Kényelmes családi autó egy kis optikai tuninggal fűszerezve
Szöveges ítélet
Egy kis múltidézés...
Több százezer levezetett kilométer és több birtokolt autó után (Trabant, Wartburg, Opel, Nissan, Seat)elérkezett az idő, hogy becsülettel szolgáló 1.5-ös gázos Lada Samarámat lecseréljem. Bár nem ez a topic témája nem állom meg hogy egy kicsit ne dícsérjem ezt a "legnyugatiasabb szocialista" autót. A maga nemében szép és gyors is volt (130-140 km/h nem akadály)valamint szupergazdaságos a beépített pótkerék gáztanknak köszönhetően. 2 év alatt a jármű nem csak a beépített gázszerkezet, de a saját árát is visszakereste. Egyetlen hibája csak az volt, hogy Keleti autóhoz híven igényelte a motorház sűrű nyitokatását filléres alkatrészek cseréje céljából, no de vissza az eredeti témához...
Szóval lecseréltem a szamarat egy olcsó megbízható, légkondis autóra, ami Daewoo Lanos 1.6 sedan névre halgatott. Ez volt az első koreai autóm. Mit mondjak, igen félve ültem bele, de néhány kilométer megtétele után minden előítéletem elszállt. Az autó gyors, kényelmes, abszolút megbízható volt 2 évig használtam. Ezután jött a 2. koreai autóm Chevrolet Lacetti 1.4 sedan
Csak jókat tudok róla mondani kivéve talán a lóerőket, valjuk be ekkora kaszninak kicsit kicsi az 1.4-es motor de ezt is 2 évig használtam minden baj nélkül.Most jön a lényeg 3. sz. koreai autó az új 1.6 WTCC. Ha valaki 2650 000 forintér (2 000 000 forint árengedménnyel adták) jobb autót vesz ennél, annak fizetek egy sört. Az autó szerintem igen szép. A WTCC fazon jól áll neki. (Bár én nem akartam, hogy ilyen legyen de már nem volt más)Az extrák mint: bőrkórmány és váltó, gerintámasz, könyöktámasz, 4 elektromos ablak övfeszítő, kórmányról vezérelt magnó ...stb ebben az árfekvésben egyáltalán nem megszokott dolgok. A motor 110 lóereje normális, lendületes vezetést tesz lehetővé. A fogyasztása első tankoláskor 9.2 (max 3000-es fordulatnál bejáratós üzemmódban) második tankoláskor 8.8 (szintén bejáratós módban) harmadik tankoláskor 8.3 volt (már bátrabb 3-4000-es fordulatszámnál) remélem ez a tendencia folytatódik és meg sem állok 5 literig:-) Hát egyenlőre ennyi, szerintem ez egy igen jó vétel volt 5 év garancia is jár hozzá.
... EGY ÉV MÚLVA 10 000 km után: Az autó tökéletesen üzemel, a fogyasztása beállt 8. literre (abszolút vegyes használatban, kb. 50% városi, 30% közút, 20 % autópálya) 8 liter alá, csak túlnyomórészt lakott területen kívüli használat során megy, akkor is csak max. fél literrel. Autópályán 140 km/h körül 8.2 körül fogyaszt. Mit mondjak, a fogyasztása kicsit lehetne jobb is de ez már elmegy.
Mást nem tudok róla mondani ezért most csak ennyit írok.
Hibalista
- MÉG JÓ HOGY SEMMI ALIG MÚLT 1 HÓNAPOS. (azóta sincs semmi egy év után)
Ide hordtam szervizbe
Chevrolet Katona Gödöllő
Értékelése: 8
Képek az autómról
Fenntartási költség | (8) | Évjárat | 2008 |
Kényelem | (8) | Használati időtartam | 1 év |
Teljesítmény | (9) | Km vásárláskor | 0 |
Megbízhatóság | (9) | Vezetett km | 10 |
Szerviztapasztalat | (9) | Átlagfogyasztás | 8 l |
Előző autója? | – | Következő autója? | Cruze ...talán |
Ennyire szerette | (10) | Megérte a pénzét? | igen |
Verdikt | (9.0/10) |
