A projekt az IHM támogatásával jöhetett létre. Írjon ítéletet! Írtam, de hogyan szerkeszthetem?

Ha az indapass elötti időkben írtam ÉS megadtam az email címet.

Az ítélet alján lévő mezőbe írja be azt az email címet, amivel egykor írta az ítéletet. Ekkor egy emailt kell kapjon a további teendőkkel.

Ha nem adtam meg emailt, vagy már nem tudom mit adtam meg, esetleg megszűnt az a cím.

Írjon a nepitelet@mail.totalcar.hu címre, ahova küldje el a probléma leírását illetve az ítélet linkjét.

Már indapassal írtam az ítéletet

Ekkor az ítélet alatt megjelenő sárga indapass boxon keresztül kell belépnie. Belépés után az ítélet alján lévő linkre kattintva szerkesztheti azt.

Autók » Chevrolet Korea » Lacetti (2004-2009)

Lacetti 1,6 Platinum 5a 

Az ítélet értékelése
3,0(2 db)

Kényelmes kékség

Szöveges ítélet

Kényelem: a karosszéria méretei megfelelőek, városban is kényelmesen manőverezhető, a szervót könnyű tekerni - legalábbis ezt a változó rásegítésűt - bár visszajelzést nem sokat ad, elég szintetikus. Az utastér ellenben fejedelmi méretű, legalábbis a kategóriához mérten mindenképp, elől a 4 irányban állítható kormánnyal, a magasságban is állítható, állítható deréktámaszos, dönthető dőlésszögű fejtámlás üléssel könnyen megtalálható a kényelmes, és hosszú távon is viselhető vezetői helyzet. Hátul hosszában, széltében, magasságban kifejezetten kényelmes hely marad. Én a 184 cm-em mögött (pedig kifejezetten hosszú lábam van!) tényleg kényelmesen elférek. A rugózás inkább lágyra hangolt, de azért nem hajószerű, igaz érthetetlen, hogy ha már ez a kényelem dolog volt a koncepció a futóműnél, akkor miért rakták rá ezeket a relatíve peres (195/55, a kategóriában sztenderd 195/65 helyett) gumikat, ami a kis útegyenetlenségeket nem is nyeli el kellően (pl. macskakő, betonlapos autópálya illesztése, stb.).

A textilek kifejezetten jó minőségűek, a szőnyeg is. Össze van rakva az autó, nem lógnak a dolgok erre-arra, szépen el van varrva minden. Nyiszogás ellenben a kemény műanyagok érintkezésénél, rossz úton sajnos több felől is hallatszik, de ez egész jól elnyomható a szépen szóló 5 CD-s CD-táras, 6 hangszórós magnós rádióval, ami a kormányról is vezérelhető. A felszereltségre egyebekben sem lehet panasz (könyöklő elől-hátul, esőérzékelős ablaktörlő, digitális klíma, 4 elektromos ablak, 4 légzsák, ABS, kipörgésgátló, alufelni, ködlámpa elől, stb.). Amit nem annyira sikerült eltalálni, az a csomagtartó, kicsit kicsi is és ráadásul az alakja miatt még bénán is pakolható, persze bele lehet zsonglőrködni sok mindent, de zsonglőrködni kell. Az ülésdöntés viszont rém egyszerű, semmi varázslás a fejtámlákkal, simán ledől, kár hogy lépcső marad. Sok ítéletben szerepel itt, hogy a klímája nem hatékony. Hát lehet hogy kicsit más alkatrészekből rakták össze a digitálisat, de ez nagyon jó! Ha van ideje jól lehűteni az autót (ehhez kérem egy modern, sok üvegfelületes, döntött, görbülő ablakokkal szerelt autóval kell egy bő fél óra, akár egy óra is!) akkor akár 32 fok, tűző napsütés esetén is tud fázós hideget csinálni odabenn, simán. Sajnos a digitális klíma nem túl jó, nem igazán finom a működése, így kénytelen vagyok "manuális módban" használni, és szinte mindent beállítani, viszont így tényleg jól hűt és fűt is, ráadásul mindkettőt hamar elkezdi, gyakorlatilag 2-3 km megtétele után már érezhető, hogy dolgozik a benti hőmérséklet optimalizálásán.

Teljesítmény: hát ö... igen, hogy is mondjam, nem a GM legjobban sikerült motorblokkja került ide, ami persze régebbi Opelekből származik. Gázadásra kelletlenül reagál (pedig mégcsak nem is elektronikus gázpedál van benne), persze ha kell megy, a vége óra szerint 190 km/h körül (igen-igen: német autópálya... :) ), és még ekkor is gyönyörűen, csendesen siklik (tényleg meglepően!), meg lehet vele gyorsítani is, előzni is, nem is rosszul, terhelten is, csak olyan megy-megy, de semmi kedve hozzá érzése van az embernek. Mindez a relatíve kényelmes futóművel nem fog sportos rohanásra, vad kilinccsel előre kanyarodásra késztetni senkit. Lehet vele sietni, de vezetési "élmény" (pl. egy Alfával összevetve) akkor is nulla... Említést szoktak még tenni a nem túl jól sikerült váltóról is. Van benne valami, hogy nem egy csúcspontosságú, extrém rövid úton járó szerkezet, ami szinte "beklattyan" a fokozatokba magától, de az autó által sugallt vezetési stílussal egy kifejezetten jól kapcsolható, kényelmes, könnyen járó valamiről van szó, amivel az elmúlt 51 000 km alatt nekem még nem sikerült fokozatot téveszteni. A kuplung pedig nagyon kényelmes, nagyon könnyű, jól érezhető hol csúszik, szal. szuper!

Fogyasztás: Sok! Na jó, nem borzasztó, csak amihez szokva vagyok, meg amit elvárnék, ahhoz képest! Városban egészen tolerálható: 8,0 - 9,0 l / 100 km. Ezt vigyorogva elviselném, hiszen egy 1200 kg saját tömegű, 1,6-os, nagy belterű, alsó-középkategóriás autóról van szó. Ami bosszant az az országúti fogyasztás, 7,2 alá színtisztán országúton sem lehetett vinni! Ahol egy 1,4-es Astra vagy Megane (ami hasonló méretű és teljesítményű, és amiről közvetlen tapasztalatom is van) beérné 6,0 körüli értékkel. Ha meg van benne egy kis autópálya is, akkor a vegyes tutira 8,0 - 9,0 közé fog kijönni. Tisztán pályán (140 körüli tempóval) simán benyal 9,5 - 10 l-t is!

Került is bele most egy gázszett (Szappanos Autógáz, Tass, LPG Tech), az azzal kapcsolatos tapasztalatokat majd leírom.

Összességében kifejezetten kedvelem, mert egy szép, kényelmes autó. A kisebb hibák ugyan bosszantóak, de elmegy velük, és soha nem hagy cserben.

Hibalista

- Alapvetően a kopó alkatrészek, ismerős szerelő csinálja, jó áron. Mindig van valami apróság, jellemzően elektromos gebasz, amik zavaróak és bosszantóak, de ezek a működést alapvetően nem befolyásolják, ott még soha nem hagyott. Ezek mentek tönkre a kopóalkatrészeken (olaj, szűrők, szíjak, gyertyák, fékbetétek, gumik, akkumulátor) eddig: csomagtér központi záródása, külső hőmérő (2x), gyújtáskábel (rángatott, de ment akkor is), első futóműben kopogás. Jelenleg is világít a károsanyag kibocsátás visszajelző lámpa és a légzsák.

Ide hordtam szervizbe

Rokon, megbízható, olcsó, hozzáértő, ha írsz e-mailt megadhatom az elérhetőségét... :).

Értékelése: 10

Képek az autómról

Fenntartási költség (7) Évjárat 2004
Kényelem (8) Használati időtartam 3 év
Teljesítmény (7) Km vásárláskor 52000
Megbízhatóság (7) Vezetett km 51000
Szerviztapasztalat (10) Átlagfogyasztás 8 l
Előző autója? Wagon R+ Következő autója? Alsóközepes kombi, vagy egyterű, akár a Lacetti is szóba jön! :)
Ennyire szerette (8) Megérte a pénzét? igen
Verdikt (8.0/10)  
 
Ítélet értékeléséhez be kell jelentkezned.
 

Chevrolet Korea Lacetti 2004 (2004 - 2007)

További ítéletek (271 db)

Szűkítés: jól megírt| képes| hosszú
Cím / Modell Időpont Hossz Km Ítélet Ért.

Népítélet-kereső Népítélet-kereső

  • Fenntartási költség
  • Kényelem
  • Teljesítmény
  • Megbízhatóság
  • Szerviztapasztalat
  • Ennyire szerette
  • - Évjárat (mettől meddig)