Full extra és megbízhatóság olcsón
Szöveges ítélet
2016. 03.30.:
Eljött a búcsú ideje, lecseréltem egy Ford Focusra, aminek 1.6-os dízel motorja van és újabb. Ebben a 3 évben egyszer sem hagyott cserben a Lacetti, minimális szervizelési költségei voltak, mindig indult, nagyon megbízható volt, remélem ez a Focusra is igaz lesz. Egyszerű autó, de teszi a dolgát. Az ülései kicsit kényelmetlenek, de azért párszáz km-t kibír benne az ember. Még mindig azt mondom, hogy árértékben az egyik legjobb választás, hiszen ebben az árkategóriában az ember a szervizre sem szeretne sokat költeni. Viszlát Lacsi, remélem jó helyed lesz továbbra is! :)
2015.02.28.:
Megvilágosodás: a szakaszos törlés nem rossz, hanem esőérzékelős az ablaktörlő. Minderre pár nappal ezelőtt jöttem rá, így 1.5 év után időben, de ki a fene hitte volna... Szóval még egy apró öröm ezzel az olcsó kis csodával kapcsolatban. :)
2015.01.14.:
Így 1.5 év távlatából sem változott a véleményem. Egyszerű autó, kemény műanyagok, de nem csörög, nem zörög, egyben van. A fogyasztás gondolom sokak számára a legfontosabb, így télen a legutolsó tankolásom után 7.9 liter jött ki átlagnak. Eddig a legtöbb múlt nyáron volt, amikor egy egész tankot Budapesten belül autóztam el klímával, akkor 9.4 lett. A rekord még mindig a legelső 7.1-es, azt nem sikerült reprodukálni, a legalacsonyabb azóta 7.6 volt. 8 és 8.5 között van az átlag, aminek a fele város, fele országút. Olvasgatva a teszteket nagyon furcsállom, akiknek 10 liter feletti fogyasztásuk van ezzel az 1.6-os motorral. Én is normálisan megyek, előzgetek, óra szerint 110-zel szoktam Szekszárd és Budapest között közlekedni, azért még pont nem büntetnek. :) De még egyszer sem sikerült 10 közelébe vinnem.
A múltkori rángatás amúgy a tisztítás után is előjött, a lambdaszeleppel volt probléma, 13e forint volt a javítása, azóta nincs baja. Műszakinál a két hátsó lengéscsillapítót és az első fékeket cserélni kellett, de ezek kopóalkatrészek, illetve a hosszú állás eléggé megviselte őket. Egy szó, mint száz, nekem tetszik ez az autó, kívánom mindenkinek, hogy hasonló legyen a legrosszabb. :)
2014.03.17.:
Lassan fél éve megvan, nagyjából 13.000 km-t mentem vele ezidő alatt. Kezdetben hibája volt, hogy a motor néha rángatott. Ezt többszöri takarítással megoldották, azóta a jobbik minőségű benzint tankolom, nincs baja. A jobb első fék sajnos valószínűleg az állás miatt haldoklik, 10e forintért lett cserélve benne valami, de állítólag elkerülhetetlen a komplett fékcsere 40e forintért, bár még egy darabig bírni fogja. A fogyasztás 7 és 10 liter között ugrál. Utóbbi autópályán 150-160-as sebességnél volt (amit amúgy halkan, kényelmesen bír). Ami nem tetszik, hogy ritka méretű kerekei vannak (195/55 r15), amire jóval drágább a gumi, mint a hagyományosra, majdnem 10e forinttal darabja. Azért vesz az ember olcsó autót, hogy spóroljon, erre a téli-nyári garniturára ráment majdnem 200.000 forint. Kibírható, de hülye hiba. Szerencsére még mindig az a véleményem, hogy 820.000 forintért jobb árérték arányú autót nem igazán találhattam volna.
2013.10.30.:
100% városi használattal 9.1 litert fogyasztott. Viszont néhány tömítés a sok állás miatt elfáradt, illetve pár alkatrészt (egr szelep, másik szelep) kitakarítottak, reménykedve nézek a jövőbe. :D
2013.10.13.:
A szerviz 91.000 forint volt, minden ki lett cserélve, amit ilyenkor ki kell, pluszban a hátsó fékeket is cserélni kellett, mert a hosszú állás miatt átette őket a rozsda. Az autóban minden még a gyári, eredeti alkatrész volt. Kár, hogy nem tudom megmutatni azt az ékszíjat... :)
2013.10.08.:
Automata klíma, esőérzékelős ablaktörlő, 4 elektromos ablak, 4 alufelni, 4 tárcsafék, elől-oldalt légzsák, mindez 820.000 forintért. 7 éves, 113.000 km-rel. Használati nyomok látszódnak rajta (műszerfalán, műanyagokon néhány kopásnyom), de korához képest meglepően jó állapotban van. Megkockáztatnám, hogy kitűnő. A bal hátsó ajtaja fényezve volt. Ezen kívül nincs egyelőre hibája, nagyjából 1000 km-t mentem vele. Nagyon szépen húz, normálisan fogyaszt (okosan kell, városban már 40-50-nél ötösben kell menni, így a rémhírek ellenére nekem az első tank után 7.1 literre jött ki a fogyasztás 600 km után, amiben egy Pécs-Szekszárd és egy Szekszárd-Budapest volt a két hosszabbnak nevezhető út, de NEM autópályán, a többi mind Szekszárd és Budapest belterületén volt). Banki visszavett autó volt, a banknál volt egy jóideig, lehet, hogy ezért ennyire megkímélt. Persze ennyi km után még nem vonható le biztos következtetés, de eddig nagyon szerencsésnek érzem magam, hogy olcsón egy ennyire jó kocsit tudtam venni. Remélem, hogy nem fogok csalódni.
Hibalista
- Mint írtam, banki visszavett autó volt és sokat állt (1-2 évet). Nem tett jót neki, sok tömítést javítani kellett, illetve az akksit valószínűleg még most tél előtt kicserélem. Szerencsére ezek nem költséges dolgok. Ezeken kívül egyedül a légzsák hibajelzője világít, azt megnézik.
Ide hordtam szervizbe
Ismerős.
Értékelése: 8
Képek az autómról
Fenntartási költség | (8) | Évjárat | 2006 |
Kényelem | (6) | Használati időtartam | 3 év |
Teljesítmény | (7) | Km vásárláskor | 113500 |
Megbízhatóság | (8) | Vezetett km | 20000 |
Szerviztapasztalat | (10) | Átlagfogyasztás | 8 l |
Előző autója? | Megane 1.9 dci | Következő autója? | Focus |
Ennyire szerette | (9) | Megérte a pénzét? | igen |
Verdikt | (8.3/10) |
