Olyan semmilyen...sótlan, ízetlen
Szöveges ítélet
Miután egy illető a barkácsáruház parkolójában elnézte a jobb kéz szabályt és kivonatta a forgalomból a Peugeot-omat (amitől így tudtam a legkönnyebben megszabadulni, leszámítva, hogy majdnem ráment a bal karom), gyorsan másik autó után kellett nézni. Mivel már untam kéthetente végigtolni a kocsikat a városon, úgy döntöttünk, hogy új autót veszünk, s mivel nem az olajbizniszben vagyok érdekelt, ezért fontos megkötés volt a művelet anyagi oldala. További kritérium volt még a jármű mérete, mert én sem vagyok kerti törpe (195 cm, 125 kg), feltételezhető megbízhatósága és az átlagostól picit nagyobb dinamikája.
Nos így keveredtünk el egy Chevy márkakereskedésbe. A kiszemelt autó egy Lacetti Sport Wagon volt (Wagonnak wagon, de hogy mé’ sport????), fekete színben, 1.8-as motorral, platinum felszereltséggel. Azért ilyen konfigurációban, mert ez volt elérhető időben, árban és távolságban.
Kb. egy éve nyúzom a céges autó mellett, eddig mintegy 13.500 km-t utaztam vele és az érzéseim meglehetősen ambivalensek.
Ami a gép formáját illeti, nekem megtetszett, mutatós, meg merem kockáztatni, hogy kombiban vonzóbb, mint szedánban. A kerekeket kicsinylem, de ezen még lehet javítani. Ami mindenképpen tetszik az autóban az a mérete: kategóriájához képest meglepően nagy, mind a külső méreteit, mind a belterét tekintve. Én kényelmesen elférek benne, ami nem feltétlenül mondható el a kategóritársakról, a Golfról, Focusról, de még a haverom első generációs Avensiséről sem, amiben a kormány valahogy mindig a bokáim közé esik.
Az autó másik pozitívuma a gazdag felszereltsége, így tényleg az egyik legjobb ár-érték aránnyal bíró jármű. Emiatt akár szeretni is lehetne.
Ennek ellenére már egy év után látom, hogy ebből nem lesz szerelem. Az autón mindenhol a spórolás látszik, a kompromisszumok, a garasoskodás. Nem lenne rossz autó, ha picit jobban odafigyeltek volna.
A motor az Opeltől származik, olyan amilyen (szerintem egy rakás sz…), a konkurensek már 10 évvel ezelőtt is korszerűbb erőműveket gyártottak, ebből viszont még mindig hiányzik a mára majdhogynem kötelezővé vált változtatható szelepvezérlés (ami már a kisebb Yarisban is van). 3500 környékén kellene elkezdenie húzni, de itt is inkább a hangja jön meg. Ehhez képest a fogyasztása valami borzadály: városban még nem mértem, de az autópályán 160-170 km/h-nál a14-15 litert is meghaladja!!!!
A váltó annyira nem vészes, szokható, ez nem egy sport modell. Talán a fokozatok lehetnének hosszabbak (bár akkor meg még ennyire sem menne).
A hátsó futómű kész horror: terhelésváltásra olyan táncba kezd, mint valami latin szajha és minden idegszálad leköti, hogy kitaláld, most éppen hol jár a fara. M3-ason, BP előtt kb. 40 km-el balos kanyarban, 140-nél úgy elindult a segge, hogy azt hittem előbb ér Pestre, mint én.
Lehet, hogy csak a gumik nem megfelelőek, de szerintem egy picit feszesebbre is lehetett volna venni a beállítást.
Az üléseket sem igazán tudom beállítani, ráadásul az ülőlap is rövid, a magasságállítás kimerül az ülőlap döntögetésében. Persze ki lehet bírni, 2x800 km-es horvátországi nyaralás és 2x950 km-es németországi edzőtáborozás után sem fájt a hátam.
A nyári melegben a klíma elől már tombol, amikor a hátul ülőkről még patakokban folyik a víz. Plussz két 100Ft-os csővel meg lehetett volna oldani.
A Blaupunkt rádió előlapja a második levétel óta érintkezési hibás és csak részben jeleníti meg az adatokat.
Az alapáron kínált kipörgésgátló működése annyiban kimerül, hogyha kipörögnek a kerekek – függetlenül attól, hogy télen finom gázadásnál, vagy száraz úton padlógázas indításkor- felvillan egy TC! (gondolom traction control) felirat a műszerfalon és……..ennyi. Ergo jelzi, hogy kipörögnek a kerekek (nem mintha a csikorgásból, vagy a szagokból nem tudnám megállapítani) és részéről lezártnak tekinti a kérdéskört.
Érdekes volt még egy jelenség (ami az utóbbi időben hál’Istennek nem jelentkezett), amikor is az autópálya szakasz végén (M3) Miskolc bevezetőjénél, de még 150-160-as tempónál a motorháztető elkezdett legyezni. Mivel nem lett volna szerencsés leszakítani, így lelasítottam, de érdekes volt ez az alkalmazkodó képességre való igény az autó részéről.
Összességében egy megbízhatónak tűnő, tényleg családi autó. Sajnos sok olyan apró dologgal, ami miatt én nem tudtam megszeretni. Kicsit olyan érzés, amikor egy haldokló kapcsolatot csak azért nem zárt még le az ember, mert nem tudja hogy elmondani a barátnőjének, hogy semmi értelme folytatni a viszonyukat.
Mai fejjel inkább egy használt Mazda 6-ot, vagy Honda Accordot vennék.
Ha valakinek kérdése van: pistike911@freemail.hu
Üdv.
Hibalista
- A szenzációs Blaupunkt CD-s rádió előlapján a kijelző, első izzó,
Ide hordtam szervizbe
Négykerék Autóház, Miskolc
Eddig korrektek voltak. Na majd a kötelezőnél kiderül....
Értékelése: 10
Képek az autómról
Fenntartási költség | (7) | Évjárat | 2005 |
Kényelem | (7) | Használati időtartam | 1 év |
Teljesítmény | (7) | Km vásárláskor | 0 |
Megbízhatóság | (9) | Vezetett km | 13500 |
Szerviztapasztalat | (10) | Átlagfogyasztás | 10 l |
Előző autója? | 605 SRi | Következő autója? | Honda Accord vagy Maserati Quattroporte :) |
Ennyire szerette | (4) | Megérte a pénzét? | nem |
Verdikt | (6.2/10) |
