A projekt az IHM támogatásával jöhetett létre. Írjon ítéletet! Írtam, de hogyan szerkeszthetem?

Ha az indapass elötti időkben írtam ÉS megadtam az email címet.

Az ítélet alján lévő mezőbe írja be azt az email címet, amivel egykor írta az ítéletet. Ekkor egy emailt kell kapjon a további teendőkkel.

Ha nem adtam meg emailt, vagy már nem tudom mit adtam meg, esetleg megszűnt az a cím.

Írjon a nepitelet@mail.totalcar.hu címre, ahova küldje el a probléma leírását illetve az ítélet linkjét.

Már indapassal írtam az ítéletet

Ekkor az ítélet alatt megjelenő sárga indapass boxon keresztül kell belépnie. Belépés után az ítélet alján lévő linkre kattintva szerkesztheti azt.

Autók » Chevrolet Korea » Tacuma (2004-2008)

Tacuma 1.6 16V Comfort 

Az ítélet értékelése
4,9(7 db)

Racionális, józan embereknek tökéletes

Szöveges ítélet

Mielõtt megvettük, bõségesen áttekintettem a használt és új egyterû-, valamint alsó középkategóriás piacot. Az ár-érték arány elcsépelt fogalma a számolgatások során új értelmet nyert. Meg az is, hogy szinte új legyen, de mégsem annyiért. Végül ez lett belõle. Nagyon gazdag felszereltség, jó áron. A színe elég rikító, de mivel nem én rendeltem, hanem adva volt (szalonautó), elfogadtam, megszerettem. Nagy elõnye, hogy jól látható, a "látni és látszani" közlekedési alapelv utóbbi pillére teljesítve van.

Külseje oldalról és hátulról szerintem kifejezetten szép, bár vannak autós újságírók, akik szerint csúnya. Oldalán a nyolcküllõs alufelnik még sokat dobnak. Nem rosszak a fehér oldalindex-búrák sem. Ja! És felülrõl is szép. Néztétek már felülrõl az autótokat? Érdemes. :-) Az eleje viszont nem szép, bár daewoos korszakához képest fejlődött. Ami fontos: ha jövök, észreveszik.

Beülve rögtön szembetûnõ a magas üléspozíció, kényelmes be-kiszállás.
A kormány magassága, az ülés magassága is állítható, valamint a deréktámasz is. Feleségem 52 kg-jától apósom 160 kg-jáig mindenki befér a kormány mögé, kényelmesen. Az elejét azt nem látja, de minek? Érezni kell. A tükörállítás és a panorámatetõ állítása is elektromos. A tetõ vagány és hasznos is, gyerkõceim szeretnek a gyerekülésben ülve felfelé nézve ott kibámulni, ill. követelni, hogy nyissam ki. Amikor meleg az autó, gyorsabb így a szellõztetése, mielõtt a klímát bekapcsolom. Hátránya, hogy ha leállok, kihúzom a kulcsot, semmi nem figyelmeztet, hogy a tetõ nyitva, vagy automatikus csukódás sincs. Tehát ezt észben kell tartani! További hátránya, hogy az elektromos tető végállása nem igazán érezhető, megszokást igényel úgy eltalálni, hogy szépen csukva legyen a tető. A klíma automata, én semmi negatívumot nem tudok mondani róla, kellemes, nagyon hasznos, okos extra. A gyári cd-s rádió nálam hibát nem produkált, amit hallottam eddig, az a túlzott melegedése és a "magától bekapcsol"-szindróma. Sok a tárolórekesz, fiókok, rekeszek, ajtózsebek. Hátul ülni is kényelmes, középen is. A középsõ ülés hárompontos öve praktikusan van megoldva, nem aggat, ha nem ül ott senki. Ezt az ülést tologatni is lehet. A három ülés kivétele nagyon egyszerû, és nem nehezek az ülések. Három gyermekülés behelyezhető a Tacuma hátsó üléssorába, bár a középső ülésre csak vékonyabb gyermekülés fér el. Ha valakinek hármasikrei vannak, akkor lehet gond az ülések behelyezésével, de különböző életkorú gyermekeknél ez nem gond. A csomagtartóban is vannak tárolórekeszek, rakodópolc mindkét elsõ ülés alatt, valamint a hátsó ülések elõtti padlóban, mindkét oldalon. A csomagtartó lehetne nagyobb is! Annyira nagy az utastér, főleg a hátsó lábtér, de a csomagtartó relatíve kicsi. Három gyermekünk egyhetes nyaralással kombinálva 2 kompromisszumot igényelt: 1. otthonhagyni a kalaptartót, 2. A legkissebbek lábterébe pakolni (hiszen nekik nem ér le a lábuk). Ha azonban áruszállításra van szükség, nem nagyon van megoldatlan feladat, annyiféleképpen bővíthető a tér (ülésdöntés-hajtás-kivétel egyenként vagy mind), pl. 2 méternél hosszabb bordásfal is belefért.

Na, de végre induljunk el! A mûszerfal amerikai stílusú, ez engem nem zavar, jól áttekinthetõ. A váltógomb bõrbevonatú, jó fogású. Sokkal jobb a váltó, eddig a legjobb ami daewoo-autóimban volt. A motor nagyon hasonlít az egyik ex-kocsim (nubira I 1.6 16V HB)motorjához (ugyanaz a motorkódja is), de mégis más ebben az autóban. Persze, azért a 6-7-8 év alatt fejlesztgettek valamit a koreai mérnökök, ráadásul ez már euro-4-es. Lehet vele dinamikusan autózni. Ami engem meglepett, az a szélérzékenysége, vagyis, hogy minimális. Rosszabbra számítottam. Kanyarodni is jó vele, ezzel sincs semmi gond. Autópályán simán megy 140 körül, de 160-170-nel is mentem már, végsebességet még nem próbáltam. Nekem a gyári gumikkal nincs gondom, nem tudom, hogy ez a 2006-os modellévben változott-e, nekem már ez az "újabb" Tacuma van. A közismert "fekvõrendõrõs nyikorgás-nyekergés fõleg hidegben" ennél az autónál is megvan, bár ezen már az újabb típusú szilentek vannak. Megvan, de csak nagy hidegben és minimálisan. Ráadásul csak a 3. télen jött elő, tehát idő és km függvénye is a gumiszilent öregedése. A mások által leírt ABS-probléma nálam nincs. Amikor erõsen fékezek, és a kerék gödörbe, kátyúba ér, bekapcsol az ABS, de amint jó lesz az út, már kikapcsol. Téli guminak Klebert használtam, én nagyon meg vagyok vele elégedve, nem is túl hangos, és stabil, biztonságos vele az autó. Hasznos, hogy ennél a modellnél külsõ hõmérséklet-kijelzést is tud a kvarcóra. Amikor kiszállok az autóból szerintem izléses krómkilincset fogok meg, az ajtók belseje praktikus, viszont semmi szövetkárpit az ajtókon. Egy családi autónál ez nem feltétlenül hátrány! Van viszont aluszerû diszítés. A krómkilincs nálam közel 4 év alatt sem hámlott le, most is hibátlan. Viszont kívül, az összes külső kilincs alatti vájatban, ahol a kezünk kerül, mikor nyitjuk az ajtót, karcos a fényezés (ez a rész műanyagból van). Ez típushiba, amit egyeseknek garanciálisan fényeztek, de én nem akartam az ajtók megbontását, féltem, hogy utána zörgések lesznek. Merthogy a kárpit és az autó belseje a mai napig zörgésmentes. Szerintem egy jó polír ezen sokat segítene. Maga a karosszéria metálfényezése egyébként jó állapotú és strapabíró. Még néhány apróság, amit nem említettem: ha bekapcsolom a világítást, elhalványodik a fûtés-klíma kijelzõje. A tompított fényszórót nem lehet úgyfelejteni, mert ha kihúzom a kulcsot, bekapcsolt tompított állásnál, akkor leveszi a világítást. Az ablaklehúzókat, ha akarom, reteszelhetem, és akkor csak a vezetõ kezelheti (gyermekeim utazás közbeni egyik szórakozása rövidre van zárva, ha úgy kívánom). Ha megy az ablaktörlő (melynek intervallum-állásánál a törlés gyakorisága egy potméterrel állítható), akkor hátramenetbe kapcsoláskor a hátsó ablaktörlő is töröl egyet, ha sokáig tart a tolatás, később még újabbakat is. A hátsó ablaktörlő gumija miután elöregedett, nem törölt szépen, maszatolt, csere segített. Ja, és van oldallégzsák is, a két elsõ mellé. Azért remélem, ezeknek sose kell mûködniük. A tolatóradar hasznos és pontos segítõtárs, de azért ne feledjük: a vezetõ agya irányítsa és uralja a gépet, ne más.

Fogyasztási adatok: a 33 ezer km átlaga 9.4 liter/100 km, dinamikus, de nem szélsőséges vezetési stílussal. Érdekes, hogy 10 l felé, de 7.9 alá sem tudtam vinni a fogyasztást, pedig a városi használat esetén nagyon sok rövid távot megyek, hideg motorral, gyakori leállással és újraindítással. Az országúti fogyasztás meg valószínűleg azért nem ment lejjebb, mert ha 110 felett autózok, akkor a légellenállás gondolom erősen növekszik. Van egy tisztán autópályás fogyasztásom, 700 km csak autópályán, 130-as tempóval végig: 8.7 l/100 km

Összefoglalva, nem bántam meg a választásom. Szerintem racionális választás, kisgyermekes családoknak különösen, főleg ha néha szállítani is szeretnének, de alapban családi autóra van szükségük. Olcsón fenntartható és relatíve olcsón megvehető, bár ez a típus nem elterjedt, de a márka teljesen megbízható, ezt 11 évnyi intenzív daewoo-chevrolet használat alapján nyugodtan merem állítani!

Hibalista

- Eddig semmi!

Ide hordtam szervizbe

Chevrolet Inter-Autóház Vác

Értékelése: 10

Képek az autómról

Fenntartási költség (10) Évjárat 2006
Kényelem (8) Használati időtartam 4 év
Teljesítmény (8) Km vásárláskor 0
Megbízhatóság (10) Vezetett km 33500
Szerviztapasztalat (10) Átlagfogyasztás 9 l
Előző autója? Matiz Következő autója? Megane III Grandtour
Ennyire szerette (9) Megérte a pénzét? igen
Verdikt (9.3/10)  
 
Ítélet értékeléséhez be kell jelentkezned.
 

Chevrolet Korea Tacuma 2004 (2004 - 2007)

További ítéletek (20 db)

Szűkítés: jól megírt| képes| hosszú
Cím / Modell Időpont Hossz Km Ítélet Ért.

Népítélet-kereső Népítélet-kereső

  • Fenntartási költség
  • Kényelem
  • Teljesítmény
  • Megbízhatóság
  • Szerviztapasztalat
  • Ennyire szerette
  • - Évjárat (mettől meddig)