Jó járgány, apró hiányosságokkal
Szöveges ítélet
Eddig nagyon szeretem! A fogyasztás kicsit soknak tűnik (átlag 8L/100Km), de sikerült 6,8L/100Km-t is autóznom vele, erősen kímélő üzemmódban. Eddig nem vezettem túl sok km-et ezzel az autóval, mivel még csak egy hetes, de a teljesítménye nem tükrözi a 109Le-t. A motor "morgós", néha kigyorsításkor dieseles hangot ad. Remélem 4-5000 km után elcsendesedik, és jobban is húz majd. A váltó határozottságot követel a vezetőtől, talán a kettőből háromba való kapcsolás az, amit nem lehet sportosan gyorsan kapcsolni, de szerintem félrekapcsolni lehetettlen. Megszokást igényel, de nem olyan rossz, mint azt néhány helyen olvashatjuk. (Pld: a Thalia váltója sem volt rövidebb úton kapcsolható.) A 4 tárcsafék, ABS, kipörgésgátló, 4 légzsák elég nagy biztonságot nyújt.
Kényelmes elöl-hátul, a csomagtér viszont lehetne egy kicsit nagyobb. A rugózása a Thalia után egy kicsit keménynek tűnik, de a sebességfüggő szervó kárpótol érte. Az esőérzékelős ablaktörlő ha be van kapcsolva, minden gyújtásra kapcsoláskor töröl egyet, ezt kihagyhatták volna. A vezető ülés magasságállítása a két tekerővel nagyon jó beállításra ad lehetőséget, de sajnos gyors állításra alkalmatlan. Ha én (185cm) átadom a feleségemnek (175cm) a volánt, akkor az állítgatás perceket vesz igénybe (építhettek volna bele egy excenteres emelőszerkezetet is). A deréktámaszok állíthatósága is félmegoldás, hiszen a keménységét 3 fokozatban állíthatod, de a magasságát nem (sajnos nem minden ember anatómiai felépítése egyforma). A kormány 4 irányban állítható, ami viszont tökéletes. A digit klíma nem a legokosabb fajta, de a párátlanító nagyon jóra sikerült.
Szeretem a sok pakolóhelyet, az autóban mindennek megvan a maga helye. A csomagtérből viszont hiányoznak a rögzítő fülek, kampók.
Nekem hiányzik a sebességfüggő autómatikus hangerőállítás a gyári cdtáras magnón (ami nem tudja az MP-3-at 2005-ben!!), és a sötétedés érzékelős késleltett belső világítás. Hiányolom továbbá fogyasztási értékek, megtehető út, stb. kijelzését. Ha egyszer már van számítógép az autóban, azt miért kell butítani? Ezek a filléres apróságok jobban szerethetővé tennék a kocsit.
3,7 millióért ezeket talán beletehették volna, vagy legalább rendelhetőek lehetnének. Gondolom a felkapcsolt tompított világítás visszajelzője is túl sokba került volna a GM-nek. (Én úgy emlékszem, hogy ilyen visszajelző nélkül nem is kaphatna műszaki-t a kocsi.)
Én átlagosan 30000 km-t teszek meg évente autóimmal, így kiváncsian várom milyen lesz az autó. Tapasztalataimról folyamatosan beszámolok.
****************************************************************
5 hét és 5000 km után az ítéletem jelentősen nem változott. A motor még mindig gyengécske, de némi javulást tapasztaltam az első kilóméterekhez képest.
A gyári gumik téli barum-ra történő cseréje után az autó menettulajdonságai sokat javultak. Mintha puhábban fogná az utat.
Sajnos halk ciripelő zajokat hallok néha a B oszlopoktól, mintha valamelyik kárpit vagy a biztonsági öv zizegne, illetve néha a középső fém betét is ilyen hangot ad. Remélem ezek megszűnnek, vagy legalább nem lesznek rosszabbak. A zaj még nem különösebben zavaró, csak néha, rossz minőségű úton jelentkezik.
****************************************************************
38 000 km környékén járok. Idő közben volt két szervizem, lásd az értékelést. Az idő közben előjött hiányosságok a hibalistán. Igazából egyik sem vészes. A szervót meg kell nézetnem és sárfogókat is rakok fel, hogy csökkentsem a kavicsfelhordást a hátsó sárvédőívekre. Ezeket úgy gondolom, az ablakokkal együtt fóliáztatom. A motor kezdeti gyengeségének már nyoma sincs, megy, ahogy kell, hiba nem volt.
Hibalista
- Eddig nem volt gond vele.
- 38 e km után: Jobb első ajtókárpit zizeg; rozsdás kipufogó; hangos a szervó (sír); jobb oldalon kesztyűtartó alatti hangszigetelő szivacs levállt (kátrányos ragaccsal volt rögzítve); hátsó sárvédőívekre nagyon felhordja a kavicsokat, és ennek nyoma is marad - sárfogót kellene felszerelni;
Ide hordtam szervizbe
Marsal Ajka: 15e km: a rozsdásodó kipufogó dobot gariban nem cserélték, csak megígérték, hogy majd legközelebb. Kiszolgálás OK.
Értékelése: 7
Másik szerelő értékelése
Oster Veszprém: 30e km: A rozsdásodó kipuffogót átkenték, az bal 1 ajtót beállították, a bal 1 ülés előtti kátrányos hangszigetelő szivacsot nem rakták vissza, a külső tükrök alatti repedt műanyag lapot nem cserélték, csak ragasztották.
Értékelése: 4
Képek az autómról
Fenntartási költség | (6) | Évjárat | 2005 |
Kényelem | (9) | Használati időtartam | 0 év |
Teljesítmény | (7) | Km vásárláskor | 0 |
Megbízhatóság | (8) | Vezetett km | 1000 |
Szerviztapasztalat | (7) | Átlagfogyasztás | 8 l |
Előző autója? | Thalia 1.4 16V (98Le) Oasis | Következő autója? | talán Opel Vectra |
Ennyire szerette | (8) | Megérte a pénzét? | nem |
Verdikt | (6.6/10) |
