A projekt az IHM támogatásával jöhetett létre. Írjon ítéletet! Írtam, de hogyan szerkeszthetem?

Ha az indapass elötti időkben írtam ÉS megadtam az email címet.

Az ítélet alján lévő mezőbe írja be azt az email címet, amivel egykor írta az ítéletet. Ekkor egy emailt kell kapjon a további teendőkkel.

Ha nem adtam meg emailt, vagy már nem tudom mit adtam meg, esetleg megszűnt az a cím.

Írjon a nepitelet@mail.totalcar.hu címre, ahova küldje el a probléma leírását illetve az ítélet linkjét.

Már indapassal írtam az ítéletet

Ekkor az ítélet alatt megjelenő sárga indapass boxon keresztül kell belépnie. Belépés után az ítélet alján lévő linkre kattintva szerkesztheti azt.

Autók » Chevrolet Korea » Lacetti (2004-2009)

Lacetti 1.6 Elite + LPG 

Az ítélet értékelése
-nincs még értékelés

Lacetti - az első 5 éves tartós teszt

Szöveges ítélet

Az előzményekről:
egy 2002-es évjáratú (1.3 85 LE!) Suzuki Swiftből ültem át a Lacettibe, amit 4 évig (96 eKm) használtam, és kifejezetten kellemes emlékek kötnek hozzá, eltekintve attól, hogy 2-szer is majdnem belehajtogattak az alufólia-puhaságú kasztnijába... (a második gazdasági totálkár lett, így elbúcsúztam a típustól).

2006 januárjában kezdtem el új autót keresni, és a célom egy kompakt méretű, gazdaságosan fenntartható, megbízható modell kiválasztása, 3 MFt-ig amihez valami ésszerű finanszírozást is tudjanak párosítani.
Abban az időben 3 kedvező ajánlatot kaptam: Ford Focus 1.4 (3 ajtó, fapad), Swift II (5 ajtó GLX+klíma) és a Lacetti Elite (jól felszerelt+klima+metál).
Mivel rengeteg elborzasztót olvastam az 1.4-es teljesítményéről és fogyasztásáról, ezért az 1.6-ost választottam és egyáltalán nem bántam meg! A döntésemet csak megerősítette, hogy akkortájt volt az a több száz db-os rendőrségi beszerzés és az a rengeteg taxi ami a mai napig is fut a főváros útjain. Másfél évvel a vásárlást követően (24 ekm - nél) beszereltettem a Landi-Renzo Omegas szekvenciális LPG (autógáz) rendszerét, ami az elmúlt 3 év benzin ár-emelései tükrében az egyik legjobb döntésem volt ebben az időszakban! Most már több mint 100 ezer km-t futott az autó LPG-vel és a külföldi utakat is beleértve (vannak EU-s országok ahol az LPG ára az E95 benzin árának 40%-a!) kijelenthetem, hogy 35-40% megtakarítás a minimum amit el lehet érni a tisztán benzin üzemhez képest!
Persze vannak kisebb kompromisszumok, amivel együtt kell élni, de ehhez elég gyorsan hozzá lehet szokni, ha tudja az ember, hogy kb 20 Ft/km az üzemanyagköltsége átlagosan.
Az ötajtós Lacetti egyébként egy 2-3 fős családnak szinte minden helyzetben kényelmes utazóeszköze tud lenni, és ha az előírt kötelező karbantartást megadják az autónak akkor, egy nem hivalkodó, de megbízható útitárs a mindennapokban.
Az alkatrész árak barátiak, kb mint az F Astrához, létezik többféle utángyártott (olcsó és még olcsóbb), de én speciel a gyári minőséget igyekszem megadni (ezen nem spórolok csak a benzinen...) és eddig ez bevált!
Még egy költséglefaragási ötletet megosztanék azzal aki gumivásárlás előtt áll vagy cserén töpreng: a gyári méretű 195/55/R15 méretű abroncsok irreálisan drágán szerezhetőek be akármilyen gumigyártóról is legyen szó, de adott a 185/60/R15 váltóméret, amely tökéletes az autó alá (2 téli garnitúrát is ezzel a mérettel vásároltam - közel 70 ezer futott km!) és egy garnitúránál akár 20-30 Ft megtakarítást lehet elérni ugyanannak a gyártónak az azonos mintázatú, de a váltóméretet választva a gyári méretű abroncs árához hasonlítva (én a Michelin Alpin A3 és A4 -es mintákat veszem alapul).

Írnék azért a kevés, de létező problémákról is, ilyenek például a gyakran jelentkező típushibák:
- Kormánymű meghibásodás, nálam kétszer elengedte a szervóolajat és komplett csere lett a vége. (Szerencsére ezért nem kellett nélkülöznöm az autót csak 2 napig)
- Lambdaszonda elrohadt - csere
- Kipufogó rendszer hajlamos az idő előtti rohadásra, rögzítő bilincsek, flexibilis cső, középső dob - cserélve, vagy javítva
- Viszonylag magas fogyasztás - nálam 8 L alatti átlag tisztán országúti (80-90 km/h) tempójú átlag esetén sem volt - ezért is rakattam bele LPG rendszert, ahol a fogyasztás szinte ugyanaz (kb. +5%) maradt, de autógázból!
- Könnyen karcolódó fényezés (és üvegfelületek), pl. a kilincseknél körömnyi foltokban pattogzik le a festés a műanyag felületekről.
- Sokan panaszkodnak a szelepek elkormolódásáról (ez általában szelepcseréhez vezet amíg garanciális az autó), ez nálam szerencsére nem jelentkezett, de az a kevés benzin amit beletankolok az egy osztrák kúthálózat prémium 95-ös (Carrera) benzine, így előzve meg a hazai üzemanyag minőségből eredő problémákat.

Zárásképpen:
Átlagos felhasználóknak sose rosszabb autót! Városba vagy hosszabb utakra egyaránt jó választás, kis odafigyeléssel igazi megbízható "szürkeeminenciás", korrekt koreai társ a mindennapokban.

Hibalista

- Kormánymű csere 2-szer (először gyári gariban cserélték, majd 1 évvel később felesben viseltem a költségeket) - Lambda-szonda csere - Elektromos biztosíték (rendszeresen elszállnak...) - H4-es fényszóró izzó csere (kb. negyedévente) -

Ide hordtam szervizbe

Chevrolet Gombos (Bp. III. kerület), alapvetően korrektek, a fővárosban nem tudok náluk jobb ár-érték arányú szakszervízt (persze ez még nem jelenti azt, hogy olcsók...)

Értékelése: 8

Másik szerelő értékelése

Hobby-szervíz Kőbánya (Bp. X. kerület) a márkaszervízekhez képest szerényebb felszereltségű, de mindenképpen barátibb árakkal dolgozó műhely, ahol ha az ügyfél nem fél összeolajozni a kezét, akkor akár be is segíthet a szerelésbe, de az a minimum, hogy végig ott lehet az autó mellett! Hozott anyag/alkatrészek nem probléma, kérésre mindent elmagyaráznak, és az tapasztaltabb kollégáktól még tanulni is lehet, ami nekem kifejezetten szimpatikus hozzáállás.

Értékelése: 10

Képek az autómról

Fenntartási költség (8) Évjárat 2005
Kényelem (8) Használati időtartam 6 év
Teljesítmény (7) Km vásárláskor 0
Megbízhatóság (9) Vezetett km 127200
Szerviztapasztalat (8) Átlagfogyasztás 9 l
Előző autója? Swift I (2002-es 1.3 16 V - 85 LE) Következő autója? valami kombi
Ennyire szerette (9) Megérte a pénzét? igen
Verdikt (8.4/10)  
 
Ítélet értékeléséhez be kell jelentkezned.
 

Chevrolet Korea Lacetti 2004 (2004 - 2007)

További ítéletek (271 db)

Szűkítés: jól megírt| képes| hosszú
Cím / Modell Időpont Hossz Km Ítélet Ért.

Népítélet-kereső Népítélet-kereső

  • Fenntartási költség
  • Kényelem
  • Teljesítmény
  • Megbízhatóság
  • Szerviztapasztalat
  • Ennyire szerette
  • - Évjárat (mettől meddig)