Fekete Mamba (Savanyúcukor után)
Szöveges ítélet
2007. 07. 07.
Végre megjött a kicsike. Már nagyon vártam. Eddig egy ugyanilyet használtam, csak benzinest (lsd.: Savanyúcukor). A beltér gyakorlatilag változatlan, csak a felszereltségben, illetve a motorháztető alatt van a különbség. Ott viszont nagyon. Mivel egy nap alatt elütöttem vele három verebet :), elneveztem a kicsikét Fekete Mambának.
2007. 07. 12.
A motor nagyon jó. Mivel még bejáratós, nem nyomom neki, de alig tudom visszafogni. A gázpedált lehelni is elég, mert így is tartható a forgalom tempója. Vszont ha előzni kell, vagy ha menni akarok...akkor nagyon megy.Egy hét alatt mentem vele uszkve 600 km-t és még mindíg bőséggel van benne üzemanyag. A benzineshez képest egy áldás.
2007. 08. 30.
A nyaralás alatt beletettem a Mambába több, mint 5000 km-t. Megjárta a svájci hegyeket, a Vezúvot, Horvátországot - egy karcolás nélkül. Csodásan teljesített. Fullra pakolva az autót autópályán, hegymenetben klímával 6 lityit kért százon. Ezek után kíváncsian várom az első kötelező szervízt, hogy miként alakul majd a fogyasztás.
2007. 10. 30.
A fogyasztás változatlanul jó. A lent leírt két problémát orvosoltam, azóta semmi gond nem volt vele. Még mindíg szeretem a Mambát. Megy, mint a golyó és piszkosul csendes. Király!
A mai napon vontatnom kellett az egyik haverom 1,2 tonnás vasát. Gondoltam, biztos bajlódik majd vele a Mamba. De nem! Meg sem kottyant neki. Szuper!
2008. 01. 04.
10 ezer km van a Mambába, eddig minden OK. A fogyasztás azonban egy kicsit nőtt: átlag 7 lityi. Lehet, hogy a téli hideg, illetve a viszonylag gyakori 4-5 km-es igénybevétel okozza a nagyobb étvágyat. Vagy a klíma. Ugyanis éjjel-nappal megy.
Jut eszembe: A vezetőülést sajnos nem lehet még hátrébb tolni. Mondjuk 2-3 cantimetricsi elég lenne. Azért így is kényelmes, csak úgy még jobb lenne.
2008. 04. 01.
Továbbra is szolgál a kicsike teljes megelégedésemre. Fogyasztása is jó, 6 litereket szoktam mérni. A napokban azonban meglepődtem: 4,9 litert evett úgy , hogy 70%-ban országúti (90-100-as tempó), illetve 30%-ban városi igénybevételnek volt kitéve a Mamba. (ugyanannál a kútnál, ugyanúgy kattanásig nyomtam bele a lét.)
2008. 05. 30.
A kötelező szervíz rendben lezajlott, kicseréltek mindent korrekt módon (üvegfal mögött látom, hogy mit csinál a szerelő). Az autó megy szépen. Fogyasztása most úgy 5,6 körül mozog.
2009. 03. 26.
27.500 km. Itt tartok. Az utóbbi hónapok kemény tele közepette fogyasztott 7-7,2-t vegyes használatban, kicsit sportosan, jórészt néhány km-s távolságokon.Az osztrák majdnem -20 fokos hidegben is szépen tette a dolgát, bár kicsit nehezen melegedett be. Ja és hosszan kellett izzítani.
Most, hogy kezd melegedni az idő, a fogyi visszament 6,5-re hasonló vezetési stílus mellett.
2009. 06. 12.
A meleg beköszöntével a fogyasztás visszaállt a normálisra, 6,2-6,5 között. Megvolt a második kötelező szervíz is: 57 ezer Ft. Szerencsére plussz kiadás nem volt.
2010. 08. 20.
A fogyasztás 6-6,5 között van. A harmadik kötelező szervíz 65 ezer pénz volt. Még 38 ezer km körül volt egy hibakód (klíma), de én ebből mit sem vettem észre az autó működésénél. A szervíz sem talált hibát. Azóta minden ok.
2011.05.30.
Nem volt egy pénztárca kímélő a május hónap. Gumigarnitúra csere, lengéscsillapító felújítás, 4 tankolás, vagyis rengeteg km. Viszont az új gumiknak hála a fogyasztás sokszor klímázva 50% közúti, illetve 50% városi körülmények között cuccokkal, családdal: 5,7 liter.
2011.12.16.
Volt egy izzócsere a fényszóróban. Ezen kívül semmi különös. Fogyasztása is változatlan, taposástól függően 5,7 - 6,5.
2012.09.25.
Minden rendben.
Hibalista
- 2007.10.30. Fél lityi olajat kellett utánatöltenem, mert a pálca szerint a minimum környékén ficergett az olajszint.Üzemanyag betöltő fedelét a napokban nem tudtam bezárni. A rugós pöcök kiakadt. 2 perc alatt megjavítottam. - 2010.08.20. Valamikor 38 ezer km körül volt egy hibakód, de a működés során ebből semmit sem lehetett észrevenni. Szervíz átnézte, nem talált semmit. Azóta volt egy kötelező szervíz 42 ezer km körül: 65 ezer pénz. - 2011.05.30. Lengéscsillapítót kellett felújíttatnom 10e. Ft/db áron(csere esetében a szakszervíznél 40e. Ft/db; márkafüggetlen szervíznél 27e. Ft/db. lett volna a mulatság), mert a gyári gumik kagylósra koptak. Ráadásul az első kettő szálszakadásos is volt vagy legalábbis gyanús. - 2011.12.16. Fényszóró izzó csere. -
Ide hordtam szervizbe
Chevrolet Vác - Korrekt, segítőkész csapat. Üvegfal mögül nézhetem a szervízelés folyamatát.
Értékelése: 10
Másik szerelő értékelése
-
Értékelése:
Képek az autómról
Fenntartási költség | (9) | Évjárat | 2007 |
Kényelem | (9) | Használati időtartam | 5 év |
Teljesítmény | (9) | Km vásárláskor | 0 |
Megbízhatóság | (9) | Vezetett km | 78000 |
Szerviztapasztalat | (9) | Átlagfogyasztás | 6 l |
Előző autója? | Lacetti 1.6 Elit Sedan (Savanyúcukor c. ítélet) | Következő autója? | Cruze vagy Ceed kombi |
Ennyire szerette | (9) | Megérte a pénzét? | nem |
Verdikt | (8.1/10) |
