Imádnám, ha nem lenne iszákos, de dinamikusabb len
Szöveges ítélet
A kocsicsere el?tt marketingeltem az interneten, megnéztem, hogy a kategória többi kocsijához képest milyen a Lacetti ára, és azért is választottam, mert legalább félmillióval olcsóbb volt, mint a többi konkurrens. 2004 októberének végén vettem át az ötajtóst. Els? benyomásra elragadóan impozáns, tágas, csendes, puha, kényelmes, a 95 kilómmal jól elférek benne, ez kell nekem. Indulás után észre veszem, hogy a Skoda Felíciám virgoncabb volt, jobban kil?ttem vele a lámpánál. Bizony csak akkor ugrik, ha pörgetem a motort. Pozitívum, hogy respektje van: BMW-s beenged maga elé, amit a Skodával soha sem tudtam elérni. A mögöttem ül? örömmel jelenti be, hogy kereszbe tudja tenni a lábát, annyi a hely. Els? tankolás - szívinfarktus: 10,5 l/100 km. Felhívom a szalont, Uraim, mit adtak el nekem? A prospektus 7,1 l/100 km-t ír! Nyugtatnak, két tank benzint el kell égetnem, hogy beálljon a motor, addig bejáratós. A második tankolásnál 9,5 l/100 km. Utána még négy tankolás, de az istennek sem megy lejjebb, mindegy neki, hogy autópálya, város, vagy vegyes. Január elsején észreveszem, hogy gyenge a f?tés: trönkre ment a termosztát. Háromszor voltam vele a szervízben: el?ször megállapították a hibát, de nem volt anyag. Másodszor rossz anyagot rendeltek meg, vissza kell mennnem harmadszor is. Harmadszorra végre jó. Megtudom, hogy a termosztát értéke 2500 Ft. Az én munkakiesésem ennek többszöröse. És az ? munkadíjuk?
A nagy hóesésben (8000 km van a kocsiban) az egyik henger kihagy. Szervíz, gyertyacsere, és kioktatnak, hogy nem jól vezetek. A srác nincs több huszonötnél, én ötvennégy vagyok, harmincéves jogsival, a szakmám jármügégpész mérnök, és bels? égés? motorokból diplomáztam. A motort pörgetni kell, mondja ?, mert a lassú fordulatot a gyertya nem bírja. Mondom, hogy utóljára a Trabantomnál volt az Isolator gyertyákkal baj, de utána a japán gyertyával azt sem tudtam, mi a szikra kimaradás. Máskülönben zuhogó hóban, tükörjégen az ? két szép szeméért sem vagyok hajlandó pörg? motorral fejre állni. Elviszem a kocsit, majd három óra múlva, amikor újból kihagy az egyik henger, visszaviszem, és nagyon udvariasan megkérem a munkafelvev? urat, hogy csinálják meg JÓL a kocsimat. Három nap múlva kapok egy érdekes telefont: Kicserélték a gyertyakábelt, de nincs változás. Telefonáltak a központba, hogy mit csináljanak, mert tanácstalanok, onnan azt a választ kapták, hogy nyugodjanak meg, az ország más részéb?l is jelezték ezt a hibát, az okát nem tudják, de keresik (!). Ekkor megint szívgyógyszert kellett magamhoz venni. Két nap múlva zavaros el?adást hallgathatok a hengerfejek lelki világáról (egyszer? körökben ezt nevezik tudományos ködösítésnek), és kapok egy csereautót, mert kb. két hétig tart, amíg a hárommilliós kocsimat rendbe hozzák.
Azóta 1500 km-t beletettem a kocsiba, (lekopogom) hiba nélkül. A fogyasztás úgy t?nik 8.5 l/100 km értéken stabilizálódik, de csodálatos módon terhelést?l, útviszonyoktól és vezetési stílustól függetlenül. Kiszámoltam, hogy kb. tíz év alatt fizetem ki benzinköltségként azt az összeget, amennyivel olcsóbb volt a Lacetti, mint a kategóriája többi kocsija. Feltéve, hogy nem emelkedik drasztikusan a benzin ára.
Hibalista
- Termosztát, gyertya, gyertyakábel, hengerfej
Ide hordtam szervizbe
Inkább nem írom le, lehet, hogy máskor is oda kell mennem...
Értékelése: 3
Képek az autómról
Fenntartási költség | (9) | Évjárat | 2004 |
Kényelem | (10) | Használati időtartam | 1 év |
Teljesítmény | (4) | Km vásárláskor | 0 |
Megbízhatóság | (7) | Vezetett km | 9500 |
Szerviztapasztalat | (2) | Átlagfogyasztás | 9 l |
Előző autója? | FELICIA 1,3 | Következő autója? | PEUGEOT |
Ennyire szerette | (9) | Megérte a pénzét? | nem |
Verdikt | (6.6/10) |
