghatót korábban. A tempósabb kanyarodáshoz kell egy kis gyakorlás, mert bár nem billeg, de a csúszáshatár sokkal korábban kopogtat be, mint gondolnád, és mi ez, ha nem kaland és móka egyszerre? Ha elgurul a gyógyszered és hillbilly módjára szeretnéd felkenni a violinkulcsot az aszfaltra, abban is partner tud lenni, álló helyzetből szándékosan elrúgva a kipörgő hátsókerék és gumiszag kíséretében felvált kettesig is a váltó, akkor kezd csak el tapadni – itt azért megjegyezném, hogy hely legyen bőven, mert nem fog se elektronika, se precíz kormánymű segíteni abban, hogy összeszedd.
Az én példányom amúgy egy megkímélt (nem restaurált) autó, és az összes felsorolt műszaki problémája a korából adódik – no meg abból, hogy 42 éves. A kasznija közel hibátlan, és ennek kis gondja nem is tudna lenni, csak nagy: az üvegszál kaszni nem tud horpadni, csak repedni és törni. Cserébe sohasem fog rohadni. Az alváza megkapta a védelmet még a 90-es évek környékén, ennek köszönhetően még ma is csak itt-ott látszik rajta felületi korrozió, rohadás sehol.

Aki ilyen autót szeretne: ne zavarja, hogy benzinszagú a ruhája és haja egy tető nélküli utazás után. Ne zavarja, hogy E5 benzinből 17-22 liter között kér az autó. Ne foglalkozzon az apró elektronikai bajokkal, amit leginkább a vezetékek és csatlakozók korrodáltsága okozhat, egyesével le lehet őket vadászni, aztán kezdődhet elölről

Hibalista

- - kormányműből szivárgott a szervoolaj - - üzemanyagszintjelző nem pontos - - ventilátor fokozatai nem működtek - - Felújítást igényeltek: - - tárcsafékek - - generátor - - hátsó futómű szilentjei és csapágyai - - kézifék - - Még hátravan: - - klíma - - ajtózsanérok - - ablakmosó

Ide hordtam szervizbe

veteran-auto.hu - nem olcsó és nem is villámgyors, de alapos, és a veteránautók szerelése általában tele van meglepetésekkel.

Értékelése: 9

Másik szerelő értékelése

Centrum Autó Siófok - nem veteránokkal foglalkoznak elsősorban, de sürgős esetekben számíthatok rájuk, annyi, hogy az alkatrészbeszerzésben besegítek.

Értékelése: 9

Képek az autómról

Fenntartási költség (6) Évjárat 1981
Kényelem (3) Használati időtartam 2 év
Teljesítmény (7) Km vásárláskor 60500
Megbízhatóság (5) Vezetett km 4500
Szerviztapasztalat (5) Átlagfogyasztás 20 l
Előző autója? Z4 E89 Következő autója?
Ennyire szerette (10) Megérte a pénzét? igen
Verdikt (6.9/10)  
 
Ítélet értékeléséhez be kell jelentkezned.
 

Chevrolet Usa Corvette 1968

További ítéletek (1 db)

Szűkítés: jól megírt| képes| hosszú
Cím / Modell Időpont Hossz Km Ítélet Ért.

Népítélet-kereső Népítélet-kereső

  • Fenntartási költség
  • Kényelem
  • Teljesítmény
  • Megbízhatóság
  • Szerviztapasztalat
  • Ennyire szerette
  • - Évjárat (mettől meddig)