Patyomkin, szebb mint jobb
Szöveges ítélet
Előzmény: a korábbi Ford Escort USA 1,9-ben volt valami lassú, de érezhető erő. Mint egy megfontolt bölény. 1500-nál is gyorsult rendesen. Kényelmes, kisebb uszodai matrachoz hasonló lágy rugózás. És ami meglepő, 6,7 l/100 km fogyasztás.
Jelen: a Lacetti 3000 alatt kissé erőtlen, ott kezd el kicsit éledezni. De igazán csak 3500 körül érezni benne némi erőt. Előzésnél bizony rendesen fel kell pörgetni, hogy a másik kocsit rendes tempóban elhagyd. Gyengécskének érzem. Lehet, csak a 16 szelepes motor teszi, hogy így kell pörgetni, esetleg ízlés kérdése. 2500-ig csendes, kellemes.
110 km/h körül már hiányzik belőle egy hatodik sebesség, ott már túl magasan pörög, és akkor már hangos is. És persze olyankor vedeli azt a drága löttyöt. 2000 km-ig erősen csökkent a fogyasztás. A kezdeti 9,6-ról 6 liter alá ment (klímával) 2000 km futás után. Vegyes használatban kis odafigyeléssel 7 liter körül lehet tartani, tehát nem tragikus. Érdemes a fék helyett motorfékkel használni, az igen jót tesz a fogyasztásnak.
Egyesben könnyen lefullad, kettesből viszont kényelmesen indul.
A gyári Hankook gumi egy közepes esőnél is azonnal felúszik, ha erőteljesebben fékezünk. (Kritikán aluli ez a Hankook K400 abroncs. De nagyobb szégyen az, hogy egy 4 milliós autóra ilyen hulladékot merészel rakni a Chevrolet.) Közepes esőnél ez a gumi 90-100 körül bizonytalanná válik, eleje-hátulja is meg-megcsúszik a kocsinak, nehezen kontrollálható.
Az ABS-nek ideje sincs bekapcsolni, már vizisíelünk, mire észbe kapunk. Száraz úton viszont közepes fékezésnél is bekapcsol. Logikátlan, hiszen éppen az esős úton lenne értelme az ABS-nek.
Összességében semmi extra, kellemes átlagketyere.
A belső tér meglepően tágas. Összehasonlítva a Mazda "Zoom-Zoom" 3-sal, az utóbbi rettenetesen szűk. Főleg a műszerfal van érthetetlenül közel. A Lacetti ebből a szempontból kifejezetten kényelmes.
Külsőre pedig szerintem szebb, mint a "Zoom-Zoom" 3, pedig az se csúnya. De ízlések és pofonok...
Hibalista
- A gyári Blaupunkt CD-rádió az eredeti, gyári CD-ket szereti nagyon... megenni. Gyakran nem akar megválni tőlük. Akár napokig nem lehet kiszedni, aztán egyszer csak kidobja.
- A hátsó ülés ülőrésze könnyen kilazul. Olyankor elég macerás a kárpitot is visszarakni a helyére.
Ide hordtam szervizbe
Értékelése:
Képek az autómról
Fenntartási költség | (6) | Évjárat | 2008 |
Kényelem | (7) | Használati időtartam | 0 év |
Teljesítmény | (6) | Km vásárláskor | 0 |
Megbízhatóság | (7) | Vezetett km | 7500 |
Szerviztapasztalat | (7) | Átlagfogyasztás | 7 l |
Előző autója? | Escort USA 1,9 | Következő autója? | Morgan AeroMax |
Ennyire szerette | (7) | Megérte a pénzét? | nem |
Verdikt | (5.9/10) |
