Nem lett belőle szerelem
Szöveges ítélet
Ésszerű választásnak tűnt és az is volt. Az ötajtós jól néz ki, négy szép felnivel pedig kifejezetten jó volt ránézni. Belül sem volt bajom vele, az árkategóriához képest normális anyagok és normális design. A rádió környékéről hallottam csak zörejeket, de mivel a rádió ki volt cserélve és gyárilag csavaros rögzítésű ezért műszerfal megbontás szükséges hozzá, valószínű emiatt voltak zörgések. A belső tükör bírt még ciceregni, kicsit meg kellett markolni és akkor pár napig kussban volt. Még egy zajforrás volt, az ajtókárpit egyes elemei zörögnek nagyobb hangerőnél a hangszóró miatt, ez kevés munkával utólag kiküszöbölhető. Amúgy az autó egyébként nekem úgy tűnt, hogy elég jól össze van rakva.
Az utastere tágas és kényelmes, sajnos a csomagtartó kárára. Az SX felszereltsége nekem elég volt, igazából nem hiányoltam ezen a fronton semmit sem. 110-ig kifejezetten csendes, 130-tól kezd hangosodni. A fűtés/hűtés elég gyenge, kicsik a szellőzőrostélyok és a levegő sem áramlik úgy, ahogy kellene. Esős időben 2-3. fokozaton kellett tolni a levegőt, hogy ne párásodjanak be az ablakok. A pollenszűrő a típusban sajnos a ventilátor után van, ezért ha koszolódik gyakorlatilag teljesen elfogja a levegőt (gondolkoztam rajta, hogy kidobom belőle).
A motor közepes. Forogni nem szeret, 4500 felett egyre kelletlenebbül teszi a dolgát, ezért aztán sem sportosnak, sem erősnek nem tűnik. Pedig 3500-4500 között elég jól húz, kár hogy felette vége. Alacsony fordulaton nem lehet vele közlekedni, ebben a tartományban csak a gyorsítást támogatja. Gázelvételre, gázadásra egyaránt azonnali rángatásban részesít, de a fordulatszámot sem lehet vele tartani, néhány másodperc múlva erre is rángatással reagál. Dugóban közlekedni vele büntetés, állandóan kuplungolni kell, ha az ember nem akar vasárnapi sofőrnek látszani. Nem egyedi eset sajnos, több tulajdonostól is hallottam ezt a panaszt, amit azt hiszem nem is sikerült orvosolni azóta sem. Egy-egy izmosabb péntek délutáni forgalomban néha szabályosan elfáradt a lábam, mire kiértünk az M7-ig.
Csak benzint fogyasztott, abból viszont elég sokat: országúton 8-8.5, autópályán 9.5, városban 11-12 litert megivott belőle. Amerikai autó, na. :-) Az első olajcsere után (8.000 km) hidegben néha volt egy kis szelephang, de ráfogtam az olajra (Opel olaj, szakszervízben cserélve).
A váltó fokozatai elég messze vannak egymástól, az 5. pont az anyósülésen ülő térdénél. Nem gáz, csak apró hülyeség. Csajozáskor esetleg hasznos lehet. Ettől eltekintve nálam nem akadt és lehetett vele gyorsan is váltani. Hidegen egybe csak álló helyzetben volt hajlandó váltani, de ez nem csak ebben az autóban van így. A hátramenetet viszont szinte lehetetlen zajmentesen kapcsolni. Eleinte nagyon idegesített, aztán megszoktam.
A futómű elég jó, elsősorban kényelmes, de azért az utat is elég jól megfogja. Ami nekem fura volt, az a kaszni billenése a nagyobb kanyarokban (és oldalszélben), de már tudom, hogy ez sem egyedi dolog. Alapvetően semleges, a középpontja körül fordul, gázadásra alul, gázelvételre túlkormányzott lesz. Havas úton először fura volt amikor elindult előre a segge, de hozzászoktam. Elég jól irányítható, a Kumho gumik istentelenül rosszak, a tapadásuk elég jó, de nyúlik mint a takony és (szerencsére) gyorsan is kopik. A legnagyobb bajuk viszont az, hogy kicentírozhatatlanok.
Alapvetően korrekt autó, megbízhatónak tűnik, de szeretni én nem tudtam. Közös megegyezéssel a család megvált tőle.
Hibalista
- Semmi
Ide hordtam szervizbe
Értékelése:
Képek az autómról
Fenntartási költség | (8) | Évjárat | 2004 |
Kényelem | (8) | Használati időtartam | 3 év |
Teljesítmény | (5) | Km vásárláskor | 0 |
Megbízhatóság | (9) | Vezetett km | 31000 |
Szerviztapasztalat | (7) | Átlagfogyasztás | 9 l |
Előző autója? | Lancer 1.6 GLXi | Következő autója? | Galant 2.0 GLS (cápa) |
Ennyire szerette | (6) | Megérte a pénzét? | nem |
Verdikt | (6.4/10) |
