Chevi 121314
Szöveges ítélet
Márciusban volt 1 éves. Nekem nagyon bejön. Tágas az utastér, hosszú úton is kényelmes, kiválóak az ülések (elől tutira, hátul még sosem ültem). Menettulajdonságai jók, menetteljesítménye nem éri el a gyári adatokat (gyorsulás 0-100 11,2, végsebesség 185 óra szerint!). Iszonyúan érzékeny a jobbláb méretére: dinamikus autózással 9-9,5 liter, de mértem már 7 litert is. Egyetlen gondom akadt vele: nem tudtam állandó sebességet tartani, rendszeresen rángatott. Aprókat, de jól érezhetőeket. A szervízben három alkalommal jártam emiatt. Először kapott egy új szoftvert (Tacuma 1,6). Ez nem jött be. Aztán kaptam egy új nemtudommicsodát, ami a beáramló levegő mennyiségét hivatott szabályozni. Valami gyár által meghatározott méretű furattal ellátott membránt. Hát ez sem segített. Végül a gyári furatokat eltüntették. Megszűnt a rángatás. Az autó semmiben sem változott, ugyanúgy megy és a folgyasztása sem lett se kevesebb se több.
Sokféle autóm volt már (Daciatól Volvo 850-ig). Ezt nagyon kedvelem, abszolut elégedett vagyok vele.
2007.06.15
38000 kilométert futottam vele. Amiért újra írok az a fogyasztás. A 30 ezres szervízt követően ugyanis látványosan, kb 1 liter/100-rel visszaesett. A vezetési stílusom nem változott. Úgy tűnik igencsak jot tettek vele az új gyertyák. A polenszűrőt is cserélték, így most a klíma is elfogadhatóan dolgozik (de a korábbi focusomhoz képest még mindig gyengécske). Műszaki problémám továbbra sincs vele. Viszont a bal első ajtó kilincsénél egy körömnyi helyen lejött a fényezés. Jártam vele a szervízben. Gariban lefújják (még szép!).
2008.február 7.
54 ezer km.
A magas fogyasztáson kívül továbbra sem tudok rosszat mondani az autóról. Teljesen igénytelen, maximálisan megbízható. A szervíz viszonylag olcsó. Most sem zörög benne semmi, kopásnak sehol, semmmilyen nyoma nem tapasztalható. A fogyasztás ismét 8 liter körül alakul. Egy rövid ideig (1 tank benzin elfogyasztásának időtartamára) megálltam, hogy nem nyomtam neki, mint általában, hanem nagypapisan közlekedtem vele (max 2500-ös fordulatszámon elváltottam, ill. 80-nál többel nem mentem). A 80%-ban országuti autózásom alkalmával igy használva az átlag 5,9 literre adódott!!! Magam sem akartam elhinni. Aztán visszaálltam szokásos vezetésre (nem padlógázas!!!), ismét 8 liter körül zabált. Tavasztől őszig beleraktam egy jó nevű direktszűrőt, ami kicsivel jobb rugalmasságot hozott (IV.fok. 60-100 12,00 helyett 11,3 másodperc). Összel kivettem, mivel így lasabban érte el az üzemi hőfokot.
Most van még egy golfom is. Azzal azért nem lehet egy lapon említeni: jobb minőség, könyebb kezelhetőség, minden téren jobb. Csak hát az ára is más (a különbség 2 M Ft)!!!
Hibalista
- Helyzetjelző izzók, mindkét oldalon, egy héten belül. Más SEMMI!
Ide hordtam szervizbe
Chevrolet Horvath Sopron
Értékelése: 7
Képek az autómról
Fenntartási költség | (8) | Évjárat | 2006 |
Kényelem | (10) | Használati időtartam | 2 év |
Teljesítmény | (8) | Km vásárláskor | 0 |
Megbízhatóság | (10) | Vezetett km | 54000 |
Szerviztapasztalat | (7) | Átlagfogyasztás | 8 l |
Előző autója? | Focus 1,6 | Következő autója? | már nem tudom |
Ennyire szerette | (9) | Megérte a pénzét? | nem |
Verdikt | (7.7/10) |
