A projekt az IHM támogatásával jöhetett létre. Írjon ítéletet! Írtam, de hogyan szerkeszthetem?

Ha az indapass elötti időkben írtam ÉS megadtam az email címet.

Az ítélet alján lévő mezőbe írja be azt az email címet, amivel egykor írta az ítéletet. Ekkor egy emailt kell kapjon a további teendőkkel.

Ha nem adtam meg emailt, vagy már nem tudom mit adtam meg, esetleg megszűnt az a cím.

Írjon a nepitelet@mail.totalcar.hu címre, ahova küldje el a probléma leírását illetve az ítélet linkjét.

Már indapassal írtam az ítéletet

Ekkor az ítélet alatt megjelenő sárga indapass boxon keresztül kell belépnie. Belépés után az ítélet alján lévő linkre kattintva szerkesztheti azt.

Autók » Chevrolet Korea » Lacetti (2004-2009)

Lacetti 1.6 Elite sedan 

Az ítélet értékelése
-nincs még értékelés

Kellemes meglepetés

Szöveges ítélet

Először is tegyük a helyére: tengelytáv és nyomtáv alapján (meg ami az alvázat illeti) a Ford Focus, Skoda Octavia, Renault Mégane a vetélytársai. Csomagtérben kicsit szűkebb, utastérben kicsit bővebb. Aki Opel Vectrával és hasonló kocsikkal veti össze, az legalább egy fél kategóriát téved. Egy biztos, a külső méretei alapján a többi közlekedőtől megkapja azt a tiszteletet, amit egy Swift sajnálatosan nem.

A drágának nem nevezhető járgány viharos tempóban veszít az értékéből, így befektetésnek nem ideális, viszont 2 évesen nevetséges áron lehet hozzájutni, így én is ezt a megoldást választottam. Még volt rá 1 év garancia, nem kockáztattam tehát nagyot, szükség is volt rá 2 apró, de makacs probléma miatt, amelyek azért végül megoldódtak.

Sokan írták, hogy magas a fogyasztás, még az előző tulaj is panaszkodott (9-11 liter), de gondoltam, ez még pénzügyileg menedzselhető. Végül nem igazolódott be a rossz hír, nálam 7-8,5 között alakul. Igaz, nem vezetek idegbeteg módjára:) A vásárlás utáni "biztonsági olajcsere" során egy minőségi 5w-40-es olajat kapott a kocsi és 4 pólusú gyertyákat, a szakszerviz valamilyen firmware frissítést is végzett, talán ez is közrejátszott a csökkenésben.

Sokan írtak olyat is, hogy nem elég a teljesítmény. Szerény véleményem, hogy ebben a kategóriában ez a teljesítmény épp elég: soha nem kellett 5. fokozatból visszavennem emelkedőn a gyorsulás kedvéért, az M7 budaörsi szakaszán könnyedén lódult meg 100-ról 140-re hegymenetben, alig párszáz méter alatt. A végsebességről nem tudok nyilatkozni, nem volt alkalmam letesztelni, gondolom a saját órája szerint 190 fölött lenne. A konkurencia sem nagyon tud többet. Alacsony fordulaton (1000/perc) viszont valóban kissé szerény nyomaték áll rendelkezésre, főleg a hasonló teljesítmény kategóriájú (100-120 LE) dízelekhez képest - persze lovat ne hasonlítsunk tehénhez.

A belső térkínálat fejedelmi, a hátsó ülésen utazók számára szinte értelmetlenül nagy a lábtér, tároló rekeszből is bőven van elég. A kidolgozás összességében jónak mondható, noha a látvány egyébként nem épp luxuskategóriás. A 4 ajtós kivitelben a csomagtartó a gyenge pont. Egyrész a konkurencia többet tud (akár 100 literrel), másrészt a nyílás mérete elszomorítóan kicsi (50 cm), nagyobb objektumokat ne akarjunk a kocsiba tuszkolni. A kényelem oldaláról 2 kritika fogalmazódhat meg: szokatlanul alacsony az üléspozíció (ami az anyósülés esetében fix magasság), az oldaltartás talán lehetne jobb - bár normál használat mellett nincs nagy jelentősége.

Kicsit kiszúrás jellege van a beépített Blaupunkt rádiónak: gyakorlatilag nem cserélhető a multikormány miatt. MP3 nincs, USB csatlakozó nincs, Bluetooth nincs, a hátsó szélvédőbe integrált antenna a "mélygarázs teszten" fél emelettel rosszabbul teljesít, mint a tetőantennák, a hangszórók minősége némi kívánnivalót hagy maga után, a mélyhang kiemelés gombja dísznek van (csak lekérdezésre alkalmas, kapcsolásra nem). Beletörődtem, hogy ez a helyzet, együtt lehet vele élni, de picit hiányzik a régi rádióm.

Még egy utolsó kritikai megjegyzés: a gyári hankook gumi hihetetlenül zajos és botrányosan rossz az egyenestartása. A téligumi után kifejezetten kontrasztos élmény. Nincs kizárva, hogy egy nap elszánom magam a cserére, noha a profilmélység még legalább 25-30 ezer km-ig nem indokolná.

Összességében hozza a kocsi azt a szintet, amit én ettől a kategóriától elvárok, árban pedig egyértelműen verhetetlen. Mint elégedett vevő, nem tartom kizártnak, hogy 2 év múlva az addigra öregecskedő Lacettimet egy szinte még új, dízelmotoros, platinum felszereltségű SW-re cserélem. Kifutó modell, de 2011-ben még beérem a 2009-es évjárattal /az eredeti ár feléért:)/.

Hibalista

- Nálam semmi, de a korábbi rejtélyes hibák (különféle aggasztó nyikorgások a kormány és a fák tájékáról) garanciális javíttatása hónapokig tartott.

Ide hordtam szervizbe

Értékelése:

Képek az autómról

Fenntartási költség (8) Évjárat 2006
Kényelem (8) Használati időtartam 1 év
Teljesítmény (8) Km vásárláskor 35000
Megbízhatóság (8) Vezetett km 12000
Szerviztapasztalat (8) Átlagfogyasztás 8 l
Előző autója? Következő autója? Egy jól felszerelt, tágas, jól pakolható, tdi motoros jószág
Ennyire szerette (8) Megérte a pénzét? nem
Verdikt (7.2/10)  
 
Ítélet értékeléséhez be kell jelentkezned.
 

Chevrolet Korea Lacetti 2004 (2004 - 2007)

További ítéletek (271 db)

Szűkítés: jól megírt| képes| hosszú
Cím / Modell Időpont Hossz Km Ítélet Ért.

Népítélet-kereső Népítélet-kereső

  • Fenntartási költség
  • Kényelem
  • Teljesítmény
  • Megbízhatóság
  • Szerviztapasztalat
  • Ennyire szerette
  • - Évjárat (mettől meddig)