Lusta és vedel
Szöveges ítélet
Eszembe jutott a régi vicc: -Mi lesz a lajhár és a szarka keresztezéséböl? Egy szocialista brigád. A lajhár és a gödény keresztezése viszont Chevrolet Lacettit eredményez. Az ebben a kategóriában verhetetlen ára és a -szerintem- tetszet?s formája miatt esett rá a választásom. Egy sátáni 55 lovat nyomó Skoda Feliciából ültem át ide, így az elsö napokban fel sem tünt, hogy az 1.4-es motor az alsó fordulatszám tartományban mennyire erötlen. Ezt még fokozza, ha bekapcsoljuk a klímát, ilyenkor egy Daewoo Matiz is komoly ellenfélnek bizonyul, ha gyorsítani kell. A probléma padlógáz környékén, na jó, úgy 3.500-as fordulat tájékán kezd megoldódni, viszont a magasabb fordulaton történö üzemeltetésnek megvan az ára, mert a fogyasztását eddig még nem tudtam 8 liter alá vinni (klíma nélkül sem). Ez a motor sajnos a Kalosban is hasonló módon viselkedik.
A váltó borzalmas, már az Opel Astrában sem szerettem, a hosszú váltóutak és a pontatlanság miatt. Az átvétel után többször is ellenöriztem a fogaskerekek állapotát, némi recsegést kiváltva a szerkezetböl. A hátramenet kapcsolása egy rémálom, javasolom mindenkinek, hogy miután kinyomta a tengelykapcsolót, olvassa el valamelyik napilapunk sport rovatát, s csak ezután próbálkozzon, különben a váltó hangos kerregéssel riogatja a boldog tulajdonost.
A futómü jó, a kocsi a kanyarokban egyáltalán nem billeg, a Hankook gumik még vizes úton is megfelelöen tapadnak.
A helykínálat böséges, kényelmesen elfér mögöttem a család és a baráti kör bármely tagja. A kárpitozás megfelelö, a müanyagok minösége ugyan jó, de sok helyen könnyen horpadnak, s az összeszerelés is elnagyolt. Ezeken a kiváló minöségi utakon már most jobban zörög a belseje, mint a Skoda Feliciának 4 év után.
Sajnos a városi közlekedést, a dugókban való araszolást nem szereti, ilyenkor hamar kigyullad (főleg induláskor, hidegebb időben) a hibás müködést jelzö lámpa. Hideginditáskor pár percig járatni kell a motort és csak utána szabad elindulni, ellenkezö esetben megkergül az injektor , illetve az egész vezérlö elektronika és az üzemi hömérséklet eléréséig rángat az autó. Ilyenkorra ajánlatos idözíteni a vidéki útjainkat és az autópályán jól megkergetni az autót.
Összegezve a tapasztalatokat mégis azt mondom, hogy megérte a vételt, mert egy hasonló kategóriájú és felszereltségü autó más gyártónál minimum egy fél millával többe kerül.
Hibalista
- Átvételkor érdemes letérdelni az autó mellé és megnézni a küszöbök, illetve a sárvédö épségét, mert a trélerröl való leugratás okozhat némi horpadást. A szemrevételezésböl a korosszéria látható elemeit se felejtsük ki, mert gyakori a szállítás során szerzett sérülés. Egyetlen apróbb hiba fordult elö a megvásárlástól eltelt két hónapban, kiégett a rendszámtábla világítás egyik izzója. Aztán:
- 40 ezer kilométer után a hátsó kerékagyakat, a 60 ezer kilométeres szerviznél a katalizátort és a kormányoszlopot is cserélték. A katalizátor a kezdetektől fogva szórakozott, a kormányoszlop kattogását úgy 40 ezer kilométer után kezdtem hallani (és érezni is).
- 45 ezer kilométernél összeégtek a tompított fény és a fényszóró magasságállító motor vezetékei. Eltört a hátsó ablakomosó vezetéke, ami anomáliákat okozott az elektronikában, kínomban már az UFO-kra és a Koboldokra is gyanakodtam. Ez így azért egy kicsit sok a Skoda Felicia után.
Ide hordtam szervizbe
Chevrolet Maxabo egy szélvédő, majd egy karambolos javítás erejéig. A biztosítási ügyintézést és a szélvédő cserét korrekt módon végezték a csomagtér ajtó és lökhárító cseréjének minősége már hagy némi kívánnivalót maga után.
Értékelése: 7
Másik szerelő értékelése
Költözés miatt átpártoltam a közelebb lévö Sallai Autóházhoz. Nagyon korrekt társaság, csak javasolni tudom mindenkinek.
Értékelése: 10
Képek az autómról
Fenntartási költség | (5) | Évjárat | 2005 |
Kényelem | (9) | Használati időtartam | 2 év |
Teljesítmény | (6) | Km vásárláskor | 0 |
Megbízhatóság | (7) | Vezetett km | 61000 |
Szerviztapasztalat | (6) | Átlagfogyasztás | 8 l |
Előző autója? | Felicia | Következő autója? | OPEL Astra, vagy KIA Ceed |
Ennyire szerette | (9) | Megérte a pénzét? | nem |
Verdikt | (6.3/10) |
