A megfontoltak kocsija
Szöveges ítélet
Már rég kokettáltam az egyterűekkel, végül is az döntött, hogy a Corsába az alacsonysága miatt egyre nehezebb volt ki és beszállni, de ha ez sem lett volna elég, hát ott volt indoknak a három növekvő unokával összefüggő csomag-igény. Először Merivára gondoltam, bevallom végül az ár-szolgáltatás arány volt az, ami a Tacuma mellé sodort.
Kezdjük a külcsínnel: a kocsi egyáltalán nem csunya, viszont biztonságot sugall, a karosszéria formázása miatt pedig a hasonló kategoriájú és méretű kocsiknál nagyobbnak is tűnik. Kár, hogy annyi rosszat írtak róla, mert eleinte sokszor bizonygattam önmagamnak, hogy dehát.....
A kocsi kényelme fantasztikus. Nem bele, hanem ráül az ember, még járdaszegélynél sem kell létra a ki szálláshoz. A gyerekek úgy másznak fel a gyerekülésre, hogy nem szoronganak a két üléssor közt, mint a hasonló Ford C-maxnál, vagy Toyota Corolla Versonál. A comfortérzetet egy sor apróság alakítja ki, de további meglepetések is vannak, például a tolatáskor esőben automatikusan beinduló hátsó ablaktörlő, a rejtett kártyatartó és a "talán egyszer meg is lehet tanulni a szabályozását" fűtési rendszer végeláthatatlan variálhatósága (kiváncsi vagyok a nyárra). A lomhaságra vonatkozó nézetek is az "attól függ" kategoriába tartoznak. Több mint 45 éve vezetek, és több mint 1 millio kilométert, mindenféle kis és nagy teljesítményű autóval. Ez a kocsi azonban olyan mint a bivaly: ha kell nyugodtan ballag, ha kell, akár teherrel is, megvadulva tör ki akár a lovakat is megszégyenítve. A motor erőleadása a nagyobb forgatónyomatékú kocsikra jellemző: utcasarkon befordulni elég a harmadik, de ugyanez a harmadik emelkedőn lazán letolja a hasonlóan méretű és motortérfogatú már köhögő kocsikat is. 130-140-nél pedig kifejezetten erőteljesen nyomul még ötödikben is. Nem csoda, hiszen a másfél tonnányiból az egy kg menetkész súlyra jutó nyomaték 9,2, az 1,6-os, sokkal könyebb g-Astránál ez ugyanannyi!!!!!!!! Az persze kétségtelen, hogy az álló helyzetből induló gyorsulási versenyen nem az elsők között végezne.
Tetszik az is, hogy a karosszéria szabadmagassága szinte a városi terepjárókéit közelíti, ott ahol a kocsik többsége már bakhátat fog, ez még vidáman mászkál.
A futómű gyengéd s mégis biztonságosan úttartó, a fék is kellően lágy de mégis harap ha kell. A kuplung kissé közel van a bal lábtartóhoz, de ez is relativ: idomulás és cipőméret kérdése.
A fogyasztás eddig sajnos nekem is a 10 körüli, sőt a 12-t is elérte már, de mi városban csak ovodai fuvarokat teljesítünk, így az nem mérvadó körülmény. Ahogy az országúti fogyasztást elbnézem, az a gyári 6,5-7 körül lesz (ahogy itt más márkatárs megvigasztalt). Mindenesetre ezt is úgy fogom fel, hogy valamit valamiért, a saját biztonságunkat szolgáló nagy súly mozgatásához bizony üzemanyag is kell.
A teszt értékelésénél a fenntartási költség, megbízhatóság, hány évig használta rovatokat csak azért töltöttem ki, mert kötelező, jóllehet ennyi idő alatt ezek kitöltése értelmetlen. De ilyen válaszlehetőség nincs.
Összességében nem bántam meg a választást, de ami a legfontosabb: a feleségem is szereti :-)
Hibalista
- Semmi, illetve a bal hátsó ajtó zárját majd állítani kell
Ide hordtam szervizbe
Autotrend Esztergom
Értékelése: 10
Képek az autómról
Fenntartási költség | (7) | Évjárat | 2008 |
Kényelem | (10) | Használati időtartam | 1 év |
Teljesítmény | (7) | Km vásárláskor | 0 |
Megbízhatóság | (10) | Vezetett km | 3000 |
Szerviztapasztalat | (10) | Átlagfogyasztás | 10 l |
Előző autója? | Corsa | Következő autója? | Nem tudom lesz-e, hopsszú távra vettem |
Ennyire szerette | (9) | Megérte a pénzét? | nem |
Verdikt | (7.7/10) |
