Korea remekül megtanulta a leckét.
Szöveges ítélet
A Chevy felé terelt nem kis részben a Nagy autóvásárlási tanácsadó IV. része, illetve hogy a Hahu-n az általam előre beállított feltételek találatai között sok Lacetti szerepelt.
A végső lökést ismerősök adták, akiket elég jól kifaggattam a típushibákról, véleményükről, stb.
Az előtte lévő F Astrámtól búcsúzás után 1 hónappal meg is lett a kiszemelt. Tűrhető, reálisnak mondható kilométerfutással a korához viszonyítva, szervizkönyv, törzskönyv, külsőleg - belsőleg, illetve alánézve egész patent állapot. Igaz, sosem a legelejét néztem az eladó példányoknak, olcsó húsnak híg a leve alapján, mindig a megbízhatóságra törekedem, még ha többe is kerül.
Formaterve szerintem gusztusos, azért Giugiaro nem véletlenül van elismerve. Az elejében a régi Swiftet vélem felfedezni valamiért, a hátulja nagyon bejön.
A motor: mint egy átlagos 100 LE környéki 1.6-os, se több, se kevesebb. Nem alázok BMW-ket és sosem fogok 200-zal pályázni vele, de nem is erre vettem. Viszont lehet dinamikusan, (sárga csekket alig kockáztatva!) menni vele városban. Nem bánja, ha pörgetik, mint a 16 szelepesek általában. Olajat szerencsére nem fogyaszt, pedig az Opel eredetű Ecotec-ek hajlamosak rá. Én jól kifogtam vele.
A váltó: az egyik negatívuma. Mintha kondérban kotorásznék egy baszott nagy fakanállal. Szerencsére az Astrában már megszoktam (megtanultam). :)
A futómű: meglepően jó! Nem rázza szét az embert és a pesti utakat is jól tolerálja.
Fogyasztás: Főleg elővárosban használom, viszonylag dinamikusan (ami nem egyenlő az állat padlózgatásokkal) nekem 8.5-9 literre jön ki kb. Érdekes jelenség, hogy nagyon kímélve (max. 2000 környéki váltással) se tudom 1 liternél többel csökkenteni.
Csak városban biztos beverné a 10 litert, vagy többet is, viszont országúton 90-100 között mértem már 7,4 l-t is. Ha azt vesszük, hogy az 1.4 Astra is evett 8.5-et a pörgetési kényszer miatt, nem vészes.
Méretek:Hátul bitang nagy a lábtér, cserébe a csomagtartó elég kicsi. Többen megjegyezték, hogy a plüss(szerű) ülések milyen kényelmesek. Kell gépészkedni először a helyes üléspozíció beállításával a sofőrnek, de utána hosszabb utakon is kényelmes lesz, ha megvan. A középső kartámasz-könyöklő egy álom.
Ár-érték arányban az egyik legjobb: klíma, minden ablak elektromos, elektromos tükrök (fűtéssel), multi kormány, rengeteg hasznos pakolóval. A kedvencem a középső italtartó, ami a 2 decis energiaitalos doboztól a 0,5-1-1,5 l-es flakonig mindent megtart, a felborulás veszélye nélkül.
Tényleg nem egy elromlós fajta, kopó alkatrészeken kívül semmi baja nem volt és nincsen (a gyújtókábelt én kopó alkatrészként kezelem).
Az alkatrész árai kb. az Opel +10% kb. Két kozmetikázást fog kapni a közeljövőben, a hátsó fólia sajnos felhólyagzott, illetve a kormányt újra kell bőröztetni, nagy valószínűséggel gyűrűben vezették elég sokat.
Olajat rendszeresen 10.000 km-enként kap és jó minőségűt. Szeretem az autóimat patent állapotban tartani, bármikor belevágnék egy több ezres túrának is, bármilyen előzetes felkészülés nélkül is.
Hibalista
- -gyújtókábel - -klíma panel
Ide hordtam szervizbe
Suzuki Tafák
Értékelése:
Képek az autómról
Fenntartási költség | (9) | Évjárat | 2004 |
Kényelem | (7) | Használati időtartam | 0 év |
Teljesítmény | (5) | Km vásárláskor | 96000 |
Megbízhatóság | (10) | Vezetett km | 12000 |
Szerviztapasztalat | (10) | Átlagfogyasztás | 8 l |
Előző autója? | Astra F 1.4 | Következő autója? | Mazda 3 vagy Suzuki Swift Sport |
Ennyire szerette | (8) | Megérte a pénzét? | igen |
Verdikt | (8.4/10) |
