Telivér öszvér honi ridegtartásban
Szöveges ítélet
Ez az első igazi új autóm, ha nem számolom a Merkúr-os Trabant 1.1 Kombimat, de az ugye régen volt már. A Lacsit családi autónak vettem, a Trabant bohó ifjúkorom beteljesült álma volt. Mindkét autó teljesen hozta az elvárásaimnak megfelelő formát.
Mivel sokat utazom távolkeletre és ismerem az itteni munkamorált, valamint az üzleti élet farkastörvenyeit, ez az auto, melyet a világon mindenhol árulnak (igaz más és más néven) minőségi hibákat nem engedhet meg magának. Eddig nem is tapasztaltam problémát vele. A világautó mivolta miatt itt Európában nem is kerülhet be a nemes telivérek istállójába, de talán ez nem mindenki számára hátrány. Öszvérekre is szükség van, főleg ha így néz ki mint a kombi Lacetti.
Az 1.6-os motor öszhangban van az autó méreteivel, ha nem versenyautónak vesz valaki kombit. Szeretem, hogy már alacsonyabb fordulatszámon is húz, és nem hiányzik hogy nem érdemes 6000 fölé pörgetni. 6000 alatt viszont még meglepetéseket is lehet vele okozni hála a 150 Nm-es forgatónyomatéknak, akár emelkedőn felfelé is. A motor hangja nekem nagyon bejön. Nem tolakodó, de azért kellemes hangszínbem érezteti a jelenlétét.
Az autó gyenge pontja valóban a váltó. Ez megmaradt a régi opeles szinten, míg a tobbi megoldás megfelel a mai igényeknek. Volt egy 14 éves Kadettem, abban 180 000 km után is egyben volt a váltó, igaz ott sem lehetett vele gyorsan kapcsolgatni. Szerintem, ha a Lacsiban is ilyen futásteljesítmény mellett kényelmesen két ujjal lehet váltani majd, nem fogok panaszkodni a sportváltó érzés hiánya után.
Az autó ötletes megoldásai közül néhányat kiemelnék.
- Ilyen a szemüvegtartó, a más autókon vakdugózott sofőr üllés fölötti kapaszkodó helyén.
- Hűtött kesztyütartó, ahol mindíg akad a kislányom számára dobozos gyümölcslé.
- Bal oldali tároló rekesz, a legjobb hely a kulcs-csomók számára, mely a pincekulcs méretű devianciától sem retten meg.
Egy kicsit több szerencse az autó körül azért jól jönne. Bár erről nem az autó tehet, mégis vannak szervíztapasztalataim:
- Egyszer valaki kifeszítette a tanksapkafedelet, a zarbetét eltörött, így a külső lemez nem sérült. A szervízben 4800 Ft-ért kicserélték a zárat, mely a bowdennel együtt kapható. Két hetet kellett várni az alkatrészre.
- A ház előtt parkoltam, amikor az autóm oldalát végigszántotta egy trélert tolató teherautó. Az első ajtó nyitható maradt, de az egész bal oldal csúnyán nézett ki. A szervíz elemcserével tökéletesen végezte a javításokat, a fényezés is kifogástalan. A biztosíto fedezte a javítást. Egyedül az ajtók belső borításait rögzítő patentek sinylették meg a többszöri szét és összerakást. Most rossz úton néha már megszólal a bal hátsó ajtó.
- Az utolsó észrevételem szintén a vidéki utak állapota miatt megfontolandó. Kavicsfelverődés ugyanis nem csak a szélvédőn hagyhat nyomot az autón, hanem az autó elején is. Nekem a motorháztető első ívén jelent meg kis horpadás, ami frissen mosott autónál bizonyos szögből nézve már könnyen észrevehető. Azóta más Lacettiken is keresek hasonló nyomokat, de máshol még nem találtam ilyet.
Összességében elégedett vagyok az autóval. Ha az utjaink és a tréleres sofőrök vezetési tudása is majd egyszer európai szintüek lesznek, talán senki másnak nem lesz ilyen kellemetlen tapasztalata. Addig meg gyűjtök Captivára.
Hibalista
- Izzocsere 1 év után
Ide hordtam szervizbe
Zengő-Pécs
Értékelése: 8
Képek az autómról
Fenntartási költség | (5) | Évjárat | 2005 |
Kényelem | (10) | Használati időtartam | 2 év |
Teljesítmény | (8) | Km vásárláskor | 0 |
Megbízhatóság | (9) | Vezetett km | 17500 |
Szerviztapasztalat | (8) | Átlagfogyasztás | 8 l |
Előző autója? | Felicia | Következő autója? | Chevrolet Captiva |
Ennyire szerette | (9) | Megérte a pénzét? | nem |
Verdikt | (7.1/10) |
