Hullaszállító kombi, életrevaló megoldásokkal
Szöveges ítélet
Igazságot Dél-Koreának: pár évvel ezelőtt még szitokszó volt a Kia, Daewoo, Hyundai, mára azonban már csak az előítéletektől terhes autófanatikusok utálják a dél-koreai típusokat! Bennem is volt egy kis félsz, amikor a Lacetti kormánya mögé ültem, ám ez előbb kíváncsisággá változott, utána pedig elismeréssé emelkedett. De lássuk először a hátrányokat!
Az autónak vannak gyenge pontjai. Mindjárt itt a motor. Egy vemhes rinocérosz sebességével hajlandó az 1.6-os benzinmotor gyorsulni, de ha magára talált, akkor igen szépen húzza a kombi kasztnit. 150-160kkm/h-nál sincs orditozás vagy erőlködés - a sebességfüggő szervókormány pedig hatékonyan gondoskodik róla, hogy az autó minden sebességnél jól vezethető legyen. Az erőtlen motor magával hozza a másik problémát: nagy a fogyasztás. Aki Lacettit vesz, azzal az egyértelmű tudattal hajthatja álomra fejét, hogy minden nap sokat tesz a kőolajkészletek teljes kimerüléséért. Mivel új autóról van szó, csak remélni tudom, hogy a 9-10 liter körüli vegyes fogyasztás mérséklődni fog a bejáratást követően, de rajongói fórumokat olvasgatva majdnem elhagyott a remény. Együtt kell élni a tudattal, hogy ez az autó zabál.
A váltó maximum átlagos, ami egy hozzám hasonlóan elfogult új tulaj értelmezése - őszintére lefordítva inkább gagyit mondanék. Ott van, kapcsolható, munkára fogható, de valószínűleg péntek délutáni műszakban születhetett.
A futóművet viszont normálisnak találtam, a kombikatergóriához illeszkedő hullaszállító-kivitelű autók billegni szoktak, de nem vészesen. Orosz krémtortát azért nem raknék rögzítetlenül a kalaptartóra, drága lenne a takarítás. A Lacetti is képes kijönni sodrából, de medrében marad: messze nem olyan rossz, mint amennyire tesztekben olvasni lehet róla.
Beülve az autóba kifejezetten egy átgondolt, praktikus és nagyon kellemes környezet fogad. Deréktámaszos, plüss ülések, négy elektromos ablak, hűtött és osztható kesztyűtartó, használható középkonzol, 6 hangszórós, kormányról vezérelhető CD-s rádió - összességében kellemes műanyagokból építkező, kéttónusú műszerfal. Ez már nem nagyapáink "Dévúja"! Aki rühelli a "Sevrolét", az üljön Lacettibe - tényleg direktre rosszindulat kell ezt a belsőt legagyizni! Elöl-hátul fejedelmi a hely, ráadásul kényelmes is. A csomagtartó nem világbajnok (400 liter), van nagyobb is a kategóriában, viszont kiválóan pakolható, nem beszélve a sok kis rekeszről, ami a padlószint alatt és a pótkerék felett, illetve a csomagtér oldalaiban és az anyósülés aljában van.
Az autó ezeken felül is láthatóan a leghasználhatóbbra lett tervezve: a világítást magától kapcsolja ki (nem sikít, ha mi felejtenénk el), a rádióantenna rejtett (mosásnál nem kell törődni vele), alapból jár hozzá csomagleszorító és csomagtér elválasztó háló (ez utóbbi két helyre fixen felrakható pillanatok alatt), ha nyitva hagynánk az ajtókat, kb. fél perc múlva magától záródik amennyiben a kulcs nincs bennt. Fűtőszálak nemcsak hátul, de az első szélvédő tetején is vannak. A tanksapka csak bentről nyitható. Tetőcsomagtartó sín minden kombihoz alapból jár. És még lehetne sorolni az olyan apróságokat, amik mind komfortosabbá teszik az életet.
Egyszóval a Chevroletnél családokban gondolkodtak: papa-mama-gyerekek - erre lett tervezve a Lacetti kombi, amit ár/érték arányban kiválóan teljesít. Az egyetlen igazi bajom az autóval, hogy nincs kettő belőle.
Néha-néha fogok még írni róla, ahogy pörögnek a kilométerek: lássuk mennyire marad egyben ez az amerikai nevű, dél-koreai gyártású, német motorral és svéd elektronikai megoldásokkal felvértezett talján formatervű csoda...
Legközelebb az 5000km megtétele után jelentkezem!
2008. február 19. : megvan az első 5000km! Természetesen hiba nélkül: sőt, ennyi idő után jobban tetszik a Lacetti mint amikor átvettem! :-) Arra is jó volt ez az első ötezer kilométer, hogy az autó bosszantó apróságai kiderüljenek. Összesen egy, azaz mégegyszer egyetlen egy ilyet találtam (ellentétben az általam eddig használt típusokkal, ahol egy hét alatt három-négy ilyen apróság jelentkezett). A Lacetti ablaktörlője kissé érzéketlen: határozotta kell kapcsolni, különben a két lapát megáll indulás után. Ennyi és nem több.
A Lacetti SW szerintem kiváló vétel, most már a fogyasztása is barátibb (a kezdeti 10 literről kb. 8-ra esett), az 1.6-os motor teljesen jól húz, az autó kellemesen pakolható és jelenleg már 3 millió forintért vásárolható a kombi! Azt hiszem az egyik legjobb ár/értékarányú jármű a hazai piacon.
Legközelebb a 15.000km-es olajcsere után jelentkezem!
Hibalista
- Eddig semmi.
Ide hordtam szervizbe
Értékelése:
Képek az autómról
Fenntartási költség | (6) | Évjárat | 2007 |
Kényelem | (10) | Használati időtartam | 0 év |
Teljesítmény | (7) | Km vásárláskor | 0 |
Megbízhatóság | (9) | Vezetett km | 5000 |
Szerviztapasztalat | (10) | Átlagfogyasztás | 9 l |
Előző autója? | Swift | Következő autója? | Chevrolet |
Ennyire szerette | (10) | Megérte a pénzét? | nem |
Verdikt | (7.6/10) |
