Kényelmes nagy hajó
Szöveges ítélet
Bemutató autó volt, 4 hónaposan, 93 km-rel vettem át 2006 márciusában (komoly árengedménnyel). 2 hónap és 3600 km alatt már lehet tapasztalatokat gyűjteni. Az átlagfogyasztás (amire mindenki panaszkodik) 8,24 l/100 km volt. Ez 99 %-ban városi forgalomban, árvízi és egyéb dugókban araszolva, néha a klímát is használva jött ki. Egy bejáratós autótól ez nem rossz. Igaz, hogy nem egy versenyautó, bár 3500-4000 fordulatszám felett már van ereje - de akkor meg fogyaszt is rendesen; gondolom. Igazi öreguras autó - leng, mint egy nagy hajó - kedvemre való. (Aki versenyezni akar a piros lámpáknál, annak ajánlok egy Maseratit, vagy egy Ferrarit, esetleg egy LOTUS OMEGA-t - azok csak egy picivel drágábbak...)
Hosszú úton még nem voltam vele, a városi tötyörgésben azonban kényelmesnek bizonyult. Puha a kuplungpedálja, jó a kormányszervója, jól beállítható az ülés - egyszóval komfortos. Tetszik a sok kis tárolórekesz itt-ott. Egyedül a váltókar viszonylagos pontatlansága, és hosszú útja unpraktikus. (Majd megszokom...?) Zaj szinte semmi, bár mindig lehúzom az ablakot legalább egy résnyire, így ha lenne is kerékzaja, nem hallanám.
Ami viszont nem tetszik: a csomagtartó nyitása. Vagy a kulcs kell hozzá, vagy a vezetőoldali ajtóhoz kell menni. (Ez - nekem - kényelmetlen, mivel a kocsi garázsban áll, kulcs a gyújtáskapcsolóban, és ha ki akarom nyitni a csomagtartót, meg kell kerüljem a kocsit.) Apróság, ugye...? :-)
Ami még bosszant: a gyújtáselvételre kikapcsolódó CD-rádió. (Ez ugyan általános, más autómárkáknál is így van - de miért...???) Át kellene kötni, de valami spéci kulcs kell a rádió kivételéhez.
Extraként kapott egy hátsó ablakemelő szettet, mert ehhez a felszereltséghez csak az első jár.
Folytatás. (2006. 10. 13.)
Már 12 ezer km van az autóban 7 hónap alatt, az átlagfogyasztás lement 8,14 l/100 km-re. Igaz, ebben már volt több hosszabb út is; Balaton 4-5 alkalommal, szigorúan mellékutakon (én ugyan nem fizetek az autópályáért...). Kényelem változatlan, az ülést mintha rám szabták volna. A váltó vagy bejáródott, vagy én szoktam meg; mindenesetre összecsiszolódtunk.
Megjöttek a hidegebb reggelek, tesztelhető a fűtés is: kellemes meleget tud csinálni pillanatok alatt.
A kikapcsolódó CD-rádiót megszoktam, illetve lusta vagyok átkötögetni.
Hiba még mindig semmi. Remélem ezután sem lesz.
Folytatás. (2007. 03. 10.)
Megvolt az első szervíz, sikerült kifognom egy korrekt társaságot, így nem egész 30 ezerből megúsztam. A fogyasztás egy kicsit feljebb ment, de még mindig 9 liter/100 km alatt van, és még mindig csak városban járok. Talán jobban taposom, megszoktam, hogy mit lehet, és mit nem lehet vele megcsinálni. Változatlanul kényelmesnek találom. Jó kis autó ez... :-)
Folytatás. (2008. 03. 10.)
Tavaly novemberben megvolt a 30 ezres szervíz - semmi komoly, de 3 órát kellett várni rá.
Most viszont néhány napja jelentkezik a típushiba: világít a kontroll-lámpa. Először csak kiütötték a hibakódot, de másodszorra kimondták a szentenciát: szelepcsere. Csereautó sajnos csak pénzért (4000 Ft./nap) - de az első napot a szervíz fizeti. Jövő héten megyünk szelepcserére, egy füst alatt kormányművet is cserélnek, mert hangos. (Én nem igen vettem észre, ill. nem nagyon zavart.) Ha kicserélik garanciában - ám legyen.
Folytatás. (2008. 03. 28.)
Túl vagyunk a szelepcserén, bár több mint két hetet kellett várni az alkatrészre... Csereautónak egy Opel Astra Classic Caravan-t kaptam (1,4i Twinport) - hááát... csak a fogyasztásával voltam megelégedve, 137 km-re 9,1 l benzint tudtam csak beletankolni (6,6 l/100 km). Egyébként felüdülés volt visszaülni a Lacettibe.
Ja! És a három nap javítási idő 2,5 nap lett, így csak 2 napot (éjszakát) számolt fel a gép a bérautóért - amiből egyet ugye a szervíz állt - úgyhogy 4000 Ft-ért volt csereautóm 58 órára. :-)
A fogyasztás közben 8 l/100 km alatti értékre állt be. Remélem a szelepcsere nem fog ezen rontani... :-)
Folytatás. (2009. 10. 14.)
Túl vagyunk az 50000 km-es és a 75000 km-es szervízen, gond semmi. Egy kis zörgést hallok az első futómű körül - az átvizsgálás során semmi nem bukik ki, minden silentblock, minden gömbcsukló ép. (Pedig általában min. 40-nel szoktam átmenni a fekvőrendőrökön.)
Fogyasztás átlag (színtiszta budapesti araszolás): 8,2 l/100 km
Jövő hónapban vizsga + zöldkártya.
Folytatás. (2009. 11. 30.)
Múlt héten túlestünk a vizsgán - érvényesek vagyunk megint két évig... :-)
Végül csak ki kellett cserélni egy silentblockot (frissen volt eltörve, még nem is volt piszkos), de az egész silenblockcsere-vizsga-zöldkártya procedúra 40 ezerbe belefért. (Jó, ebben benne van a kedvezményem a márkakereskedőnél.)
Úgyhogy: változatlanul elégedettek vagyunk egymással.
Fogyasztás: 8,2 l/100 km. (csak város)
Hibalista
- Még semmi. Remélem nem is lesz. :-) - - Lett... :-( Valami nyekereg bal előlről: a szervízben azt mondták, hogy toronycsapágy, garanciában cserélik a jövő héten, ha megjön a megrendelt alkatrész. A bal első-külső kilincsről lekopott a festék, kilátszik a műanyag - ez a GM szerint nem garanciális, illetve egy fényezést fizetnek, egy új kilincset nem. Úgy marad. :-) - - 38500 km környékén a szokásos szelepcsere (konstrukciós hiba) és kormányműcsere - mindkettő garanciában. - - A fűtésszabályzó konzolon lévő izzók vagy világítottak, vagy nem. A 75 000 km-es szervíz alkalmával megemlítettem. Majd' 2 000 Ft-ba fájt a cseréjük... - - Vizsga előtt egy silentblock csere: 13 ezer forint.
Ide hordtam szervizbe
Chevrolet Danubia A kocsi átadása körül voltak határidő-problémák, ebből fakadó morcosságomat egy ajándék kartámasszal, és gumiszőnyeg-garnitúrával orvosolták.
Értékelése: 10
Másik szerelő értékelése
Chevrolet Gombos (Bp. III. Batthyány u.) Kiváló, gyors kiszolgálás, udvariasak, csak ajánlani tudom őket! Még mindig nagyon készségesek - maximálisan ajánlott szervíz! Az udvariasság, készségesség maradt, sőt! Mindenkinek ajánlom a szervízt!
Értékelése: 10
Képek az autómról
Fenntartási költség | (7) | Évjárat | 2005 |
Kényelem | (10) | Használati időtartam | 3 év |
Teljesítmény | (7) | Km vásárláskor | 93 |
Megbízhatóság | (10) | Vezetett km | 79000 |
Szerviztapasztalat | (9) | Átlagfogyasztás | 8 l |
Előző autója? | Citroen Xsara | Következő autója? | Chevrolet Lacetti Sedan |
Ennyire szerette | (10) | Megérte a pénzét? | nem |
Verdikt | (7.8/10) |
