Ilyen autót akartam
Szöveges ítélet
Hosszas (6 hónap) tanakodás után választottam ezt a típust. Egy kényelmes megbízható, nem drága dízel autót szerettem volna, amiben az unokák, és a hozzájuk tartozó nagymennyiségű holmi is hosszú távon kényelmesen szállítható. Nem akartam semmiképp új autót, mert annyi pénzem nem volt a vásárláskor. Szóba jöttek Seat Altea, de sok rosszat olvastam a meghibásodásokról, és a zajosságáról. Aztán nagyon tetszett Citroen C5, de a nejem túl nagynak találta. Az összes további típussal Opel Astra, Ford Focus Plus, Fiatt Bravo az volt a bajom, hogy nem fértem el az ülésében. (Kissé testes alkatú vagyok). Aztán tavaly szeptemberben láttam meg, az interneten hirdetve ezt az akkor másfél éves dízel lacsettit. Rögtön megtetszett, de azért jól utána olvastam itt a népítéletben és fórumokon, hogy mi a vélemény ezekről a típusokról. Meglepően pozitív kicsengésű és biztató volt amit megtudtam, és közben az én előítéletektől sem mentes álláspontom is megváltozott az autóról. Végül megvettem.
Ami tetszik:
Kényelmes nagy belső tér, nekem jó széles, kényelmes állítható ülésekkel. Extrák: bőr kormány rajta tempomat (ami nekem nagyin fontos, mert hosszú autópálya utakon is szoktam haladni) és CD/Rádió navigációval. Digitális klíma, amely szerintem tisztességesen működik, és csak addig extrém a viselkedése amíg be nem lövi a kívánt hőfokot, de az automata klíma páramentesítésre nem alkalmas.
A motorja, 120LE nagyon jól mozgatja a kocsit, igazán 1800-2000/min fordulatszámnál jön meg az ereje, és nagyon jól húz, még öt személlyel is. 2000-et fordul 90-as tempónál. A fogyasztása átlag 6,7l/100Km , többször fogyasztott már 6,2-t is és evett már 7,6-et is két alkalommal. Valószínű a többletfogyasztás a részecskeszűrő kiégetési ciklusánál volt. Ezzel a motorral úgy megy a gép, mint a higanycsepp az olajozott tálban.
Futóműve igazán nekem van kitalálva, mert nem szeretem a nagyon kemény rugózást. Az úthibákat csöndesen, rázkódás és beütés mentesen simítja ki. A kormányzás minden várakozáson felül könnyű, kicsit már túlszabályozott is, amit éppen ezért meg kellett tanulnom.
A rádió nagyon szépen szól, de a másolt cd-ken jól el tud csámcsogni, mire lejátsza. A zene 130-as tempónál, már nem élvezhető, sok a fölülírt mély hang. Viszont maga az utastér az átlagosnál sokkal halkabb. Dízel motorja ellenére a működési zajok jelentősebb részét nem a motor, hanem a futómű és szélzaj adja, de nekem ez is sokkal halkabb, mint az előző citroenemben volt.
Ami nem tetszik:
Lehetne nagyobb a kereke, és ha már a kerekeknél tartunk, az eredeti Hankook gumik egyenetlenül kopak, olyan menethangja volt az autónak mint a BZMOT kismozdonynak. Lehet hogy azért volt ez a pufogása a guminak, mert az előző tulaj nem forgatta 22000km alatt? Ettől függetlenül most lecseréltem Fulda Carat Progresso-ra és most hyper csendes a futómű, vége a kismozdony fílingnek.
Nem tetszenek a belső tér anyagai. A csomagtartó alsó kárpitja tiszta kínai műszál ami ennekmegfelelően szőrösödik. A szürke műanyag elemek nagyon csúnyán, javítahatatlanul karcolódnak.
Hibalista
- Eredeti Hankook gumi egyenetlenül kopott
- Jobb oldali tükör függőleges mozgató motor
Ide hordtam szervizbe
Opel Kenderesi
Értékelése: 6
Képek az autómról
Fenntartási költség | (8) | Évjárat | 2007 |
Kényelem | (9) | Használati időtartam | 1 év |
Teljesítmény | (10) | Km vásárláskor | 22000 |
Megbízhatóság | (10) | Vezetett km | 10000 |
Szerviztapasztalat | (8) | Átlagfogyasztás | 6 l |
Előző autója? | Xsara 1,6i SX | Következő autója? | Nem tudom |
Ennyire szerette | (10) | Megérte a pénzét? | nem |
Verdikt | (8.2/10) |
