Ha megkapott volna mindent időben...
Szöveges ítélet
2019-ben vettem sajnos jóval drágábban, mint amennyit valójában ért volna (ez persze akkor még nem derült ki.) Rögtön az elején probléma volt, hogy összeégett a távolsági fényszóró kapcsolója és folyamatosan égett. Ennek eredményeként legalább sikerült 20e Ft-ot alkudni. Gyorsan sikerült orvosolni a hibát, újra kellett forrasztani a vezetékeket és jó volt. Ezután jött a szokásos első szerviz, olaj, szűrők stb. Na itt derült ki a turpisság. A szerviz elvégezve, majd hazafelé úgy 20 km után, alapjáraton elkezdett pislákolni az alacsony olaj nyomás. Rögtön vissza, nyomás mérés, tényleg alacsony. Első körben új olaj, nincs változás. Következő körben új olajszivattyú , nincs változás. Kiderült, hogy az autó teljesen szét lett hajtva, gyakorlatilag szinte olaj nélkül futott. Ennek eredményeként teljes hengerfej felújítás, új gyűrűk, új dugattyúk, új csapágyak. Ez a része rendben van, most szinte új motor van benne. Nem értem, hogy lehetett valaki ennyire hanyag, hogy ennyire ne figyeljen az autóra. Az autó egyébként kényelmes, hosszú út után sem fárasztó, kívülről kicsinek tűnik, de belül meglepően nagy. Sokan panaszkodnak, hogy lomha, nem gyorsul. Van benne igazság, de sokan nem tudják, hogy kell vezetni, ez a motor 3000 felett kel életre, akkor kezd el húzni, alatta csak szenvedés (persze miután bemelegedett, akkor lehet kihuzatni rendesen minden fokozatot). Nem érdemes kínozni alacsony fordulaton, mert egyrészt nem halad, másrészt meg jól elkormolja magát hosszútávon. A rövid távokat nem szereti annyira, néha el kell vele menni hosszútávra és kicsit megpörgetni. Mióta nálam van, azóta cserélve lett rajta mind a 4 lengéscsillapító, első hátsó fékbetét, hátsó féktárcsa, hűtővíz (ez szerintem nem volt cserélve mióta legyártották a kocsit), szervó olaj, fék folyadék, váltó olaj, gyertyák, szelepfedél tömítés, új akkumulátor, négy új négyévszakos gumi, EGR szelep, termosztát, bal első és jobb hátsó fék nyereg teljes felújítás. Összességében ez egy szerethető autó, kimegy a világból ha mindent megkap, olcsón fenntartható, nem hiába vannak rengeten az orosz fórumon, akik nagyon megbízhatónak tartják...:)
Hibalista
- Teljes motor felújítás az előző gazdák gondosságának köszönhetően (260e Ft). Négy lengéscsillapító, hátsó féktárcsák. Akkumulátor, termosztát, EGR szelep.
Ide hordtam szervizbe
Ismerős szerelő
Értékelése: 10
Képek az autómról
Fenntartási költség | (10) | Évjárat | 2006 |
Kényelem | (8) | Használati időtartam | 2 év |
Teljesítmény | (7) | Km vásárláskor | 127000 |
Megbízhatóság | (9) | Vezetett km | 12000 |
Szerviztapasztalat | (8) | Átlagfogyasztás | 8 l |
Előző autója? | Citroen ZX | Következő autója? | – |
Ennyire szerette | (9) | Megérte a pénzét? | nem |
Verdikt | (7.8/10) |
