Chevy, az Első
Szöveges ítélet
Az autót fél éves keresgélés után vettük meg, nekem Ő az első, úgyhogy nagyon sokat gondolkoztunk, hogy milyen is legyen, mi legyen benne, és persze, hogy mennyiért. A kezdetekben a Renault 19 és a Peugeot 205/306 jöttek szóba, de aztán végül az újabb autók felé kezdtünk el kacsintgatni. Megnéztünk egy Daewoo Nubirát, Suzuki Igniseket, Opel Tigrát, és sok Citroent, Peugeotot, de mindegyikkel volt valami probléma. Aztán megláttam a neten a Chevyt, és másnap mentünk is megnézni, mivel itt volt az utca végi kereskedésben. Eleinte a család ódzkodott, mert, hogy Chevrolet, valami koreai-amerikai hibrid, meg, hogy miért aranyszínű az emblémája (francia autó pártiak vagyunk, de valahogy a C3-asok nem jöttek annyira be, és 206-oson tanultam vezetni, úgyhogy a sok vegyes élmény miatt ők szóba sem jöhettek :P )
Így, hát elvittük a Chevyt egy próbaútra, eleinte nagyon furcsa volt a sok magas francia után, egy ennyire lapos autó. Mivel mindenkinek tetszett, megvettük.
A külső:
Mivel, mindig is szerettem a karakteres autókat, ezért a Lacetti mindvégig tetszett. Imádom a kidomborodó kerékíveket, a púpos vonalakat, és a nagy aranykereszteket az autón. Igaz, a kocsi eleje nem annyira karakán, és agresszív, mint mondjuk egy Peugeot, vagy Renault, de ilyen a koreai stílus,és őszintén szólva, egyre jobban tetszik. A hátulsó traktus viszont a kedvencem, látszik rajta az olasz design, akár egy Fiat is lehetne. A lámpa a kedvencem. Sok apró hiba van az autón, mert Pestről hozták le. Végig van húzva az összes oldalsó díszléc, sok a kavicsfelverődés, horpadások az ajtókon, a legérdekesebb, egy vízszintes, 20-25 centis horpadt csík, amit nem értek, hogy hogyan lehetséges egy autóra rárakni, de hát, ez van :) Amúgy, az ablaktörlők, és összességében minden nem kezelt fémfelület hajlamos a rozsdásodásra, sajnos a kavicsfelverődéseknél már most is van egy két apró elszíneződés, amit minden mosáskor levakarok, de, mivel kinn áll, mindig visszajönnek. A kilincsek is nagyon kopnak. Folyamatosan pattogzik le róluk a festés, és alatta kezd kilátszani a fehér műanyag, ami még szerencse, hogy nem fekete, mert különben eléggé furcsán nézne ki, hogy foltos a kilincs. Az autó ezüst metál, úgyhogy nem látszik a kopás, egy egyszerű ezüst színű alkohol bázisú tollal újra lehet festeni.
A belső:
Szerintem kimondottan szép, igaz, hogy minden tesztben leszólják, de szerintem nem rossz az anyagok minősége, sok a puha műanyag, mindennek van hely benne, és sehol sincs olyan tárolórekesz, ami ne lenne kibélelve! Nem karcolódik a telefon, ha berakom a rádió alatti polcra. A kesztyűtartó hűtött, és viszonylag nagy. De a legnagyobb erénye az, ami a német autóknak NEM: Nem fekete! Nagyon utálom, hogy a legújabb golfok, polok, astrák és akár az olcsóbb Audik, BMW-k is fekete műszerfalat kapnak. Persze, a Lacettiben is van egy két fekete betét, de az alapszín világos szürke, és az ajtókon is mindenhol szürke a műanyag, ami szintén nem kopogós. Egyedül a kormány nem a szívem csücske, mert a közepén nincs csillogós, aranyszínű Chevy embléma, de ez még megbocsájtható, majd csinálok matrica festékből :P Ezen kívül a műanyagok hajlamosak elszíneződni dohány füst hatására, és a szürke néhol sárgás árnyalatot vett fel, mivel az előző tulaj szétbagózta az utasteret. A szag sajnos fél év alatt sem ment ki, ha esetleg valaki tud valami jó technikát, azt szívesen fogadom :). Az ülések hihetetlen kényelmesek. És nem csak az elsők, hanem a hátsók is! Talán, ez a kárpótlás azért, mert hátul nem elektromos az ablak? Mindenesetre, van, hogy fél óráig csak fekszek hátul, és élvezem, hogy mennyire kényelmes autó is. A vezetőülés ülőlapja két helyen is mozgatható, igaz, nekem legfelülre van tekerve, mert különben nem látok ki belőle rendesen, 173 centisen nem nőttem nagyra fiú létemre :P A kárpitok is nagyon szépek, plüss huzat, nem ragad, nem izzasztó, és nagyon puha az is. Hátul is jól elférni, mögöttem meg főleg, mert eléggé előre van húzva az ülés, voltunk már öten Balatonon, mindenki kényelmesen elfért, és csak nálam nagyobb emberek ültek az autóban.
Motor, váltó:
A motor 94 lóerős, 1399 cm2-s. Ha nem váltok hamar, akkor nagyon jól gyorsul, húz, és ki lehet vele lőni a lámpáknál.
A váltó viszont eléggé keleti. Megszoktam, hogy a francia kocsik pöccintésre beveszik a sebességet, nagyon pontosak, és soha nem rezegnek váltáskor. Szegény Chevy sajnos nem ilyen, még nem sikerült úgy váltanom, hogy ne rezgett volna, de lehet, hogy ez csak az én hibám, mert túl hamar váltok? Mindenesetre, fejlesztem a váltási technikámat, és remélem, hogy lassan megtanulok helyesen váltani :P
Az autó fogyasztása amúgy változó, legutóbb kb 7.3 liter volt városban, de volt, amikor 10 körül evett. Többek között ezért is váltok korán, hátha akkor kevesebbet kell benzinre költenem.
Egyéb:
A csomagtartó kicsi. Persze, egy hétvégényi cucc öt embernek befér, de hosszabb útra nem mennék, vagy csak nagyon kevés csomaggal, vagy kevesebb emberrel.
Az audio rendszer viszont nagyon jó! 4 40W-os hangszóró van benne, ami nem tűnik soknak, de, összehasonlításként, egy kezdő gitár erősítő is 15 W-os, és a 40-50-60W-osak viszonylag erősnek számítanak már. Max hangerőn bömbölt múltkor a Muse New Born című száma, és nem remegett a karosszéria, és nem is akart szétesni a kocsi.
Egy szóval, nagyon kellemes autó, kényelmes, és nagyon szeretem.
Hibalista
- Mivel, még csak fél éve van nálam az autó, eddig semmi, remélem, nem is fog.
Ide hordtam szervizbe
Értékelése:
Képek az autómról
Fenntartási költség | (10) | Évjárat | 2005 |
Kényelem | (10) | Használati időtartam | 0 év |
Teljesítmény | (10) | Km vásárláskor | 79000 |
Megbízhatóság | (10) | Vezetett km | 1000 |
Szerviztapasztalat | (10) | Átlagfogyasztás | 8 l |
Előző autója? | – | Következő autója? | – |
Ennyire szerette | (10) | Megérte a pénzét? | igen |
Verdikt | (10.0/10) |
