Megbízható igásló
Szöveges ítélet
Ami tetszett:
- Jó nagy kombi karosszéria, hatalmas belső terekkel. A hátsó üléseknél is rendes lábtérrel, mindenhol nagy fejtérrel.
- Elfogadható kényelmű ülések, világos kezelőszervek.
- Megbízható és igénytelen, a szó jó értelmében.
- Rengeteg pakolótér, zseb, fiók az utastérben és a csomagtérben is.
- Családi autónak gyerekekkel ideális.
Ami nem tetszett:
- Az alsó fordulatszám tartományban néha kevés a nyomaték.
- Kicsit többet fogyaszt, mint a hasonló 1.8-as benzinmotorok.
Ami hiányzott:
Tempomat, tolatóradar nagyon és egy fedélzeti számítógép sem ártana.
Összességében szerettem. Pont olyan, amit vártam. Ilyen áron, ilyen felszereltséget és teljesítményt más márkából jelentős árkülönbséggel lehetett venni.
0-15 000 km:
A fogyasztásnál 10,5, a megtett km-ek fele-kétharmada autópálya 140 körül, gyakran felette, vagy városi használat, Ha lassabban megy az ember és nem a téli gumik vannak fent, akkor kb. 9 l körül el tud járni.
Előnyére legyen mondva, hogy megrakott utánfutóval sem fogyasztott semmivel sem többet.
15 000-75 000 km:
Eddig hiba nélkül ment. A fogyasztása kicsit mintha csökkent volna.
79 000 km:
Továbbra sem volt vele probléma. Az összes eddigi autóm közül a legmegbízhatóbb.
Átlagfogyasztása 10 l körül van, most télen, téli gumikkal.
Mostanra kijelenthetem, hogy összességében bevált.
120 000 km:
Első fékbetétek és tárcsák cseréje, hátsó fékbetétek cseréje és persze fékolaj csere. Hátul a tárcsák még jók voltak.
176 000 km:
Új autó vétele miatt be el lett adva.
Összességében jól bírta a használatot. A fogyasztásával nem voltam kibékülve, mert az végig 10 l körül volt. Arra is sikerült rájöni, hogy érzékeny az üzemanyagra. A nagyjábóli helyzet: kb. 10%-kal kevesebbet fogyasztott: OMV, bármilyen szlovákiai kút, Klub Petrol - Bp. Vágóhíd utca. Nagyon nem szerette (+5-10%): Shell. Közepes: Lukoil, Auchan, Agip.
Minden másban azt hozta, amit vártunk tőle. A szívósor cserét ma már nem szívnám be.
Hibalista
- 95 000 km: - - összes lengéscsillapító cseréje (olajfolyás). 8-( Ezt mondjuk nem vártam. A régi lengéscsillapítókat még fel lehet újítani. - - 110 000 km körül: - - szívósor csere. - Valami állítólag kicsit jobban ketyegett benne, mint újkorában. A márkaszervízben meggyőztek, hogy ez nagy-nagy baj és rám sóztak egy új szívósort (350e). Később megnéztük szerelővel: semmi baja sem volt a réginek. Enyhe kopások miatt adta a valamivel erősebb ketyegő hangot. 8-( Ezt beszívtam. - - 150 000 km után: - - Olajgomba csere. - - Tolatóláma kapcsoló gomba csere. - - EGR szerepet, alapjárati léptetőmotort időnként tisztítani kellett. (Hidegindításkor egy ideig nem volt alapjárat.) - - Izzók itt-ott. - - Vezető oldali deréktámasz mechanika elromlott. - - Hátsó ablaktörlő megszorult. Nagyon el volt koszolódva a tengely és persely közti hézag, ki kellett tisztítani a perselyt (WD40) és vígan működik tovább. - - Hátsó csomagtérajtó nyitókar megszorult. Ugyanaz az ok, mint az ablaktörlő tengelynél. Ez is WD40-nel lett orvosolva. - - Utasoldali légzsák kontakthiba miatt kigyulladt a légzsák ellenőrző lámpa. Ki kellett törölni a kódot. Harmadszori előfordulás után egy csatlakozó átforrasztás megoldotta a problémát. - - Főtengely szimmeringek. - - Szelepfedél tömítés. - - Az új tulajnak majd biztosan cserélnie kell a féltengely szimmeringeket.
Ide hordtam szervizbe
Chevrolet Dráva:Mindig rám akartak sózni egy-egy nem feltétlenül szükséges új alkatrészt. A szívósor csere után beszüntettem velük az együttműködést.
Értékelése: 3
Másik szerelő értékelése
Miután lejárt a garancia (3 év) márkafüggetlen szervízbe kezdtem járni, Budapesten a XIII. kerületben (XIII. ker. Radnóti utca).Nagyon rugalmasak voltak. Mindenük volt az autóhoz (diagnosztika, számítógép), minden hibát tudtak orvosolni. (Bár nem volt sok.) Nem akartak rögtön EGR szelepet, alapjárati léptetőmotort cserélni. Simán kitakarították, kitisztították, kipróbálták és nem sóztak rá feleslegesen drága alkatrészeket. Felhívtak, hogy elég-e ha kitisztítják, vagy cseréljenek?20-30%-kal mindig olcsóbbak voltak, mint a márkaszervíz. 2x csinálták a kötelező vezérműszíj és görgőcserét az autón. Ezzel sem volt soha semmi gond.
Értékelése: 9
Képek az autómról
Fenntartási költség | (9) | Évjárat | 2006 |
Kényelem | (9) | Használati időtartam | 7 év |
Teljesítmény | (8) | Km vásárláskor | 0 |
Megbízhatóság | (9) | Vezetett km | 127000 |
Szerviztapasztalat | (9) | Átlagfogyasztás | 10 l |
Előző autója? | Mégane 1.6 16V Alizé | Következő autója? | Orlando LTZ 2.0D automata |
Ennyire szerette | (8) | Megérte a pénzét? | igen |
Verdikt | (8.8/10) |
