Megbízható útitárs
Szöveges ítélet
Az 1.6 SX típust 3 évig használtam. Semmi rosszat nem tudok róla mondani. 60.000 Km után váltunk meg egymástól, egy Lacetti Diesel miatt. Korábban írtam már véleményt, abszolút ok. volt a jármű, a fogyasztás sem lépte túl a 10 litert.
*
A Diesel változatot 2 literes motorral szerelték, és 121 lovat préseltek bele a koreaiak.
Ha egy kicsit durvulunk, 9 mp. alatt gyorsul százra, ami elég tisztességes tempó. A platinum változat külsőre egészen pofás. Visszacsempésztek egy kis Daevoot az elejére, egy kis Seatot hátulra, semmi extravagáns dolog, mégis jó. Nem néznék ki a Rózsadombról, de valószínűleg nem is ilyet kötnének el a tolvajok elsőként a ház elől. Belső felszeretlsége is tisztességes, az automata légkondi tökéletes, még egy fedélzeti komputer helyet kaphatott volna, -jelenleg csupán a külső hőmérséklet ellenőrzésére van lehetőség.
Az ülések kényelmesek, mindenféle módon állíthatóak, akárcsak a kormányoszlop. Hátul is jutott hely a könyöktámasznak, és a pohártartóknak is. Az 5 ajtós változatban sajnos nem nyitható belülről a csomagtartó ajtaja. Az audio berendezés az MP3 olvasásáan kívül mindent tud, 5CD olvasó, MC, hangzásban, és vételi érzékenységebn sem rossz Blaupunkt rádió.
A csomagtartó egy hajszállal lehetne nagyobb, 5-8 cm nyújtás kifejezetten jót tett volna a csomagtérnek. (A Sedan valtotattal nem volt egyszerű parkolni, ezzel a változatal egyszerűbb a belvárosi élet is.)
Alapból már nem jár teljes értékű pótkerék sem, de a pótkerék tartóban a teljesértékű kerék is elfér.
A sebességváltó áttételeivel nekem van némi problémám, - e maximális teljesítmény még elbírt volna egy sebességi fokozatot.
A maximális teljesítményt kb. 3500-as fordulaton adja le gép, utána nem sok erőtartalék marad.
A fogyasztás viszont megdöbbentően jó! Erős (idegbeteg) igénybevétel mellett, 170-es tempó, + városi araszolgatás, + légkondi felkapcsolva, + tetőcsomagtartó, - fogysztott 6,4 litert százon, -így púpozott tankkal akár 1000 Km-t is lehet autózni egy tank üzemanyaggal.
Kategóriájában a legjobb választás, én mindenféle kedvezményekkel együtt 4,1M pénzt adtam érte, metálfénnyel, alu felnikkel, üzembe helyezéssel.
Az éves kötelező díja 46ezer forint körül van, a Cascó már húzósabb, 70 ezer kürül van, igaz alacsony önrésszel választottam.
Hibalista
- Első izzók.
Ide hordtam szervizbe
Bp. Dráva utca. Izzócsere, olajcsere miatt jártam pár alkalommal, amíg az ominózus szervízben össze nem törték az autómat. Miután se elnézést nem kértek, sem a biztosítási cécóban nem segítettek, nem vitem többet hozzájuk az autót.
Értékelése: 1
Képek az autómról
Fenntartási költség | (10) | Évjárat | 2007 |
Kényelem | (9) | Használati időtartam | 0 év |
Teljesítmény | (9) | Km vásárláskor | 0 |
Megbízhatóság | (10) | Vezetett km | 3000 |
Szerviztapasztalat | (9) | Átlagfogyasztás | 6 l |
Előző autója? | Lacetti Sedan 1.6 SX | Következő autója? | Lacetti 2,0D Platinum |
Ennyire szerette | (10) | Megérte a pénzét? | nem |
Verdikt | (8.6/10) |
