Majdnem Lacettit vettem
Szöveges ítélet
A történet igen egyszerűen kezdődött, használt autót kerestem úgy 1.5-2 millióig.
Ennyi pénzből már lehet egész fiatal, kevesett futott kisautókat, vagy jól felszerelt öregebbeket találni. Nem volt különösebb előítéletem a márkákat tekintve, csak lehetőleg a legtöbbet kapjam a pénzemért. Amellett persze, hogy a jövőben várhatóan ne kelljen vagyonokat fizetni a fenntartására sem. Kipróbáltam hát pár Swiftet és Fiestát, de a termetemmel nem tudtam összeegyeztetni a méretüket. :) A nagyobbakat illetően meg elképesztő mennyiségű a 2-3 éves levedlett cégautó, legalább 200e km-el, persze 50e-re visszatekerve. A törésből újjáépített zombikat már említeni sem érdemes.
Úgyhogy sejthetitek, ezek után szinte kizárólag a Lacettire szűkült a keresési kör, a vonzó felszereltségi szint, papíron jó teljesítmény, kedvező ár, és hihető családi használat miatt. A gondos vásárlást persze mindenképpen alapos körültekintés előzi meg, elolvastam hát a Lacettiről szóló cikkeket, használttesztet és a népitéletek zömét. A kezdeti lelkesedésemet viszont ez lassan, de biztosan felemésztette. Annak ellenére, hogy igen előkelő pontokat kapott, a legtöbben szeretik, elégedettek és nagyon megbízhatónak tartják, azért van pár olyan negatívum, ami csak a számos véleményt együtt látva rajzolódik ki. A motor szelepeinek kormolódása, kormánymű zaja, ablakok karcolódódása mind olyan tételek, amit ha garanciában cserélnek, akkor a tulaj megbocsátóan elnézi, de használt vásárláskor már komoly rizikófaktort jelent. Főleg, ha kevés km-t mentek az autóval. Már-már értékcsökkentő tényező az alacsony futásteljesítmény, mert csak garanciaidőn túl fognak kijönni a típushibák.
Erre már csak egy lapát a horror benzinfogyasztás. A legtöbben simán 8-10 literekről írnak, amiért cserébe még csak nem is megy jól. Elvétve akad a számomra elfogadható 6.5-7l körüli érték. Persze ők fennhangon osztják az észt, hogy a többi falábú csak nem tud vezetni, jól fogyaszt ez a gép, de ezzel valójában önmagukat csapják be. Egy olyan típussal, amivel a más "falábúak" úgy 1 literrel kevesebbel hajtanak, Ők (a vezetni tudás birtokosai:) százalékban szintén ugyanannyival takarékosabbak lennének a cammogásukkal, tehát az átlagok közötti különbség hozzáíródna a megtakarításukhoz…Teccikérteni?
Szal mindent a maga dimenziójában kell nézni, tehát a fogyi az sok. Még a megnépítélt dízeleké is magas, tehát nem feltétlenül a motor a hibás. Talán a váltó túl veszteséges ősi konstrukció, túlpörgetettek áttételek, nem tudom. De esélyes még a gumi is, tapasztaltam már 10-15% romlást mikor "gazdaságos" abroncsokat tettem fel. A leírások alapján gyári Hankook gumik sem különbek azoknál, volna eszme lecserélni őket valami “Eco zöld fuel saver” abroncsokra. De számomra a végeredmény még ezt figyelembe véve is karcsú lenne...
Egy szó mint száz, végül úgy ítéltem meg, használtan már túl költséges Lacettit választani. Pedig számoltam ám mindent, gázüzemet, vagy egy drágábbhoz képest az árkülömbözetet bankba téve a kamatot stb.
De végül úgy sem jön ki pozitívan. Ráadásul nem azért akarok váltani egy 10 éves "roncsról", hogy rettegjek mikor gyullad ki a motorhiba jelzése, vizslassam mikor folyik el a szervóolaj, vagy aranykártyás legyek a benzinkútnál :)
Őszintén szólva ezeket egy új autónál is nehezen bocsátanám meg, akár garanciális, akár nem.
Úgyhogy by Lacetti, okozz sok örömöt jelenlegi tulajdonosaidnak.
Hibalista
- Típushibák:
- Szelepcsere
- Kormányműcsere
- Oldalablakok karcolódása
- Nem biztos, hogy elromlanak, de számolni kell velük.
Ide hordtam szervizbe
Értékelése:
Képek az autómról
Fenntartási költség | (3) | Évjárat | 2007 |
Kényelem | (8) | Használati időtartam | 1 év |
Teljesítmény | (5) | Km vásárláskor | 30000 |
Megbízhatóság | (8) | Vezetett km | 0 |
Szerviztapasztalat | (8) | Átlagfogyasztás | 9 l |
Előző autója? | Toledo TDI | Következő autója? | valami dízel |
Ennyire szerette | (7) | Megérte a pénzét? | nem |
Verdikt | (5.5/10) |
