A projekt az IHM támogatásával jöhetett létre. Írjon ítéletet! Írtam, de hogyan szerkeszthetem?

Ha az indapass elötti időkben írtam ÉS megadtam az email címet.

Az ítélet alján lévő mezőbe írja be azt az email címet, amivel egykor írta az ítéletet. Ekkor egy emailt kell kapjon a további teendőkkel.

Ha nem adtam meg emailt, vagy már nem tudom mit adtam meg, esetleg megszűnt az a cím.

Írjon a nepitelet@mail.totalcar.hu címre, ahova küldje el a probléma leírását illetve az ítélet linkjét.

Már indapassal írtam az ítéletet

Ekkor az ítélet alatt megjelenő sárga indapass boxon keresztül kell belépnie. Belépés után az ítélet alján lévő linkre kattintva szerkesztheti azt.

Autók » Chevrolet Korea » Spark (2005-2009)

Spark 0.8 Star Aut 

Az ítélet értékelése
-nincs még értékelés

Dodzsem

Szöveges ítélet

Édesanyámnak kerestünk autót, de nem akármilyet: fiatalos 50-es hölgy, aki 15 éve nem vezetett egy métert sem és akinek városi lótifutira kell egy aprócska, bájos kiskocsi, ami pofonegyszerűen vezethető.
A válasz erre egy automata miniautó, legalábbis elméletben, mert a gyakorlat korántsem ilyen egyszerű. Először is a választék: Chevrolet Spark, FIAT Panda, Hyundai Atos (most már i10), KIA Picanto, Smart Fortwo, Toyota Aygo. Az ár nagy úr, így Fortwo és Aygo már ki is esett. Az Atos hát praktikus meg minden, de inkább hagyjuk. Maradt Panda-Picanto-Spark vonal, előbbi kettő várós, Spark készleten is volt és nagyon jó árat dobott a gép, meghát ugye a forma :)...
- Külső: egy barátom azt mondta az autóra, "ez egy dodzsem!" és tulajdonképpen teljesen igaza van. Milyen egy dodzsem? Hát pici - szpárki (gagyi, tudom, de ez lett a neve :) nagyon pöttömke, főleg széltében. Színes is - sok-sok élénk szín közül lehet választani, a beltér is színes. Feltűnő - a Style csomagos változatok, amilyen a mienk is, alukerékkel, fekete sárvédő és küszöbszélesítésekkel és módosított első lökhárítókkal nem is néznek ki rosszul. Értékelés: 5
- Utastér: bent is jön a játékautó fíling: műszerek középen, jól olvashatóan. Elegáns megoldás a nyomógombos km-számláló állítás. A kormány jópofa, de vékony és hullámos a felszíne. A visszajelzők mögötte nappal nagyon nehezen olvashatók, bár sok hasznos funkciót nem közöl. A benzinszintjelző pontos, a kis tank miatt elég gyorsan apad. A középkonzol pereme nyomhatja a térdet, védekezésképp hátrább lehet szánkázni a székkel (ugye itt kuplung nem köti a "lábunkat"), de 185 centis magasság felett komoly gondok jelentkezhetnek, főleg mivel a kormány nem állítható és az üléslap is csak korlátozottan. Széltében sincs sok hely, szóval óriások kizárva. Az ülés egyszerű, de nem kényelmetlen, viszont a műszál kárpit izzasztó, nehezen szellőzik. A funkciók jól elérhetők, minden olajozottan működik. Sok a praktikus rekesz, fiók, jópofa a kártyatartó, használható az ajtózseb, az üléseken is van több, van fiók az anyósülés alatt, szóval átgondolt a kicsike. A műanyagok nagyon egyszerűek, de nem zörögnek és ez nagy szó. Hátul is van hely, legalábbis 2 embernek, harmadikkal inkább ne próbálkozzunk...a csomagtér a kategóriában jó, amúgy nem, de ne várjunk csodát. Bosszantó, hogy nincs rajta kilincs, ezért vagy kulccsal vagy bentről lehet felpattintani. A perem kicsit magas, ráadásul burkolatlan, a zárrész egész egyszerűen szabadon van hagyva. A hátsó üléstámla és -lap alapáron osztva dönthető és jól is használható. Értékelés: 4
- Motor és erőátvitel: legtöbben rettegnek a pöttöm 3 hengerestől - 800 köbcenti, 52 lóerő, 71 Nm, ezek ma már tényleg szélsőségesen alacsony adatok. Viszont az egész autó 795 kg. Kézi váltóval ezért teljesen elfogadhatóan mozog az autó - na de ez automata. Ha kellőképpen ráhangolódunk, el fogjuk viselni. Egyesben egészen jól húz, csak rendesen bólint a karosszéria. Kettesben sajnos halott az ügy, ezért 50 és 70 között gyér mozgásra kell készülni. A hármas újfent rövidebb, ezért 70 felett újra élénkül az autó, 90-nél viszont már kell a negyedik is, amiben még mutat némi tartalékot. 120 felett inkább ne erőltessük a dolgot, a zaj meg a fogyasztás miatt se... Ha 80 alatt autókázunk, mindenképp kapcsoljuk ki az overdrive-ot (4. fokozat), mert csak megtorpan tőle az autó. Dugóban araszolva praktikus lehet a 2-est kapcsolni. Maga a váltó mérsékelten intelligens: kihuzatni hagyja az autót simán 6000 felé, ami jó, viszont nem ismeri fel sem az emelkedőt, sem a lejtőt. A visszakapcsolás gyors, viszont huzatva az autót rántva vált. A váltókar nagyon otromba sajnos, de legalább jól markolható. A fogyasztás elég szélsőségesen alakul, enyhe országúti poroszkálásnál 5,5-6,0 liter, városban 7-7,5 liter, autópályán is legalább ennyi, de ha pörgetjük az autót akár 9 litert is legurít a torkán. Mivel alapvetően távol áll a karakterétől a gyors haladás, ezért jobb, ha lehiggadunk, ezreket spórolhatunk a kúton is... Értékelés: 3
- Vezethetőség és komfort: a szervo kellően könnyű, egy picit indirekt ellenben. Az autó érzékeny az oldalszélre, ezért folyamatos korrekciókra szorul az egyenesfutás. A nyomvályúk megvezetik az apró kerekeket. A futómű a paramétereket (méret, tömeg, ár...) figyelembe véve még jónak is mondható: zötyögve, de alapvetően komfortosan halad az úthibákon, csak az igazán nagyokkal nem tud mit kezdeni. Apróság, de bosszantó, hogy lassú tempónál zavaróan alacsony frekvencián dübörög a futómű. A Spark már ránézésre sem a kanyarvadászok autója, ezt aláhúzza a kényelmesre vett hangolás is. Mivel magasan ülünk és a súlypont sem a padlón van, az érzet még rosszabb a tényleges teljesítménynél, mindenesetre vezessünk ép ésszel. A lassabb haladásnak kedvez a zajszint is, állandó tempónál ugyanis döbbenetesen csendes a kis motor, főleg a szélzaj dominál. Huzatva persze megjön a hangja, de bájosan rekedt tónusa nem annyira zavaró. Értékelés: 3/4
- Felszereltség: az automata váltó magával vonzza az egyik legmagasabb felszereltséget - 2 légzsák, klíma, elektromos első ablakok és külső tükrök, távnyitós központi zár, ABS, szervokormány, stb. A 30 ezer Ft-os (!!) Style csomagban alufelni, ködfényszóró és az optikai "tuning" jár. Az automata felára 200 ezer Ft, ez elfogadható. Értékelés: 5
- Költségek: akcióban 2,5 millió alatt kijön az autó, ennél olcsóbban nehéz automata kocsit találni. A fogyasztás kissé húzós, de a Casco meg a kötelező a lehető legalacsonyabb. Értékelés: 4
ÖSSZESSÉGÉBEN
+ Mókás, vidám forma
+ Praktikus, ötletes utastér
+ Gazdag felszereltség
+ Pofonegyszerű vezethetőség
+ Átlagon felüli komfort
- Mérsékelt menetteljesítmények
- Oldalszélérzékeny
- Keskeny utastér
- Kissé magas fogyasztás
Értékelés: 4

Hibalista

- -

Ide hordtam szervizbe

Chevrolet Duna
Még szervizen nyílván nem járt az autó, de megelőlegezem a bizalmat

Értékelése: 10

Képek az autómról

Fenntartási költség (10) Évjárat 2008
Kényelem (8) Használati időtartam 1 év
Teljesítmény (5) Km vásárláskor 0
Megbízhatóság (10) Vezetett km 2000
Szerviztapasztalat (10) Átlagfogyasztás 7 l
Előző autója? Következő autója? még nem tudja
Ennyire szerette (10) Megérte a pénzét? nem
Verdikt (8.2/10)  
 
Ítélet értékeléséhez be kell jelentkezned.
 

Chevrolet Korea Spark 2005 (2005 - 2007)

További ítéletek (30 db)

Szűkítés: jól megírt| képes| hosszú
Cím / Modell Időpont Hossz Km Ítélet Ért.

Népítélet-kereső Népítélet-kereső

  • Fenntartási költség
  • Kényelem
  • Teljesítmény
  • Megbízhatóság
  • Szerviztapasztalat
  • Ennyire szerette
  • - Évjárat (mettől meddig)