Igásló
Szöveges ítélet
Elolvastam egy csomó népítéletet err?l a típusról is és egyértelm?en kiütközik bel?lük, hogy ki, milyen autóból ült át a Lacettibe. Ergo szinte mindenki beleviszi a szubjektivitását az ítéletbe, ami valahol természetes is, ugyanakkor megtéveszt? is lehet.
3 hónapja, 30 ezret futottan vettem meg ezt a mentazöldmetál Dél-Koreai "terméket", ami hozza is azt, amit elvártam t?le az eddig lefutott 11 ezer km alatt, azaz 100%-os megbízhatóság, kielégít? kényelem és komfortérzet, jó menetdinamika és biztonság, elfogadható fogyasztás, no meg a családi cuccolás is férjen bele. Valahol ezek voltak a lényegesebb elvárásaim, amit magas szinten tud is az autó.
Mivel autós pályafutásom 35 éve és a jóval több mint egymillió levezetett km alatt, ez az autó a nagyon sokadik, van némi alapom az összehasonlításra, amivel viszont igen óvatosan kell bánni, mert ha pld. egy magasabb szegmens? autómhoz hasonlítanám, akkor ez a Lacetti a megbízhatóságot kivéve igen halvány értékelést kapna, ha viszont egy alacsonyabbhoz akkor meg szinte minden szempontból kíváló lenne. Természetesen a valóság valahol középtájon leledzik.
Úgy gondolom, csak a hasonló méret? és képesség? autóimhoz szabad hasonlítanom (Opel Astra F-G, Vectra, Citroen Xantia, stb.), amelyeknél viszont semmi szégyenkezni valója nincs a Dél-Koreainak, s?t....!
Vannak autók, amiket szeretünk és elnézzük hibáit és vannak olyanok, amiknél pedig vagy el?ítélet, vagy más "perverzitás" végett talán túlzottan is kritikusak vagyunk.
Nos a Lacettit nem kell szeretni, de gondozni és karbantartani igen, akkor tuti, hogy mindig, mindenhova el fog vinni bennünket, hasonlóan más Dél-Koreai autókhoz, amelyeket a költségoptimalizált megoldások jellemeznek (ezért olyan visszafogott az áruk) ugyanakkor a gyártó egy jottányit sem enged a megbízhatóság és biztonság szempontjaiból, ami szerencsénkre, nagyon jól jellemzi a távol-keleti világ filozófiáját!
A Lacetti Sedan 1,6 SX-et (az enyém a Premiumnak felel meg) kifejezetten egy jó autónak kell megítélnem, viszont néhány dologban nem ártana továbbfejleszteni, amelyek szerintem nem befolyásolnák túl negatívan az árát:
1. A váltó 5. fokozatát megnyújtani (vagy 6. fokozatot betenni), hogy a 130-140-es autópályatempó maradjon kicsivel a 3500-as fordulatszám alatt, ezzel 8 literre lecsökkenthet? lenne a mostani 9 l-es fogyasztás.
2. A karosszéria elemek bels? felére valami hangszigetel? anyagot ragasztani (pld.:polifoam) hogy a zajok jobban ki legyenek sz?rve, mert nekem sajnos ezzel van a legnagyobb gondom, mivel naponta 200 km-t töltök az autópályán 130-140 között. Érdekes, hogy zaj szempontjából 100-as tempóig nem igazán panaszkodhatok, de e fölött bizony pld. az Opelek is csendesebbek, a Renault-okról nem is beszélve.
A menetdinamika, útfekvés, fékek, küls? és bels? méretek, ergonómia és a tágasság szempontjából az autó messze jobb, mint az Astrák, valahol a Vectra szintjén áll.
3. A motorteret alulról nem ártana befedni valami m?anyag lemezzel, mert kinyitva undorító belenézni, ha az ember szélvéd?mosót tölt utána, olyan mocskos, retkes. No ebb?l azért vehetnének a gyári tervez?k példát a Renault-tól, ráadásul ez filléres tétel!
4. Az automata klíma valóban digitális, mert vagy forróságot, vagy fagyos leveg?t áraszt az utastérbe, ami azért egy szál ing - nyakkend?ben "nem a legnyer?bb". Tehát a mutatványt "fél digitálisra" kellene venni és elérni, hogy legyen az a szerencsétlen leveg? legalább langyos!
Amit a végén meg kell jegyezni, hogy ár/érték arányban ez az autó nagyon jó, különösen akkor, ha egy "gazdagon" felszereltet, fél - háromnegyed évesen veszünk meg 2,6 - 2,8 millió körül, mert akkor az amortizáció els? millós bukását nem mi viseljük! Amúgy is, új autót nem szabad venni, mert olyan mértéket ért el a "null-kilométeres amortizáció" (tehát ahogy az új kocsival kigördülünk a szalon kapuján), amiben már majdnem megverjük a fejlett nyugatot is.
Ami az "extrákat, meg a hiper-szuper agyoncomputerizált gagyikat" (pld. 16 coll feletti alufelnik, es?érzékel?s ablaktörl?k, ESP, stb.) illeti egy autóban, arról amúgy is az a véleményem, hogy vezetni tudni kell, hogy csak az autó árát emelik (nem is kicsit!), de a valóságban, a mindennapi használatban csak fölösleges dolgok, arra jók, hogy dicsekedhessenek vele egymásnak az emberek, no meg arra, hogy a meghibásodásuk esetén a szervízek jól megfejjék a kedves autósokat! Az óriás alufelnik és a nagyon peres gumik meg egyszer?en nem Magyarországra valók, különösen nem székesf?városunkba, ahol megint megindult a kátyusodás, amib?l a gumisok és felnijavítók igen jól meg fognak élni ebben a téli szezonban is, arról nem is beszélve, hogy az autó egyenesfutása, kátyú és nyompálya érzékenysége nagyságrendekkel romlik!
Hibalista
- Semmi
Ide hordtam szervizbe
Még nem voltam
Értékelése:
Képek az autómról
Fenntartási költség | (9) | Évjárat | 2005 |
Kényelem | (8) | Használati időtartam | 1 év |
Teljesítmény | (8) | Km vásárláskor | 30000 |
Megbízhatóság | (10) | Vezetett km | 11000 |
Szerviztapasztalat | (9) | Átlagfogyasztás | 8 l |
Előző autója? | Renault Safrane | Következő autója? | Chevrolet Evanda? Hyundai Sonata? vagy vissza Renaulthoz? |
Ennyire szerette | (8) | Megérte a pénzét? | nem |
Verdikt | (7.7/10) |
