A projekt az IHM támogatásával jöhetett létre. Írjon ítéletet! Írtam, de hogyan szerkeszthetem?

Ha az indapass elötti időkben írtam ÉS megadtam az email címet.

Az ítélet alján lévő mezőbe írja be azt az email címet, amivel egykor írta az ítéletet. Ekkor egy emailt kell kapjon a további teendőkkel.

Ha nem adtam meg emailt, vagy már nem tudom mit adtam meg, esetleg megszűnt az a cím.

Írjon a nepitelet@mail.totalcar.hu címre, ahova küldje el a probléma leírását illetve az ítélet linkjét.

Már indapassal írtam az ítéletet

Ekkor az ítélet alatt megjelenő sárga indapass boxon keresztül kell belépnie. Belépés után az ítélet alján lévő linkre kattintva szerkesztheti azt.

Autók » Chevrolet Korea » Lacetti (2004-2009)

Lacetti 1.4 Elite AC 

Az ítélet értékelése
-nincs még értékelés

Megbízható kis jószág

Szöveges ítélet

2008 áprilisában határoztam el, hogy újra vásárolok valami jövős - menős, munkába járós autót magamnak. Nem voltak nagy és extra igényeim.
Mivel a családban már volt egy 1.6 és 1.8 benzines Nubira és alapvetően nagy probléma nem volt velük, így esett a választásom a Lacettire. Árat tekintve, az 500-600 ezres kategóriában keresgéltem nem számítottam patika autóra. Végül magánszemélytől,fekete, csapott hátú 1.4-es motorral, 192.000 km-el vásároltam egyet.Nyilván nem volt hibátlan, két hátsó sárvédőre rá csapódott a nagykapu az előző tulaj elmondása szerint majd házilag javították, viszont a karosszéria többi része rendben volt még....egy darabig, mert sajnos eléggé szeret rohadni a típus. Motorikusan teljesen rendben volt.Megvásároltam, jöhettek a km-ek vele.
Az első probléma a vásárlás után 1 héttel jelentkezett, amikor is autópályán hazafelé Debreceni lehajtónál elkezdett füstölni valami a kormány mögül. Azt tudtam hogy a bal oldali bajuszkapcsolót cserélte az előző tulaj, a régi darab a kocsiban is volt. Gyorsan első lehetőségnél félre áll, 2 csavar ki a kormány mögül, burkolat le. A csatlakozó elkezdett megolvadni, a tompított fényszóró kábelével volt baj. Csere, amúgy típushiba. 3 nap múlva következő probléma. Munkába menet megálltam, majd kb 5 perc múlva indítanám be, teker de semmi. 15 perc állás után mintha mi sem történt volna, beindult. Majd munkahelyre érkezéskor az autó nem áll le, hiába fordítom el és veszem ki a kulcsot. Lefullasztottam, majd később megint nem volt gond. Facebookos csoportban utána néztem, "C" oszlop ablakmosó cső törése, ami vezetékre csöpög, megzavarja az elektronikát. De még hogy megzavarja..... mielőtt ki tudtam volna cserélni a törött részt, aznap megcsinálta még egyszer, hogy nem tudtam leállítani. Viszont kinyitottam az ajtót és leállt az autó. :D, illetve az volt furcsa, lezárt/bezárt állapotban is jelzett a kocsi, hogy nyitva van.Ablakmosó cső csere és kész. Ezt követően 1 évig tényleg azt mondhatom, gondtalanul pörögtek a kilométerek. Azt leszámítva hogy a lengéscsillapítók elfáradtak és cserélni kellett, illetve ha már azt cseréltük, akkor komplett első futómű felújítás mindenestül.
Időközben befigyelt egy hátsó féktárcsa, betét csere plusz kézi fék felújítás vizsga előtt. 2020 őszén egy napon 1km-re a ház előtt hirtelen elkezdtem érezni, hogy nagyon befog a hátsó fék. Otthon megáll, beálláskor már szinte alig akart mozdulni a bal hátsó kerék. A munkahenger be volt rohadva, felújítás - tisztítás, csere amit kell és újra kiváló. Ugyanezen év decemberében egy nap, hátsó ablakfűtés kapcsoláskor nem reagált a klíma kapcsoló panel. Szintén típushiba, a forrasztással lesz egy idő után probléma. Vagy csere vagy egy jó szaki megjavítja.
Ezeken kívül egy akku csere történt, illetve cserélnem kellett a leömlőt repedés miatt.
Idén júniusban eladásra került az autó, nagyobbra váltottam gyermek érkezés miatt, illetve sajnos a rozsda nagy ellensége. A javított sárvédő erősen elkezdett rohadni, küszöbön is megjelentek nagyobb rozsda foltok, hátsó futóművel is foglalkozni kellett volna.


Na de előnyök és hátrányok az autóval kapcsolatban:
Beltere összességében jó de tud zörögni, ülések kényelmesek és verziótól függően még az ülőlap is állítható, deréktámasz is van. 4 felnőtt jól elfér, még a 183 centim mögött is el lehet férni. Csomagtartó elég szűkös (ferdehátú), viszont üléseket lehajtva tudott költözéskor meglepetést okozni, hogy mennyi minden befért.
Futómű hamar el tud fáradni, érdemes ténylegesen jó minőségű alkatrészt vásárolni hozzá hogy ne egyék meg a magyar utak idő előtt.
A gyári Blaupunkt fejegység a gyári hangszórókkal is jól muzsikál, nekem tökéletes volt. Kormányról is lehet vezérelni.
1.4-es motorral lomhának tűnik de ezeket a motorokat nem érdemes 3000-es fordulat alatt üzemeltetni bemelegedés után. Nem fog tőle számottevően kevesebbet fogyasztani, tényleg nem éri meg alul üzemeltetni kell a motornak hogy pörögjön és ne koszolódjon el. És ha ennek tudatában hajtod, igenis lehet vele dinamikusan közlekedni. Autópálya tempó, 130-nál már 3800-at forog a motor, így elég hangos.
Fogyasztása nálam városban 10L, majd később lakóhely váltás miatt már napi 45km-et ingáztam, 90-100as tempónál 8L körül alakult.
Olajfogyasztás nem volt számottevő.
Alkatrészt még nem nehéz beszerezni hozzá, bár a küszöb és sárvédőívhez idő kell. Facebookos csoportokba érdemes becsatlakozni ha új - bontott alkatrész
vagy csak tanács kell.
Karosszériát tekintve a típusnál hajlamos peregni a festék az első lökhárítóról, ajtó kilincsekről. Az enyémet szerencsére nem érintette.
A rozsda nagy ellensége, erre érdemes odafigyelni vásárláskor (küszöb, sárvédő ívek, ajtók és a hátsó futómű fontosabb elemei)

Saját véleményem szerint egy jó, szerethető autó annak ellenére hogy vannak típushibái de ha megkapja időben ami 60.000km-t használat alatt a motorhoz nem kellett nyúlni csak egy szelepfedél tömítés miatt. Ez idő és km alatt 2 esetet leszámítva, nem akart otthagyni az út szélén.
Első autónak, munkába járásra kisebb utazásokra tökéletes választás lehet, ha nem számít annyira a fogyasztás.

Hibalista

- Klíma kapcsoló panel - Hátsó ablakmosó cső eltört - Bal hátsó fék megszorult - Bal bajuszkapcsoló csatlakozója elfüstölt - Akkumlátor - Leömlő elrepedt - Első lengéscsillapítók, toronycsapágy, minden szilent, stabpálca csere - Első fékbetét - Hátsó tárcsa és betét - Szelepfedél tömítés - Kötelező olaj - szűrő cserék 10ezrenként, vezérlés csere vásárláskor

Ide hordtam szervizbe

Sógor autószerelő

Értékelése: 10

Képek az autómról

Fenntartási költség (6) Évjárat 2005
Kényelem (7) Használati időtartam 3 év
Teljesítmény (6) Km vásárláskor 192000
Megbízhatóság (8) Vezetett km 60000
Szerviztapasztalat (10) Átlagfogyasztás 8 l
Előző autója? Következő autója? Xsara Picasso
Ennyire szerette (8) Megérte a pénzét? igen
Verdikt (7.7/10)  
 
Ítélet értékeléséhez be kell jelentkezned.
 

Chevrolet Korea Lacetti 2004 (2004 - 2007)

További ítéletek (271 db)

Szűkítés: jól megírt| képes| hosszú
Cím / Modell Időpont Hossz Km Ítélet Ért.

Népítélet-kereső Népítélet-kereső

  • Fenntartási költség
  • Kényelem
  • Teljesítmény
  • Megbízhatóság
  • Szerviztapasztalat
  • Ennyire szerette
  • - Évjárat (mettől meddig)