A projekt az IHM támogatásával jöhetett létre. Írjon ítéletet! Írtam, de hogyan szerkeszthetem?

Ha az indapass elötti időkben írtam ÉS megadtam az email címet.

Az ítélet alján lévő mezőbe írja be azt az email címet, amivel egykor írta az ítéletet. Ekkor egy emailt kell kapjon a további teendőkkel.

Ha nem adtam meg emailt, vagy már nem tudom mit adtam meg, esetleg megszűnt az a cím.

Írjon a nepitelet@mail.totalcar.hu címre, ahova küldje el a probléma leírását illetve az ítélet linkjét.

Már indapassal írtam az ítéletet

Ekkor az ítélet alatt megjelenő sárga indapass boxon keresztül kell belépnie. Belépés után az ítélet alján lévő linkre kattintva szerkesztheti azt.

Autók » Chevrolet Korea » Lacetti (2004-2009)

Lacetti 1,6 SX (Premium) Sedan 

Az ítélet értékelése
-nincs még értékelés

Igásló

Szöveges ítélet

Elolvastam egy csomó népítéletet err?l a típusról is és egyértelm?en kiütközik bel?lük, hogy ki, milyen autóból ült át a Lacettibe. Ergo szinte mindenki beleviszi a szubjektivitását az ítéletbe, ami valahol természetes is, ugyanakkor megtéveszt? is lehet.
3 hónapja, 30 ezret futottan vettem meg ezt a mentazöldmetál Dél-Koreai "terméket", ami hozza is azt, amit elvártam t?le az eddig lefutott 11 ezer km alatt, azaz 100%-os megbízhatóság, kielégít? kényelem és komfortérzet, jó menetdinamika és biztonság, elfogadható fogyasztás, no meg a családi cuccolás is férjen bele. Valahol ezek voltak a lényegesebb elvárásaim, amit magas szinten tud is az autó.
Mivel autós pályafutásom 35 éve és a jóval több mint egymillió levezetett km alatt, ez az autó a nagyon sokadik, van némi alapom az összehasonlításra, amivel viszont igen óvatosan kell bánni, mert ha pld. egy magasabb szegmens? autómhoz hasonlítanám, akkor ez a Lacetti a megbízhatóságot kivéve igen halvány értékelést kapna, ha viszont egy alacsonyabbhoz akkor meg szinte minden szempontból kíváló lenne. Természetesen a valóság valahol középtájon leledzik.
Úgy gondolom, csak a hasonló méret? és képesség? autóimhoz szabad hasonlítanom (Opel Astra F-G, Vectra, Citroen Xantia, stb.), amelyeknél viszont semmi szégyenkezni valója nincs a Dél-Koreainak, s?t....!
Vannak autók, amiket szeretünk és elnézzük hibáit és vannak olyanok, amiknél pedig vagy el?ítélet, vagy más "perverzitás" végett talán túlzottan is kritikusak vagyunk.
Nos a Lacettit nem kell szeretni, de gondozni és karbantartani igen, akkor tuti, hogy mindig, mindenhova el fog vinni bennünket, hasonlóan más Dél-Koreai autókhoz, amelyeket a költségoptimalizált megoldások jellemeznek (ezért olyan visszafogott az áruk) ugyanakkor a gyártó egy jottányit sem enged a megbízhatóság és biztonság szempontjaiból, ami szerencsénkre, nagyon jól jellemzi a távol-keleti világ filozófiáját!
A Lacetti Sedan 1,6 SX-et (az enyém a Premiumnak felel meg) kifejezetten egy jó autónak kell megítélnem, viszont néhány dologban nem ártana továbbfejleszteni, amelyek szerintem nem befolyásolnák túl negatívan az árát:
1. A váltó 5. fokozatát megnyújtani (vagy 6. fokozatot betenni), hogy a 130-140-es autópályatempó maradjon kicsivel a 3500-as fordulatszám alatt, ezzel 8 literre lecsökkenthet? lenne a mostani 9 l-es fogyasztás.
2. A karosszéria elemek bels? felére valami hangszigetel? anyagot ragasztani (pld.:polifoam) hogy a zajok jobban ki legyenek sz?rve, mert nekem sajnos ezzel van a legnagyobb gondom, mivel naponta 200 km-t töltök az autópályán 130-140 között. Érdekes, hogy zaj szempontjából 100-as tempóig nem igazán panaszkodhatok, de e fölött bizony pld. az Opelek is csendesebbek, a Renault-okról nem is beszélve.
A menetdinamika, útfekvés, fékek, küls? és bels? méretek, ergonómia és a tágasság szempontjából az autó messze jobb, mint az Astrák, valahol a Vectra szintjén áll.
3. A motorteret alulról nem ártana befedni valami m?anyag lemezzel, mert kinyitva undorító belenézni, ha az ember szélvéd?mosót tölt utána, olyan mocskos, retkes. No ebb?l azért vehetnének a gyári tervez?k példát a Renault-tól, ráadásul ez filléres tétel!
4. Az automata klíma valóban digitális, mert vagy forróságot, vagy fagyos leveg?t áraszt az utastérbe, ami azért egy szál ing - nyakkend?ben "nem a legnyer?bb". Tehát a mutatványt "fél digitálisra" kellene venni és elérni, hogy legyen az a szerencsétlen leveg? legalább langyos!
Amit a végén meg kell jegyezni, hogy ár/érték arányban ez az autó nagyon jó, különösen akkor, ha egy "gazdagon" felszereltet, fél - háromnegyed évesen veszünk meg 2,6 - 2,8 millió körül, mert akkor az amortizáció els? millós bukását nem mi viseljük! Amúgy is, új autót nem szabad venni, mert olyan mértéket ért el a "null-kilométeres amortizáció" (tehát ahogy az új kocsival kigördülünk a szalon kapuján), amiben már majdnem megverjük a fejlett nyugatot is.
Ami az "extrákat, meg a hiper-szuper agyoncomputerizált gagyikat" (pld. 16 coll feletti alufelnik, es?érzékel?s ablaktörl?k, ESP, stb.) illeti egy autóban, arról amúgy is az a véleményem, hogy vezetni tudni kell, hogy csak az autó árát emelik (nem is kicsit!), de a valóságban, a mindennapi használatban csak fölösleges dolgok, arra jók, hogy dicsekedhessenek vele egymásnak az emberek, no meg arra, hogy a meghibásodásuk esetén a szervízek jól megfejjék a kedves autósokat! Az óriás alufelnik és a nagyon peres gumik meg egyszer?en nem Magyarországra valók, különösen nem székesf?városunkba, ahol megint megindult a kátyusodás, amib?l a gumisok és felnijavítók igen jól meg fognak élni ebben a téli szezonban is, arról nem is beszélve, hogy az autó egyenesfutása, kátyú és nyompálya érzékenysége nagyságrendekkel romlik!

Hibalista

- Semmi

Ide hordtam szervizbe

Még nem voltam

Értékelése:

Képek az autómról

Fenntartási költség (9) Évjárat 2005
Kényelem (8) Használati időtartam 1 év
Teljesítmény (8) Km vásárláskor 30000
Megbízhatóság (10) Vezetett km 11000
Szerviztapasztalat (9) Átlagfogyasztás 8 l
Előző autója? Renault Safrane Következő autója? Chevrolet Evanda? Hyundai Sonata? vagy vissza Renaulthoz?
Ennyire szerette (8) Megérte a pénzét? nem
Verdikt (7.7/10)  
 
Ítélet értékeléséhez be kell jelentkezned.
 

Chevrolet Korea Lacetti 2004 (2004 - 2007)

További ítéletek (271 db)

Szűkítés: jól megírt| képes| hosszú
Cím / Modell Időpont Hossz Km Ítélet Ért.

Népítélet-kereső Népítélet-kereső

  • Fenntartási költség
  • Kényelem
  • Teljesítmény
  • Megbízhatóság
  • Szerviztapasztalat
  • Ennyire szerette
  • - Évjárat (mettől meddig)