Meglepetések Tárháza
Szöveges ítélet
Az autót 2005. januárjában vettem át.
A szalonból kigörgülve örültem, hogy milyen komfortos és kényelmes autót vezethetek. Az ára nem volt túl alacsony, viszont azért az árért a kategóriájában vitte a prímet az extrák terén.
Miután nálam az autó családtag és nélkülözhetetlen, ezért rendesen vittem a kötelező szervízekre.
Az első 2 évben különösebb problémám nem volt az autóval, rendesen teljesítette a rótt km-eket.
A 3. évben - az autót kifejezetten autópályán és országúton használtam - egyszer csak megadta magát az M1-en.
Értsd alatta: a motor-diagnosztika kijelző felvillant, majd pár mp után leállt a motor. Leállósáv, újratervezés.... szerencsére újra el tudtam indítani, majd elvánszorogni vele az Auto Danubiába -ahonnan vettem az autó és ahova jártam szervízbe. Ott azt mondták, idézem :
- Hát, igen, ezen az autón látszik, hogy városban használják, sajnos a szelepeknek nem tesznek jót a vároban megtett km-ek..... ( ?????? )
Ha emlékeznek rá, fent említettem, hogy a városi közlekedést csak hírből ismerte az autóm, miután nem ott használtam.
Megállapították nála a P3 hibakódot - szelepekre rárakódott állítólag sok minden -nő vagyok, ne várjanak szakszavakat
;-)- , kiütötték a kódot és "meghúzatták" az autópályán, hogy eltűnjenek a lerakódások. Ezzel az ügy el volt intézve....egészen 4 hónapig, amikor dejavu érzésem lett: M1, kijelző felvillan, motor leáll, szervíz, hibakkód kiüt, motor meghajt.
Még 4x csinálta ezt több hónap eltéréssel, majd a végén a GM-tól kijöttek és a teljes vezérlést kicserélték 300e HUF-ért.
Azóta ez a probléma nem jött elő ( utolsó ilyen akció 2008. júniusában volt ), azóta csak az AGS szeleppel volt gond, ma pedig épp a toronycsapágy cseréje miatt viszem szervízbe - már nem a fent említett helyre. A klímavezérlés világítás indexszerű jelenléte ( hol világít, hogy nem) illetve a szervo nyekergése már fel sem tűnik a fentiek mellett.
Karácsonykor jutottam el oda, hogy eladom az autómat, de a fentiek ellenére baromira szeretem és bosszantó, hogy kifogtam egy ilyen "mindigfoglalkozzvelem" példányt.
Ma a toronycsapágy kicserélése után kiderül, hogy marad-e családtag a kisautóm ( szeretném ) vagy új szülők után nézhet.
Egyébként az autó csöndes, tág, rengeteg pakolórekesz van benne, hatalmas csomagtartója van és - 5ajtós változatban - nagyon szép a hátulja, ezért szerettem bele.
Tanács nőknek: ha ilyen autója van legyen kéznél mindig a mobiltelefonja, hogy a fenti esetekben gond nélkül tudjon szólni Kedvesének, Férjének, hogy jöjjenek "menteni".
Mindenkinek nagyon jó közlekedést kívánok, akinek ilyen rosszcsont autója van!
Hibalista
- vezérlés ( 300.000 HUF ) teljes cseréje, AGS szelep, toronycsapágy ( 40.000 HUF ) , klímavezérlés világítás
Ide hordtam szervizbe
Auton Danubia XI. Budaörsi út
Értékelése: 3
Képek az autómról
Fenntartási költség | (6) | Évjárat | 2005 |
Kényelem | (5) | Használati időtartam | 4 év |
Teljesítmény | (6) | Km vásárláskor | 0 |
Megbízhatóság | (6) | Vezetett km | 89000 |
Szerviztapasztalat | (4) | Átlagfogyasztás | 8 l |
Előző autója? | corsa | Következő autója? | Fors Fiesa, Renault Megane |
Ennyire szerette | (8) | Megérte a pénzét? | nem |
Verdikt | (5.5/10) |
