A projekt az IHM támogatásával jöhetett létre. Írjon ítéletet! Írtam, de hogyan szerkeszthetem?

Ha az indapass elötti időkben írtam ÉS megadtam az email címet.

Az ítélet alján lévő mezőbe írja be azt az email címet, amivel egykor írta az ítéletet. Ekkor egy emailt kell kapjon a további teendőkkel.

Ha nem adtam meg emailt, vagy már nem tudom mit adtam meg, esetleg megszűnt az a cím.

Írjon a nepitelet@mail.totalcar.hu címre, ahova küldje el a probléma leírását illetve az ítélet linkjét.

Már indapassal írtam az ítéletet

Ekkor az ítélet alatt megjelenő sárga indapass boxon keresztül kell belépnie. Belépés után az ítélet alján lévő linkre kattintva szerkesztheti azt.

Autók » Chevrolet Korea » Lacetti (2004-2009)

Lacetti 2.0D 

Az ítélet értékelése
-nincs még értékelés

Hangtalan cruiser (Diesel SW Platinum)

Szöveges ítélet

Hosszú leszek, de talán nem feleslegesen.

*** tuningolt dízel lacsásokat keresek, írjatok a jukenduit@mailbox.hu címemre!!!! *** kösz!

Kezdjük ott, hogy nekem sem ez az első Lacettim (ld. Szépfenekű Red Lacsa), és persze ez nem véletlen. Sokadik autóm, köztük luxusautók is, pl. újabb Ford Scorpio, Escortok, Lancia Thesis, Fiatok, Chevy Tacuma, stb. Tehát nem full fapad autókból indulok ki... Nagyon nem mindegy a viszonyítási alap! Amellett interneten több ezer ! tesztet olvasok el gumikról, autókról, tuning cuccokról, tehát mindent jól körbejárok a témában, szakszervizekben kérdezősködök, stb.

Előszöris: havi több ezer kilómétert ingázok, nem mindegy a fogyasztás. 1.6 benzines Lacsám hibátlan volt, mentem vele kb 30 ezer km-t hiba nélkül, de mivel pályán nyomultam sokszor, így 11-14 l-t evett. Mint a Scorpiom, vagy a Thesis. Szóval az optimumot kerestem. Menjen az auto, de tövig nyomva se legyen 8-9 l-nél több a fogyasztás, békeidőben meg 5,5 l-rel is beérje, legyenek jó szervizei, ezek olcsók legyenek, megbízható konstrukció legyen egyúttal, tempomattal, légzsákokkal, ASR-rel és ABS-sel, tempomattal ... Hát mit mondjak, nem sok maradt a listán olyan, amit meg mertem volna venni... De ráakadtam egy tesztautóra: korrekt beszámítás, mindenféle kedvezmények, erős CHF kurzus miatti nagy akciós ár, bejáratott motor, azaz 2.0 VCDi motoros ezüst SW Platinum. Csak fedkomp nincs benne, más minden...

Majd még írok persze, de első benyomásaim:
1/ Nagyon megy. Ilyesmi feelingem csak a Thesissel volt, persze az azért jobban ment kb. 1 mp-cel, ott viszont nagyon nem tudtam megszokni a turbólyukat, meg a komputer állandó leszabályozását... Itt ezeket nem tapasztalom. Abszolut de nem nyomom neki versenyszerűen, a vicc, hogy hülyére röhögöm a sztrádán magam, hogy a Skoda Superbesek, VW Jettások, Passatosok 1.9 TDi 2.0 PD TDi-k mit össze erőlködnek, füstöt okádnak, próbálkoznak, de semmi esélyük. Mondom: csak ők erőlködnek, ez meg simán megy ki a világból, síri !!!!!! csendben, max szélzaj néha. Ja, nagyon komoly, esetleg tuningos autók mennek ennél jobban. Benzineseket meg el lehet felejteni, azok végképp nem bírják az iramot, ha nincs bennük legalább 170 LE...

Fogyasztás: szoktam használni amcsi fogyitabikat néha. Az én igen nyomulós - de nem autószaggató - tempómban a benzinesnél átlag 1,5 l-el (!) evett így kevesebbet. A dízel lacsámnál ez kb. 10-12 % csökkenéssel 8,2 l/100 km- t jelent, de ismétlem, ez kemény autópályatempónál és sportos városi vezetéssel. Ami szuper. Kényelmesen, 100-110 km/h-nál beéri 5-5,5 l-rel az autó.

Kényelem, vezetési élmény: nagyon jó, kitűnő. 185/90 vagyok (nem az íkúm, nem a korom), és mögöttem is rengeteg a hely, pedig fexem az ülésben. Ismétlem: Scorpio, Thesis közelítő (ami nagyon nagy szó, mi több ritka ebben a kategóriában!) vezetői kényelem. Ha nincs nagy forgalom, akkor autópályán - néha városban is - úgy vezetek, mint a F1-ben: lábak felhúzva, kinyújtva, stb., ujjam a kormányon, és tempomattal le-fel megyek-lassulok. Szuper. Megjegyzem a fogyasztásnak is igen jót tesz ez a módszer. Hátul rengeteg hely. Az üléssor sima szinte, lehet középen is kényelmesen ülni. Éveken keresztül végigültem az összes közép-felső kategóriás autót. Öt felnőttnek a kb. 100 közül összesen jó ha 5 kényelmes minden szempontból. Ez benne van...

Biztonságról röviden: minden van benne ESP-n kívül, ami kelhet. Az ASR-rel szuper együttélni. Lehet vele úgy menni, mintha egy hátsókerék hajtású gép lenne, pl. a Scorpio. Olyasmi feeling jön le... Ja, az eredeti Hankook gumikat lecsereltettem a jó kis Fulda Carat Progressora: a gyorsulásom picit rosszabb lett, de a gumi hangtalan, jobb, mint a nagy kedvencem, a Yokohama AVS Decibel, ami a Scorpiomon volt. A Progresso vizes úton meg ráadásul verhetetlen (a normál gumik között)... Ajánlom ezt is cserélni.

Egyéb: HIFI nagyon jó szerintem... Ami kicsit zavar, de ez a tesztautó mívoltából eredhet, előző Chevyknél nem voltak: kigyorsításkor főleg, talán máskor nem is amolyan nyöszörgő hangok hátulról. Egy szerelő azt mondta, meg az autószaki sógorom is, hogy a futómű. Nincs vele baj, sőt nagyon jó, de a szilentek vagy mi adja a nagy terhelés miatt ki a hangokat. Egyéb? A csomagtérroló/takaró nem ér teljesen végig, azaz be lehet esetleg látni a csomagtartóba. De le lesz fóliázva, úgyhogy nem igazán gond. Egyéb tényleg semmi.

Összegezve: mindenkinek nagyon ajánlom, aki szereti a virtust, de nem akar vagy nem tud vagyont áldozni egy gyors, nagy, bizonságos, alacsony fenntartási ktg-ű autóra. A szervízperiódus átlagos, 15 ekm, de 1-1 szervíz 30-40-50 eFt. KIA pl. azért nem lett, mert elkértem a szervízkalkulációt több helyen, és 15 eKm*enként a legalapabb szervíz is 51 eFt volt! Pedig 1.4-es és 1.6-osak a motorok! A többit meg sem említem...

25000 km-nél: minden változatlan, semmi hiba, olajat egy cseppet sem fogyaszt ez sem. 30000-es szervíznél újra írok.

2009/03/16 FOGYASZTÁS országúton, max. 100 km/h: 6 l, várossal együtt 6,5-7 l

Hibalista

- Semmi. Előző Lacettimen sem. Az azt megelőző Tacumámon sem. Az azt megelőző Scorpioman, Escortjaimon minden létező. Pedig mindre vigyáztam, szerettem.
-
- Ezeken soha semmi, jó az egyikben egy izzócsere volt, egy db, évek alatt, 100.000 km alatt. Olaj egy csepp sem kellett soha beléjük!

Ide hordtam szervizbe

Chevrolet Gombos, segítőkészek, pontosak, kommunikatívak.

Értékelése: 9

Képek az autómról

Fenntartási költség (9) Évjárat 2007
Kényelem (5) Használati időtartam 0 év
Teljesítmény (10) Km vásárláskor 13000
Megbízhatóság (10) Vezetett km 16000
Szerviztapasztalat (10) Átlagfogyasztás 7 l
Előző autója? Lacetti 1.6 HB Következő autója? Chevrolet Captiva
Ennyire szerette (10) Megérte a pénzét? nem
Verdikt (8.2/10)  
 
Ítélet értékeléséhez be kell jelentkezned.
 

Chevrolet Korea Lacetti 2004 (2004 - 2007)

További ítéletek (271 db)

Szűkítés: jól megírt| képes| hosszú
Cím / Modell Időpont Hossz Km Ítélet Ért.

Népítélet-kereső Népítélet-kereső

  • Fenntartási költség
  • Kényelem
  • Teljesítmény
  • Megbízhatóság
  • Szerviztapasztalat
  • Ennyire szerette
  • - Évjárat (mettől meddig)