Megbízható min?ség, kiváló ár/érték!
Szöveges ítélet
10 000 kim után is nagyon nehéz rosszat mondani a Lacettir?l. A vélemények többségében a fogyasztás a kritikus pont. Nos, valóban tág értékek között mozog az üzemanyag felhasználása. Villach, -Tarvisio, -és Bled között, szerpentines úton, 6 liter alatt maradt az átlagos fogyasztás. Pörg?sebb tempónál elfogy a 9 liter. Városban autózva, ha pörgetjük a motort 10 liter feletti a fogyasztás, -de kevéssé dinamikus vezetési stílussal 10 liter alatt tartható az átlag. Összességében elmondható, hogy a fogyasztást er?sen befolyásolja a vezetéstechnika, és a fordulatszám. Az autó 4000 -4300 percenkénti fordulattal adja le a legnagyobb teljesítményt. E tartomány felett inkább már csak haszontalanul égeti az üzemanyagot.
A menetstabilitás jó, az enyhe túlkormányzottságot meg lehet szokni. A járm? kedvenc utazósebessége 150 Km/h. Ez a tempó valamivel 8 liter alatti fogyasztást eredményez.
Sok hozzászóló negatívumként említi a váltókarral kapcsolatos problémákat. Azt tudomásul kell venni, hogy ez nem sportautó, de a váltóval semmilyen probléma nincsen. (Találkoztam pl. Opelekben jóval gyengébb megoldásokkal is.)
Az autó kifejezetten kényelmes. Sok rekesszel, figyelmességgel. Külön helye van a napszemüvegnek, és a sebességváltó zárba illeszthet? éknek. Az utasoknak nem kell behúzniuk a lábaikat, -hátul a testesebb emberek is kényelmesen elférnek.
Apró bosszúságot jelent, hogy a vezet? oldali könyöktámaszok nem jó helyre sikerültek. A jobb kéznél pár centivel rövidebb, a bal könyöknél pár centivel alacsonyabb, mint az igazán kényelmes pozíció.
A konstrukció gyenge pontja a világítás. Különösen a ködfényszórók t?nnek gyári értéken gyengének.
Másik gyenge pont a járm? audió rendszere. A hangzásmin?ség feledhet? élményt nyújt, -ugyanakkor a szélvéd?be épített antenna egészen jó vételt biztosít.
A csomagtartó kényelmesen pakolható. A hálók, illetve a rögzítési pontok hiányoznak ebb?l a felszereltségb?l.
A kocsi bels? terében sok m?anyagot használtak a tervez?k, -azonban nem kopog, nem csörög, nem recseg semmi.
Alig 3 milló forintért ez kiváló ár -érték arány a piacon, -amiben a kipörgésgátló kivételével gyakorlatilag minden extra benne van.
Az Ignist 3,4 millióért adták volna, a Lianát 3,8 millióért akciósan. Ebbe az árkategóriába tartozhat még a Thalia, vagy a Hyundai Accent, -de egyik "márka" sem ejtett kísértésbe. A Ford Focus, vagy a Fiat Stilo hasonló felszereltséggel nem jobb, viszont túl drága, -a szervízköltség árfekvését nem is említve...
Hibalista
- Újonnan vettem az autót. Nem volt vele probléma. Ajtók, szigetelés, központi zár, stb. rendben m?ködnek.
Ide hordtam szervizbe
Hamarosan esedékes.
Értékelése:
Képek az autómról
Fenntartási költség | (7) | Évjárat | 2004 |
Kényelem | (8) | Használati időtartam | 1 év |
Teljesítmény | (8) | Km vásárláskor | 0 |
Megbízhatóság | (9) | Vezetett km | 10000 |
Szerviztapasztalat | (8) | Átlagfogyasztás | 9 l |
Előző autója? | Swift winter | Következő autója? | Cehvrolet, Liana, vagy Hyundai |
Ennyire szerette | (9) | Megérte a pénzét? | nem |
Verdikt | (7.3/10) |
