A projekt az IHM támogatásával jöhetett létre. Írjon ítéletet! Írtam, de hogyan szerkeszthetem?

Ha az indapass elötti időkben írtam ÉS megadtam az email címet.

Az ítélet alján lévő mezőbe írja be azt az email címet, amivel egykor írta az ítéletet. Ekkor egy emailt kell kapjon a további teendőkkel.

Ha nem adtam meg emailt, vagy már nem tudom mit adtam meg, esetleg megszűnt az a cím.

Írjon a nepitelet@mail.totalcar.hu címre, ahova küldje el a probléma leírását illetve az ítélet linkjét.

Már indapassal írtam az ítéletet

Ekkor az ítélet alatt megjelenő sárga indapass boxon keresztül kell belépnie. Belépés után az ítélet alján lévő linkre kattintva szerkesztheti azt.

Autók » Chevrolet Korea » Lacetti (2004-2009)

Lacetti 1,6 sx 

Az ítélet értékelése
-nincs még értékelés

Tanulóautó

Szöveges ítélet

Előzmény

2018 tavaszán megszereztem a jogosítványt, azonban a családban nem volt olyan autó amin megtanulhattam volna vezetni, viszont már a tanulás alatt is perverz élvezettel töltött el az autóval közlekedés folyamata, szóval kezdetét vette egy aktív vágyakozás.
Sok-sok műhelypornó rész, népítélet olvasás, alkatrész-ár nézegetés, és az igényeim felmérése után (kombi, hogy a kutyám tudjon kényelmesen hátul utazni, viszonylag nagy utastér, klíma, kellő erő egy autópályás tempóhoz, jó, vagy egyszerűen javítható állapot, megbízhatónak tartott típus) úgy nézett ki, hogy valamiről le kell mondjak a pénztárcám vastagsága miatt, ez első körben a kombiság lett. Ismeretlen, nyomott árú típusok között keresgéltem, a Daewoo Nubira 3 kifejezetten megtetszett: képek alapján és az élőben látott példányok után is azt mondom, hogy a rozsdásodással, a beltér elhasználódásával kevés probléma van. A váltószoknya érzékeny, a kormánynak is jót tesz egy autóhoz illő közepes minőségű kormányvédő, vezetőülésnél ahogy száll be az ember még 70 kilóval is képes meggyötörni az ülés bal szélét.
Több példány megtekintése után, amik a működő klíma kritériumánál a helyszínen elbuktak, egy hyundai elantrát néztem meg, ami kiölte belőlem a lelket 10 perc alatt, de a porszáraz motor, a kevés km és a gondos gazda egy hullámvasutat indított el bennem, és amelyik nap terveztem megvásárolni az autót, reggel a hahus hirdetésfigyelőben felbukkant a Lacsim. olcsó, téli nyári gumi garnitúra, és egy bőséges tömören összefoglalt szervíztörténet járt hozzá, számlákkal, értelmes gazdával, kombi kivitelben, szóval még aznap telefon, próbaút, átvizsgálás, amin csak az én félamatőr szememmel is látható hibák derültek ki, utána szerződés, fizetés, pacsi, elégedettség.

Na de mit is kaptam és mennyiért?

Egy 15 éves, közel 300000km-t futott, alsó-középkategóriás dél-koreai autót, 1.6 szívó benzin, 109 lóerő, hozzá 9 kereket felnivel, az elmúlt másfél év javítási számláit nagy vonalakban a következőkről: Fék, futómű, váltókulissza, kuplung felújítás, első ülés csere, egyik oldali küszöb cseréje, hűtőrendszer felújítása. Ezen kívül járt az autóhoz egy ismeretlen mértékű olajfogyasztás ténye, ami egyelőre az én lábam alatt nem létezik, azonban fel vagyok készülve rá. Szintén az autóhoz tartozik a gyári fényezésű töretlen karosszéria, azonban nyilván itt ott meghúzva, behorpadva, de szerkezetileg nagyon rendben van, csak egy sérülés nyomán kezd rügyezni a rozsda a bal hátsó sárvédőíven, ennek megoldása még várat magára, egyelőre alkalomszerű tisztogatást kap. Mivel még nem volt újrafényezve, így látszanak rajta a típushibák: visszapillantókról és a kilincsekről a fehér szín jön le és átadja a helyet a sárgának. És akkor jön a szó szerinti fekete leves, a motor, ami hát, fekete, de nem csöpögősen folyósan fekete, csak valahogy az idők során azzá vált. Foltot nem hagy maga után a parkolóban, a letört fejű nívópálca - aminek biztonságos kivételéhez sebészi mozdulatok kellenek a forró motor aurájában - mindig magabiztosan mutatja az olajszintet, hiszen az nem változik. Ettől függetlenül a probléma nincs elbagatellizálva, még gondolkodom a megoldás menetén, ugyanis a motormosás, megnézzük hol folyik kombinációt nem ajánlották a márkaszervízben ahol az első olajcserét elvégezték: ha a mosás során a víz oda folyik ahova nem való, az kinyírhatja a motort, aminél egyértelműen az is jobb ha hagyom mocskosan, de őszintén. Ezen kívül még szükség volt 2 új első lámpára, mivel az egyikbe már állatok is költöztek, és mindkettő olyan matt volt, hogy Kaszparov is megirigyelné, ezt magamnak cseréltem végül, nem egy bonyolult művelet, még nincs tökéletesen beállítva, de másoknak a szemébe nem világítok, én látok, szóval azt a pár napot-hetet kibírja amíg egy ismerősöm beállítja rendesen.
Nos ezeknek az előnyöknek és a hátrányoknak a tudatában kaptam meg az autót 430 helyet 410e Ft-ért, számomra szükséges 2 autópálya matricával együtt, így gyakorlatilag 400e Ft alá csúszott az ára a fejemben. Nem tartom sok pénzek majdnem 4,6m hosszú tömény büszkeségért.

Az autóról készült több cikk, tesztelték tapasztalt újságírók, akik az ergonómiára meg a vezetési élményre kíváncsiak, olvassák el azokat, és számolják bele, hogy egy ilyen korú használt autóban minden kicsit ízetlenebb. Azonban talán amit én jobban vissza tudok adni, hogy milyen ez első autónak azután, hogy több mint két teljes évig nem vezettem összesen 100km-t, és az első vezetéssel töltött óráimat idézte a hazafele vezető nagyjából 5 perces út a megvásárlása után. Egy szóval: szuper.
Viszont ahhoz, hogy szuper legyen, fontos, hogy ne zavarja az embert a hosszú karosszéria és a gyárilag sem finom manuális váltó (kombiról beszélünk).
Na de több szóval miért is szuper első autó, vagyis hát főleg nekem mi tetszett benne: haverokat be lehet pakolni úgy, hogy mindenki kényelmesen utazzon, a klíma teszi a dolgát, megtanulsz rajta vezetni úgy, hogy nem repülsz ki egyik kanyarból sem, hogy nem dudálnak le egyik lámpánál sem, nem villognak ki a belső sávból (persze csak ha előzöl éppen), bele tudod ültetni a haverjaid akik a középső hely kivételével még baromi kényelmesen el is férnek. Meg ha van egy kutyád akkor ennél olcsóbban nehezen kapsz olyan autót amiben egy ekkora csomagtartót kaphat :)

Azonban azt is el kell mondani, hogy ezek már nem mai autók, idővel jönnek elő a nyűgjeik, fogyasztásuk sem az igazi (8.5 nekem, vegyes használat), de ez az árukon meg is látszik. Ha valaki évente megkerüli a Földet, az ezt az autót is kerülje, hamar elveszti az árelőnyét. Viszont ha kell egy olcsó mindenes a kis családnak, amivel utána rokonozni meg nyaralni is elmegy az ember, vagy költözéses lakásfelújításos életkezdésre is ajánlanám.

Frissítés, átfogalmazás várható. Tisztában vagyok vele, hogy nem ez a piac legkeresettebb típusa, meg hogy a népítélet írás is túl van csillagán, de remélem ettől függetlenül még valakinek hasznos voltam.

További szép napot!

Hibalista

- Szelepfedél tömítés, termosztátház, map szenzor csatlakozó, gyertyák csere 22000 (anyag+munkadíj) - első fényszórók (TYC): 22000/db - Javításra vár: jobb első ablakemelő (még nem tudom mi a baja, a reggeli harmatot belehúztam az ajtóba, utána még felment egyszer de azóta nem jön le). Ez az egyetlen hiba ami az én tulajdonlásom ideje alatt keletkezett, de annyira nem is ment sokat szóval haragudnék is rá. - Tömítéseket valószínűleg több helyen is cserélni kell majd, ha valaha szét lesz szedve a motor akkor ennyi km után egy gyűrűzést is beiktatok, azonban az autó piaci ára sajnos nem indokolja ezeket a műveleteket, és a viszonylag magas fogyasztás miatt hosszútávon sem feltétlenül megtérülő megoldások.

Ide hordtam szervizbe

Egyik ismerősöm,korrekt, olcsó, odafigyel, mindent beszerez

Értékelése: 9

Másik szerelő értékelése

Majd szeretném én is szerelgetni, de első autóm, eddig csak a lámpákat tettem be, meg azokat nagyjából beállítottam, de az orosz tutorial videókat néha nehéz megérteni ezért van még hova fejlődnöm, azonban remélem az ügyetlenséget ellensúlyozza a lelkesedés idővel.

Értékelése: 2

Képek az autómról

Fenntartási költség (8) Évjárat 2004
Kényelem (8) Használati időtartam 1 év
Teljesítmény (7) Km vásárláskor 2970000
Megbízhatóság (7) Vezetett km 4200
Szerviztapasztalat (8) Átlagfogyasztás 8 l
Előző autója? Következő autója?
Ennyire szerette (9) Megérte a pénzét? igen
Verdikt (8.2/10)  
 
Ítélet értékeléséhez be kell jelentkezned.
 

Chevrolet Korea Lacetti 2004 (2004 - 2007)

További ítéletek (271 db)

Szűkítés: jól megírt| képes| hosszú
Cím / Modell Időpont Hossz Km Ítélet Ért.

Népítélet-kereső Népítélet-kereső

  • Fenntartási költség
  • Kényelem
  • Teljesítmény
  • Megbízhatóság
  • Szerviztapasztalat
  • Ennyire szerette
  • - Évjárat (mettől meddig)