Az ex-rendőr
Szöveges ítélet
Kiskorában rendőr lacsiként szolgált, majd pihent 1 évet mielőtt hozzám került.
Ez eddig 2 olyan érv ami miatt nem kellett volna megvenni, de az ára eléggé meggyőző volt.
13ezer km volt bele rajzolva, ez kb 30-50 ezernek felelt meg a valóságban. Nem egy túlhajtott autóról beszélünk, igaz a belső tere hagyott kívánni valót. Lyukas gumiszőnyeg, kopott kormány és váltó, egy-két karc itt-ott, kívül kőfelverődések, ajtórányitások, amelyek le voltak kezelve, de festve nem. Mivel az esztétika ilyen szinten (vagy áron) nem érdekel, végül is az autó egy használati tárgy, megvettem.
Km-ből nem a valósat írom, hanem amit az óra mutatott.
Amit költöttem rá első körben: 13000 km-nél megejtettem egy kötelező szervizt, majd ez után szépen tartottam 15 ezrenként.
35 ezenél gyertya csere, 45 ezernél hosszbordás szíj, vezérműszíj csere.
60ezer km körül kipufogó rezonátor cső csere.
7 éves kora óta klíma évente leengedett, de valahogy sikerült az új szervizben úgy megtölteniük, hogy utolsó évben megmaradt a gáz benne.
Felhasználás jellege vegyes, mindennapos szinten városi használatban, havi szinten van 1-2 hosszabb utam vele. Nem mondanám hogy kímélem, eléggé dinamikusan vezetek. Pályán (természetesen a német autópálya bizonyos szakaszain) 160-170 az utazótempóm amit még kényelmesen tart.
Szeretem, mert "igénytelen" és viszonylag olcsó hozzá az alkatrész.
Amit nem bírtam mai napig megszokni: első kerék hajtás, előzésre csak mértékkel alkalmas, a 110Le nem túl sok. Váltója kicsit akadós volt, ami 7-8 éves korára szépen bekopott.
Összességében ár/érték arányban remek autó volt.
9 és fél éves korában átszámoltam mit is kellene rajta javítani lassan. Semmi életbevágó nem volt, csak a sok lassan csere érett apróság miatt éreztem, hogy nem ígérkezik pénztárca barát évnek (fékek, gyertyák, szíjak+görgők, vízpumpa, ajtóteleszkópok, olaj+szűrők, lengéscsillapítók, és még ki tudja mi várta a cseréjét 5 ezer km-en belül). Inkább eladtam, ezek nagy részét egy jó érzésű vevő úgy is alapból megcsinálja rajta.
Összességében jó, szerethető autó volt. 1-2 évre vettem, amiből végül több mint 5 év lett. Nem hinném hogy visszasírom valaha, de amíg volt, sok baj nem volt vele.
Hibalista
- Kb 2 hónap használat után világítás kapcsoló és a vezérlő elektronikája megsült. - Kipufogó rezonátor cső eltört 8 évesen. - Elhasználódott: kormányösszekötő, szilentek. - Legidegesítőbb hibája: szelepfedél eltört
Ide hordtam szervizbe
Chevrolet Katona, Gödöllő. 2009-től hordtam ide az autót, eleinte nagyon korrektek voltak, hozzáértően szereltek, de sajnos az idő múlásával egyre többet hibáztak, miután a kipufogó rezonátor csövét nem gyárira cserélték, a csere darab beleért a kardán védő lemezbe és az alvázba is. Bocsánatot nem kértek, de megállapították, hogy szerintük a védőlemez teljesen felesleges. Ezek után úgy döntöttem más szerelőt keresek, mivel azért járok márkaszervizbe, mert a típushoz értő szerelővel szeretném javíttatni az autót, lehetőleg gyári, vagy azonos minőségű alkatrészek felhasználásával.
Értékelése: 2
Másik szerelő értékelése
Opel Puchele, Soroksár. Nagyon korrekt, gyors és hozzáértő csapat.Teljes mértékben meg voltam velük elégedve. Fura mód a márkaszervizben kapott olajra 10ezer km-enként egy litert rá kellett tölteni, az általuk használt GM olajból pedig egy decit nem evett 2 olajcsere között.
Értékelése: 10
Képek az autómról
Fenntartási költség | (9) | Évjárat | 2005 |
Kényelem | (6) | Használati időtartam | 5 év |
Teljesítmény | (3) | Km vásárláskor | 50000 |
Megbízhatóság | (9) | Vezetett km | 68000 |
Szerviztapasztalat | (8) | Átlagfogyasztás | 8 l |
Előző autója? | – | Következő autója? | E46 318i |
Ennyire szerette | (7) | Megérte a pénzét? | igen |
Verdikt | (7.6/10) |
