Kényelmes útitárs
Szöveges ítélet
Igazság szerint nem egy, hanem közel tíz (céges) Lacettiről szerzett tapasztalataimat szeretném megosztani veletek.
Sokan említik az igénytelenséget, olcsóságot: szerintem az alap felszereltségtől eltekintve a beltér minősége jó, szépek, világosak a belső anyagok. Csak a Platinum felszereltség fa hatású betétjeitől mentsen meg az Isten, ami szerintem még a 49-es Petőfi villamoson is ciki, de ott legalább igazi fa.
Szintén a gagyiság ellen szól, hogy még az alapmodell is - négycsatornás ABS-szel felszerelt - 4 tárcsafékkel készül, amíg a Ford, Opel és társai továbbra is dobfékkel, merev hátsó híddal égetik magukat, és az utolsó pohártartóig mindent felárért kell megvenni súlyos tízezrekért. Szerintem ez az igazi csóróság! Nem spóroltak ráadásul a távirányítós központi záron, a 4 elektromos ablakon, és a digitális klímán sem, csak a légzsákokon (2-4). Apropó! A digitális klíma felhevült műszerfal esetén valóban folyamatos jéghideget nyom, még ha 30 fokra állítom is. Szóval szerintem aki a Lacetti igénytelenségéről beszél, az inkább régebbi autóból ült át, az új autókon már minden gyártó spórol, semmivel nem igényesebbek az új európai konkurensek sem.
Közel tíz céges Lacettink némelyikében már 40 - 50000 ezer km van, eddig műszaki hiba nélkül, az utastérben sem zörög még semmi. A fogyasztásra általában a falábúak panaszkodnak, nekik 10 liter körül eszik az 1.4-es és az 1.6-os egyaránt. Nekem az 1.6-osok 8,5 körül ettek 2/3 városi 1/3 országúti használatban, az esetek felében klímával, ami a számos dugót beleszámítva elég korrekt, de tartós országúton volt 6,8 is. Az 1.4-es motor ebből a szempontból főnyeremény, a dugókat elkerülve 6 liter alatti fogyasztás érhető el, csak tudni kell vezetni. Városi használatban dugókkal és klímával is ki lehet jönni vele 7-7,5 literből, miközben nem kell öregurasan vezetni, csak a piros lámpa előtt a féket kell nyomni a gáz helyett.
Még valami: az 1.4-es nagyon pörgős kis dög, aki 3000-nél elvált, sosem tudja meg, hogy mire képes az autója. Ha megnézitek az adatait, azok is erre utalnak: Max nyomaték: 4400-nál, Max teljesítmény 6200-nál. Ez a kis motor ráadásul partner is a pörgetésben, mert selymesen halkan forog, és magasabb fordulaton sem zabál. (Csak a váltó és a kuplung nem partner a gyors kapcsolásban) Sőt, szerintem azok a falábúak tudnak 9-10 liter fölötti fogyasztást produkálni, akik 1500-as fordulaton erőlködnek vele klímával, telekormolják a motort, és bosszankodnak, hogy nem megy. Ez nem dízel, ezt pörgetni kell. Aki fél a magas fordulatszámtól, az vegyen korszerű dízelt, ami nem kerreg, nem füstöl, nem fogyaszt, de mégis. A márkaszerviz is megerősítette: a műszaki problémák is azokkal a darabokkal fordulnak elő, amelyeket 5-10 km-es utakra használnak, szigorúan "kímélve" ezres fordularon klímával. Ahhoz, hogy a motor el tudja érni az üzemi hőmérsékletet, főleg városi és rövidtávú közlekedés esetén bátrabban kell nyomni neki. Ekkor tud tisztulni a motor, ami hosszabb távon jót tesz a fogyasztásnak és károsanyag-kibocsátásnak, valamint a szelepek, stb. sem koszolódnak el.
u.i.: Az ülőlapot nem döntögetni lehet, hanem az elejét és a hátulját külön lehet emelni / süllyeszteni, amivel nem csak a magasságát, de a dőlését is állítod. Tehát nem kevesebbet tud, hanem pont, hogy többet.
Hibalista
- pohártartó pöcke letört
- fényszóró izzó gyakran (kb 25-30e km után) kiég
- a kombi futóműve túl lágy, eléggé billeg
Ide hordtam szervizbe
Autó Danubia Kft.
Értékelése: 9
Képek az autómról
Fenntartási költség | (5) | Évjárat | 2006 |
Kényelem | (8) | Használati időtartam | 1 év |
Teljesítmény | (7) | Km vásárláskor | 0 |
Megbízhatóság | (9) | Vezetett km | 50000 |
Szerviztapasztalat | (8) | Átlagfogyasztás | 8 l |
Előző autója? | Astra-G | Következő autója? | Lacetti |
Ennyire szerette | (8) | Megérte a pénzét? | nem |
Verdikt | (6.5/10) |
