Nem tudom, szeressem vagy utáljam…
Szöveges ítélet
Az autót 2005-ben vettem, kb. 1,5 év keresés és kutatás után. Teljesen véletlen jött a képbe a Lacetti. A legfontosabb érv, ami mellette szólt, az ára és az, hogy ÚJ volt!
Az autó kívülről szerintem szép, látszik a vonalain az olasz formatervezés. A külsejével soha nem volt bajom, viszont a motorválasztást azt nagyon elbaltáztam. Hihetetlenül nem olyan, mint amire számítottam. 95LE az badarság, ebből szerintem minimum10 ló döglött! De be kell vallanom, más autóknál az 1,4-es motorok még ennél is hulladékabbak.(azokra viszont talán valós teljesítményt írnak) 1,6-os motorral egy kicsit már szerencsésebb választás lett volna. A váltó egy kicsit hosszú, néha nem szeret hátramenetbe kapcsolni és a sportosabb vezetésre alkalmatlan. A futómű nem rossz, se nem kemény se nem lágy. A belső tér is megfelelő, nem hivalkodó, nincs agyonműszerezve. A felhasznált anyagok is el lettek találva, nem gagyik de nem is a legjobbak. A klíma lehetne egy kicsit erősebb, de nekem tökéletes, mert utálom. Viszont a motorhoz képest elég izmos, mert az autó teljesítményét nagyon lecsökkenti. A kilátás az autóból nem a legnagyszerűbb, hátrafele csak a tükrökre lehet hagyatkozni, elöl az A oszlop egy kamiont is eltakar. Ami még említésre méltó az a fogyasztás. Hát ez a legborzalmasabb. Az autót általában városban használom. Nyáron 8-10 liter, télen 10-12liter. Csak városon kívül viszont már mértem 6,2!!! is. Vegyesben a legjobb 7.2 volt. Ezek a fogyasztások azért katasztrofálisak, mert zabál de nem megy! Tudom, mint ahogy sokan mondják, ezt a motort pörgetni kell. Hát az enyém pörög is rendesen, mert igen sűrűn járok vele 5-6000-es fordulaton. Eszik és nem megy. Mindegy, már beletörődtem… ez van, ez ilyen.
Amiről még érdemes szót ejteni, az a hibái. Már kezdettől fogva hallani enyhe súrlódó hangot, mintha valamelyik fékpofa hozzáérne a tárcsához. Gondoltam ez az, és a későbbiekben megszűnik. Na nem szűnt meg és most már szinte állandó. Olyan 3600km körül kivillant a kontroll lámpa. Elkezdődött az alkatrészek cserélgetése. Havi, majd később heti rendszerességgel látogattam a szervizt, mire eljutottunk a szelepcserékig. Azt hittem ez végleges megoldás lesz, de nem lett igazam. Az első szelepcsere után mentem kb 3000km-t és a jelenség ugyanaz volt. Felhívtam a kereskedést, azt mondták, vigyem máshova, hát így tettem. Elvittem, megcsinálták, azóta jó. Egy hete újabb kis probléma merült fel, az ékszíjtól valahonnan halk visító hang jön, de csak gázadásnál, alapjáraton nem. Gondoltam generátor vagy szervo. Elvittem a helyi szervizbe (itt még sosem jártam, de többet nem is fogok) és itt megnyugtattak, hogy az ékszíjat kell kicserélni (természetesen azért mert az gumialkatrész és arra nem vonatkozik a garanciális javítás). Gyorsan menekültem innen, vissza a kereskedésbe, ahol két szerelő átnézte majd közölték, hogy szervo és valószínű még vízpumpa. Garanciában cserélik, csak az alkatrészt kell megrendelni. Most erre várunk…
Összességében jó is, meg rossz is. Nagyon vegyes az érzésem vele kapcsolatban. Ajánlanám is, meg nem is…
Hibalista
- hátsó ablakmosó
- halk súrlódó hang(nem tudni honnan)
- szelepcsere 2x
- szervo
Ide hordtam szervizbe
Opel Gemenc Dunaföldvár
Értékelése: 7
Másik szerelő értékelése
Chevrolet Dunapentautó Dunaújváros
Értékelése: 1
Képek az autómról
Fenntartási költség | (5) | Évjárat | 2005 |
Kényelem | (6) | Használati időtartam | 2 év |
Teljesítmény | (2) | Km vásárláskor | 0 |
Megbízhatóság | (5) | Vezetett km | 17700 |
Szerviztapasztalat | (5) | Átlagfogyasztás | 8 l |
Előző autója? | 240D | Következő autója? | valamilyen dízel, lehet CEED? |
Ennyire szerette | (5) | Megérte a pénzét? | nem |
Verdikt | (4.3/10) |
