Óriás, 7 személyes mozdony
Szöveges ítélet
Bár, csak 2 éve van meg az autó, de nagyon szeretjük. 3 gyerkőc mellett a F-Astrából átülni ebbe, olyan, mint az űrhajó vs Wartburg (jó pici túlzás, de mindenki nagyon szereti). Vásárlást követően egy hónapon belül kapott egy 500-as majd egy 8 napos Németország-i rokonlátogatós 3200km-t tesztelés gyanánt. 200 km/h (208km/h-nál lassítottam, mert kanyaros részek jöttek és a magasabb felépítése mellett ott már picit ingott - Német Autobahn)!!! Meg sem kottyan neki 6 személlyel sem és nem akad ki a fogyasztásmérő. 7,8-8,2 átlaggal megvolt a körút. Városban nem nagyon használom, mert ijesztő a DPF szűrő. Nincs mindig idő/lehetőség arra, hogy havonta "megzavarjam" az autópályán, hogy kiégessem a kormot a szűrőből. Így városi használatra marad az Astra.
Kezdem a rossz tulajdonságokkal (a jó/rossz hírekből is először mindenki a rosszat kéri :) )
- A formája tetszik, de belülről vezetve picit "tank" feeling-je van a hátrafelé szűkülő ablakok miatt, bár a hatalmas tükrök segítenek;
- Nem vagyok magas 178cm. Azonban, ha beállítom a számomra kényelmes vezetési pozíciót, akkor az első ablak nekem túl alacsony. Lehetne picit tovább kellett volna engedni a tető felé, mert néhány lámpánál szinte előre kell hajolni, hogy lássam mikor vált a lámpa;
- Az Orsiban (mert minden autónkat elnevezzük :) ) bejön a 6 fokozatú váltó, főleg pályán, de nekem picit hosszúnak tűnik a váltóút. Nem vagyok szaki, lehet köze van az áttételezésnek hozzá, ami miatt 320Nm a nyomatéka és megy, mint a mozdony. A 23 éves F-Astra-val tudok úgy váltani, hogy alig érezhető a váltás (annyira nem, mint egy automata, de közel van azért..). Ebben nem tudok úgy váltani, hogy ne "bakkanjon" az ember feje;
- Amit még észre vettem ,hogy lassú a fénykürt. Ha valakinek villogok, hogy elengedem/átengedem, akkor kell legalább 1 mp, hogy reagáljon és villanjon a lámpa. Ez néha rossz, ha még éppen ritmusban tudnál maradni, de így néha lassítani kell, mert lassan jelzett és lassan indult el, akinek jeleztem;
- Nem tudom ki volt, de letörném a kezét, aki úgy tervezte a kocsit, hogy az utastér légszűrőjét betette a kesztyűtartója MÖGÉ!!!!! Nagyon tartok attól, ha valami botkezű szerelő nyúl hozzá (sorry a szerelőktől), akkor eltöri. Ugyanis 2 rejtett, belső foggal van bepattintva a kesztyűtartó! Ki kell szedni/feszíteni az egészet bentről, hogy ki lehessen cserélni az utastér légszűrőjét!
- Nem vagyok egy testépítő, de 125 Kg és viszonylag széles testalkatú. A vezetőülésre szerelt könyöklő hasztalan. Túl közel van kezemnek (bár én 7 évesen vettem az autót és az előző tulaj kikönyökölte). Valahogy nem áll meg kihajtott fokozatban, ám ha valami oknál fogva sikerült úgy megakasztani, hogy megálljon, akkor derül ki, hogy nem kényelmes (a pohártartóban tárolható 2*1,5 literes ásványvizes palack helyettesíti :) ).
- A hátsó ablaktörlő cseréjénél óvatosan, mert csak 5cm-t lehet kihajtani! Ott kell rájönni az ablaktörlő lapát "kipattintására". Nem lehetetlen, de nekem picit "idegen megoldás" volt elsőre.
Jó tulajdonságok:
- Meglepődtem, mikor először megtapostam rendesen a gázpedált. Ekkora testtel, ekkorát lépni?! Érződik a lóerő és a nyomaték. Bár a nyomatékgörbét, picit jobban behangolhatták volna, mert nagyon hirtelen ugrik, de aztán húz, mint az állat. Hatodik fokozatban sem rekken meg, még emelkedőn sem. Élvezet volt 200 km/h-ás utazóval "letolni" az Audikat, meg a Bömbiket az Autobahnon (mint fentebb írtam 208 - GPS szerint is, de még volt a kocsiban tartalék ;) ).
- Hatalmas a belsőtér. Nekem eleve szempont volt, hogy olyan autót válasszak, amiben, ha beállítom a kényelmes vezető pozíciót, magam mögött is kényelmesen elférjek a második sorban. Na ebben van hely. Mellesleg az is cél volt, hogy az már nem "beülős" autó, hogy beszállásnál még guggolnom is kell, mint a normál autóknál, hanem kényelmesen oldalra "becsúszós". Csak oldalra teszem a lábam és már bent is vagyok. Nem kell tornázni.
- Nagyon sokat nyomott a latba a vásárlásnál az, hogy a hátsó 6-7 ülés mennyire kényelmes. Szerencsére az egyik munkatársamnak volt egy ilyen és megmutatta. Ettől is leesett az állam. Nem kicsi, nem lapos és kényelmetlen, hanem hatalmas, szinte normál ülések. Ami a legjobb, hogy nem "guggolós"!!!!!!! Felnőttek is kényelmesen el vannak benne (jó, azért nem egy BP-München távot, de van hely). A vetélytársaknál szinte mind lapos, és guggolós hátsósor van.
- Észbontó a klíma és fűtés! Oké, hogy nagy autó, nagy klíma/fűtés, de ez nagyon meglepett. Borzasztó hatékony és erős a szellőző rendszere és a klíma és a fűtés hatásfoka. Külön öröm, hogy a kisebb autókkal szemben, ebben rendesen hátra van vezetve a szellőzőcső a középkonzol alatt és már a gyerekek is közvetlen élvezhetik a kellemes hűs/meleg levegőt. Korábban elől halálra fagytunk, mert hátul nem volt szellőző és alig ment hátra a klíma hűvöséből.
- Jól átlátható kezelőfelületek, ötletes tároló a középkonzol alatt USB-vel.
- Nagyon jó a középső két pohártartó, 4 rugós karommal. Így a 0,5-1,5 literes palackig mindet tökéletesen megtartja.
- Könnyen irányítható, fordulékony a méretéhez képest. A kormány pontos a váltó is pontosan kezelhető.
- A motor dízel létére kulturáltan csendes (kár, hogy csak EURO 5-ös - 2012.12 havi).
- Fogyasztása 7-9-10 között van attól függően, milyen "nehéz" a lábad.
- Sajnos nekem egy olyan verzió van, amiben nincs tempomat, így erről nem tudok nyilatkozni. Jó lett volna, azonban a kocsi túl jó vétel volt, hogy ennyi kompromisszumot kössek magammal. Előtte is úgy voltam, hogy "nekem minden autóban van tempomat, csak be van építve a lábamba. Biotempomat!" :)
- A csomagtartó bőven elég a gyerekekkel is. Még eddig nem kellett tetőbox, pedig "pakolósak vagyunk".
- Nekem 16"-os kerekek vannak, ezek tökéletesek az itthoni utakra.
- A fékek is megfelelően teszik a dolgukat, meg úgy egységében egyelőre minden rendben és jól működik, ami benne van.
- A benne lévő hangrendszer bőven megfelel, annak ellenére, hogy az Astra-ban "nagy zene" lett beépítve. Valahogy nem hiányzik. Amennyire tud szólni az teljesen elegendő erősségű és minőségű főleg úgy, hogy az utastér hangszigetelése egyész jó.
- Robosztus, masszív külső 2012-es létére megfelelő külső design-al.
Összegzés:
Összességében nem nagyon találtam még rajta durva kivetni valót. Amit a negatívumokhoz írtam az személyes vélemény, nem hiba. Az árát eddig nagyon megérte. Rettentő kényelmes belül és a vezetés sem "megerőltető". A család szereti, én még jobban :). Remélem sokáig a család tagja maradhat (főleg így, hogy sokszor szmogriadó miatt már EURO 4 alatt nem lehet BP-n és sok helyen közlekedni).
Hibalista
- 2 éve van nálam, de még semmi. Igaz, csak városon kívüli, hosszabb utakra használjuk (ijesztően hangzik ez a DPF szűrő, főleg a tisztítása/cseréje).
Ide hordtam szervizbe
Még nincs szerviz tapasztalatom (ritkán használjuk és 1 év garival vettem), de az előző első tulaja vezette a szervizkönyvet és a kesztyűtartóban hagyta a számlákat is, így én is fogom.
Értékelése:
Képek az autómról
Fenntartási költség | (8) | Évjárat | 2012 |
Kényelem | (9) | Használati időtartam | 2 év |
Teljesítmény | (9) | Km vásárláskor | 79107 |
Megbízhatóság | (9) | Vezetett km | 6500 |
Szerviztapasztalat | (10) | Átlagfogyasztás | 8 l |
Előző autója? | F-ASTRA 1.7 TDS Isuzu | Következő autója? | Egyelőre marad, ameddig csak lehet. Aztán, ha nagyon muszáj, valami zöldrendszámos hybrid. Nem full |
Ennyire szerette | (10) | Megérte a pénzét? | igen |
Verdikt | (9.2/10) |
