A projekt az IHM támogatásával jöhetett létre. Írjon ítéletet! Írtam, de hogyan szerkeszthetem?

Ha az indapass elötti időkben írtam ÉS megadtam az email címet.

Az ítélet alján lévő mezőbe írja be azt az email címet, amivel egykor írta az ítéletet. Ekkor egy emailt kell kapjon a további teendőkkel.

Ha nem adtam meg emailt, vagy már nem tudom mit adtam meg, esetleg megszűnt az a cím.

Írjon a nepitelet@mail.totalcar.hu címre, ahova küldje el a probléma leírását illetve az ítélet linkjét.

Már indapassal írtam az ítéletet

Ekkor az ítélet alatt megjelenő sárga indapass boxon keresztül kell belépnie. Belépés után az ítélet alján lévő linkre kattintva szerkesztheti azt.

Autók » Chevrolet Korea » Orlando (2010)

Orlando LTZ, Diesel (163 LE), Automata 

Az ítélet értékelése
4,5(4 db)

Zafira féláron

Szöveges ítélet

Autócserekor 3 szempont szerint kerestem: Nagy legyen, dízel, és automata. Ez a konfiguráció (főleg az automata+dízel miatt) a használt autó piacon kb. a Opel Vectra/VW Passat/Ford Mondeo/BMW 5/Audi A6/Mercedes E kombi vonalat jelenti. A felsorolt típusokból, ha van is a fenti kivitelben, azok rendre (1)igen eltérő évjárattal (prémiummárkák), (2)hatalmas kilométerállásokkal, de ami rosszabb, hogy (3) sokszor kétes állapotban vannak csak eladók.
Az Orlando végül egy márkakereskedés látogatás alkalmával került a képbe. És győzött, mert úgy voltam vele: ha ennyiért nullkilométeres kocsit is kapok, 5 év garanciával, a fenti kiépítéssel, akkor felőlem teljesen mindegy, milyen jel van az orrára ragasztva.
Mindettől eltekintve nem idegenkedtem soha a koreai Chevrolettől, ismerősi körben is szolgál néhány (Lacetti, Epica), és általában mindenki meg van vele elégedve.

Motor, váltó:
A legnagyobb, 2 literes, 163 LE-s dízellel vettem, automata váltóval. Szép csendes járású motor, belül sem nagyon hallani, tehát az utastér szigetelés is jól sikerült. Gyorsításnál dinamikus, autópályán is nagyon szépen tartja a tempót tempomattal (ez kb. 40 km/h-tól kapcsolható), kb. 170-180-ig simán gyorsul – értelemszerűen kategóriájához mérten.
Az automatája az új (2012) VW Sharanéhoz képest nekem jobban tetszik. Míg az hirtelen gázadásnál kicsit hezitál, addig az Orlandónál ezt eddig nem nagyon, vagy alig észrevehetően tapasztaltam csak.
(Plusz mivel dízel, a mantrát már remélem mindenki ismeri: Hidegen nem huzatjuk a motort, ami a hosszú életű turbó titka.)

Fogyasztás:
A kocsi kasztnija elég nehéz, ami a fogyasztáson is megmutatkozik. Városban 8,5-9 liter/100 km simán megvan, pályán 6,8-7,8 liter/100 km értékeket produkált. Érdemes odafigyelni, hogy a klíma „AUTO” fokozata mindig bekapcsolja a légkondit is, holott van, hogy nem kell.
MOD: Orlandós ismerőstől tudom, hogy 12-15.000 km után kopik össze rendesen a motor, és a fogyasztás normál 130-as autópálya tempó esetén szépen lemegy 6,5 körülire.

Futómű:
Az úttartással meg vagyok elégedve, egyáltalán nem billeg, fordulóköre normál kombis. Külföldön használom, így nyáron gyári 17”-es kerekkel megy, ami pályán kiváló, viszont városban, rosszabb utakon pattog rendesen, főleg hogy a futómű is keményebbre van hangolva az átlagnál. Télen ballonos, 16"-os van fent.

Beltér:
"LTZ" felszereltséggel kértem: Az „LTZ+”-hoz képest bőrön, napfénytetetőn és navin kívül minden benne van. (Egyik sem hozott lázba.)
A legtöbb tesztben felhozzák, hogy kopogós műanyag a beltér. Szerintem abszolút rendben van, ennyi pénzért nem is vártam szálcsiszolt alumíniumot. Az zongoralakk elemek erősen gyűjtik az ujjlenyomatot, viszont a mindenhol kapható velúr páramentesítő szivacs gyönyörűen lehozza. A beltér hangulatvilágítása, aki eddig ült benne mindenkinek tetszett. Más is írta, és én is hiányolom, hogy ajtónyitáshoz elöl nincs automata utastér világítás.
Fontos szempont volt a magas üléspozíció, a szövet ülések pedig felettébb kényelmesek, oldaltartásuk meglepően jó. Deréktámaszuk nincs. A vezetőülés karfájával a többi itteni ítélettel együtt én sem vagyok kibékülve: túl rövidre szabták, csak félkezes vezetéssel használható.
A belső tükör automatikusan sötétedik (nem kikapcsolható).
A tárolóhelyek elég nagyok, 4 db. 1 literes üdítő tuti elfér. Kesztyűtartója közepes. Ötletes a rádió alatti doboz (AUX, és USB bemenet (iPodot és pendriveot is fogad)).
A hátsó tér elég méretes, és simán beférek magam mögé (185 cm), a fejtér elegendő.
Az utastér nagy sebességnél is csendes, minden probléma nélkül lehet beszélgetni.
A választható kiegészítő csomaggal járt hozzá belső sötétítő szett, amit minden ablakba körbe be lehet pattintani.

Kezelőszervek:
A felszereltséghez multikormányt adnak, amiről a rádió és a tempomat irányítható. A világítás alapból felkapcsol (nem is árt, legalább látnak, ha jövök). A középkonzol gombjai jól kezelhetőek, egy napos használat után mindent meg lehet találni. Az órák jól leolvashatóak, a kék világítás este sem zavaró.

Csomagtér:
A csomagtér az Astra ("I", 2012) kombival köbcentire azonos méretű. Ha nem lenne a manapság lassan már limuzinokhoz is szerelt 3. üléssor, akkor jó nagy hely lenne benne, viszont így is bőven el lehet benne férni. (Ha nagyon kell a hely, akkor meg a tetőre mehet egy tetőbox.) 3. üléssor nélkül kérni természetesen nem lehet... Pótkerék nincs, de rendelhető hozzá tartó. Illetve a csomagtér padlójában van egy egész mély keresztirányú rekesz. Szerelési kellékeknek, kisebb dolgoknak ideális.

Kasztni:
A másik fontos tényező volt, hogy kívülről egy igen masszív autó benyomását kelti. (Ezért is győzött a kb. ugyanennyibe kerülő Opel Astra ("I") kombival szemben.) A hatalmas külső tükrök nagyon jól használhatóak, fűtőszál viszont ide már sajnos nem jutott. Gyári légterelőcsomag is járt a kocsihoz, ami esős időben praktikus tud lenni.

Összegzés:
Mindent egybevetve nagyon meg vagyok elégedve vele. Azt kaptam, amit vártam, ezért az árért (6 M) pedig abszolút versenyképes konstrukció a konkurenciához mérten. Korábban volt Zafira az új szériából (ezért is a cím), ami ennyire felszerelve majd’ kétszer ennyibe kerül (az új Tourerről nem is beszélve), viszont tudásban kb. azonos szinten van mindkettő. (A teljes panorámatetőt, meg a karfává összehajtogatható ülés nekem legalábbis nem vásárlási szempont.)
Családosoknak két kamaszkorú gyerekig (ha nem kosaras mindkettő) bőven megfelelő méret. Mint írtam a plusz két ülés helyett lehetne nagyobb a csomagtér, de így esetleg 3-4 gyerekkel is bevállalható marad egy utazás - egy tetőbox-szal pedig mindenki elfér.

MOD: Szűk egy év után elváltak útjaink, mert lehetőségem nyílt nagyobbra cserélni.

Hibalista

- A 7200 megtett km. alatt semmi.

Ide hordtam szervizbe

Értékelése:

Képek az autómról

Fenntartási költség (6) Évjárat 2012
Kényelem (7) Használati időtartam 1 év
Teljesítmény (8) Km vásárláskor 0
Megbízhatóság (10) Vezetett km 7200
Szerviztapasztalat (0) Átlagfogyasztás 8 l
Előző autója? Astra Classic II (G) Következő autója? Sharan 2.0 DSG (2012)
Ennyire szerette (7) Megérte a pénzét? igen
Verdikt (6.8/10)  
 
Ítélet értékeléséhez be kell jelentkezned.
 

Chevrolet Korea Orlando 2010 (2011)

További ítéletek (7 db)

Szűkítés: jól megírt| képes| hosszú
Cím / Modell Időpont Hossz Km Ítélet Ért.

Népítélet-kereső Népítélet-kereső

  • Fenntartási költség
  • Kényelem
  • Teljesítmény
  • Megbízhatóság
  • Szerviztapasztalat
  • Ennyire szerette
  • - Évjárat (mettől meddig)