Az átlagosok átlagosa
Szöveges ítélet
Viszonylag kényelmes, megbízható autó, rengeteg gagyi megoldással.Az autómata klíma semmit nem ér, hiába állítom be a kívánt hőfokot vagy teljes erővel hűt vagy semmi.Fűtésnél ugyanígy.Futómű közepes, bár a motor gyenge teljesítménye miatt nincs is szükség komolyabbra.Motor gyenge és sokat eszik ráadásul nagyobb tempónál (140) a hangját is felemeli.Jobban nem is nagyon szabad hajtani,mert a fék, futómű, gumik (gyári),nem tudnak többet!Alapjában véve egy átlagos autó atlag embereknek átlagáron.Néhány a pozitívumok közül: tágas,megbízható,jó minőségi benyomást kelt.Ha egy nagyon jó dieselmotort raknának bele, nem lenne konkurense a piacon.
---
Folytatás:
A fentiek óta szerzett tapasztalataim kedvezőek, bár a paraméterek nem változtak így a megítélés sem! A motor 10.000 km után mintha erőre kapott volna (na így sem versenyautós) és mintha könnyeben pörögne fel és rugalmassabbnak érezni.Sajnos ha teljesítményt akarunk pörgetni kell (16V) ami a fogyasztáson is meglátszik.A kezdeti mellbevágó értékek után állandó klímahasználat mellett 8,2 l/100 km vegyes fogyasztás alakult ki de ez is kb. 10000 km után.Hogy ez sok vagy kevés azt sok nézőpontból kell vizsgálni és mindenkinek más a fontos.Egy biztos a mai diesel autókkal már csak egy szempontból tudja felvenni a versenyt:az ár.Ha valaki most akar venni Lacettit, fontolja meg nemsokára lesz diesel. A kombihoz mindenképpen jobb választás. (Feltéve, ha elfogadható áron kínálják.)Ezt nem csak a fogyasztása miatt gondolom, hanem az egész autó karaktere miatt.Egy kényelmes, megbízható, viszonylag jól felszerelt, valódi családi autó, ami az idő múlásával egyre jobban belopja magát a szívembe!Hibákról nem tudok beszámolni, mert nem voltak.
Hiányosságok azért akadnak!A villanyablakok közül csak a bal első autómata és az is csak lefelé.Szerintem ez kicsinyesség!A távirányító nem húzza fel az ablakokat.A 3 szivargyújtó közül egy sincs olan amelyben állandóan van áram.(hűtőtáska, telefontöltő). Technikailag nem nagy és nem költséges dologok ezek úgyhogy azt javaslom, ha valaki autót vesz ezeket alkudja bele az árba.
A ködlámpa semmit nem ér! Mindössze 27 W -os izzó van benne!Az ülésmagasság állítás kétes értékű szerintem nem váltja be a hozzáfűzött reményeket.
Hiányolom:fedélzeti számítógép, tempomat, hátsó légzsákok,
Ezeket leszámítva egy elég jó autó benyomását kelti.2006.01.02.
Az elmúlt időben egyre jobban megkedveltem.Semmilyen meghibásodás vagy probléma nem merült fel. 20.000 km.-t tettem bele. A fogyasztás nyugodt, kényelmes tempóval elfogadható keretek között tartható.A téli városi nyektetést bőséges benzinszámlával honorálja, de ennek a típusnak a fogyasztás az egyik gyenge pontja.Valamelyest kárpótol a kategóriájában kiemelkedő kényelem és helykínálat.Keveseltem a menetteljesítményét, ez mára annyiban módosult, hogy megszoktam és beletörődtem.Az igaszság az ,hogy már nem is hiányzik.Tegye mindenki a szívére a kezét és gondolja át mennyire használja ki jelenlegi autójának tudását.Olyan vezetési stílusra tanított a Lacetti, amely előtérbe helyezi a biztonságot és a kényelmet.Azt hiszem igazi "családapává" tett engem.Ebből is látszik, hogy egy igazi családi autó.Aki magamutogatós, lámpáktól elgyorsulós autókra vágyik rossz helyen kopogtat, aki viszont egy feltünésmentes, megbízható, kényelmes autóra vágyik annak bátran ajánlhatom.
2006.05.11.
Az eltelt időben sem volt meghibásodás vagy vagy bármilyen probléma.Tapasztalataim szerint a gyári Hankook gumik botrányosan rosszak.Ha valaki most tervezi megvenni az autót az első alku tárgya egy garnitúra normális gumi legyen.Nem a tapadásával van a legnagyobb gond hanem a hangjával.100 km/ó felett mintha egy Lada Niva-ban ülnék és a terepes gumik dübörögnek alattam.A téli garnitúrával nem tapasztaltam ezt.
A fogyasztás állandósult 8.5 liternél ami a mai technika mellett talán egy kicsit sok.Költségeket csökkenteni szándékozom így napokon belül beszereltetem a gázt.Remélem beváltja a hozzáfűzött reményeket.A tapasztalataimat majd később megírom.
2007.április
Azóta beszereltettem a gázt.Meg kell mondjam szenzációs!!Semmilyen negatív tapasztalat a gázzal kapcsolatosan.Teljesen automata, nem kell mást csak tankolni.Majdnem diesel üzemű autó üzemeltetési költséggel tudom használni. Normál használat mellett 9-10 liter/100 km. a fogyasztás gázból.A motor még egyenletesebben és halkabban is jár. Elég sűrű kúthálózat úgyhogy mindenkinek csak ajánlani tudom.
Az autóval viszont akadtak gondok azóta! Már elhagytam a 65.000. -ik km.-ert is és vannak kellemetlen tapasztalatok!Felhívom a sorstársaim figyelmét néhány bosszantó hibára amellyet javaslok még garanciálisan javíttatni!
1.toronycsapágy gumipogácsa.Megkeményedik a gumi, amiáltal kopogni fog a futómű és az iránytartása is romlik.(típushiba,gariban cserélik)
2.Kilincsek.A kilincsek belső faláról lekopik a festék.(garanciában festik)
3.Kormánymű.Nekem már 2 esetben is cserélték. Szemlék esetén mindenki vegye a fáradtságot és nézzen az autója alá(ahol nem lehet bemenni a műhelybe ajánlatos kerülni!!! Tapasztalatból mondom!) és nézze meg a kormányművet.Nem szabad olajszennyeződésnek lenni rajta!!Álló helyzetben, álló motorral erőteljesen mozgassuk meg a kormányt, nem szabad kopogó hangot adnia.
4.Cd táras rádiós magnó.Ki-be kapcsolgat 1 mp.-enként.(gariban javították)
5.Fényezés mindenhol kopik, lepattog. Tipikusan a hátsó sárvédő ív elülső része.Nem tudom mi lesz vele.
6.Kipufogó rendszer.Nagyon hajlamos a rozsdásodásra, szerintem nem fogja kibírni a 3 évet.Remélem még garanciában le tudom cseréltetni.
7.Ülések alatti oldallégzsák csatlakozók.Rendszeresen kontakthibásak, főleg azokon az autókon ahol rendszeresen állítják az üléseket!?Nekem egyszerüen kivágták és összeforrasztották!!!Érdemes odafigyelni, mert a csatlakozó hibája miatt a műszerfalon világít a légzsák kontrollámpa, és egyik légzsák sem működik.
8.Gyári gumik.Nem tudom jellemezni!!!!Be kellene csukni azt aki ezt engedte feltenni ezekre az autókra.Botrányos!!
Érdemes odafigyelni, mert garanciaidőn túl bizony költséges mutatványok ezek!!
Azóta megjelent a diesel Lacetti.Hát annak idején nem ezt gondoltam volna épeszű árnak.5.1 MFt. + nagyon rosszul számolnák be a régi Lacsimat! Na ennyit a márkahűségről.Nagyon meg fogom gondolni, hogy újra Chevrolet-t vegyek-e!(nem valószínű)
2008.02.08.
Mégis valőszínű lett.Csere egy 2,0 D SW.-re.Jó ajánlatot kaptam A Chevrolet Oster-nél így lecserélem.A sok apró bosszantó hiba ellenére megkedveltem és egyre jobban híve vagyok a márkának.Az eltöltött majd 100,000 km alatt összenőttünk és megbízható társra leltem benne.A többi Lacsi tulajdonosnak meg egyet javaslok, fontolják meg a gáz beszereltetését.Nekem nem voltak torpanási , lerakódási és egyéb jellemző motorproblémák csak ment ment előre.Arról nem beszélve, hogy az üzemeltetési kölcségeket is jelentősen lehet csökkenteni.Amiért én mégis dieselre cserélem az a menettulajdonságok miatt van. Nem lehet egy lapon említeni a különbséget.Azt hiszem a megtett kilóméterek alapján kellő mennyiségű tapasztalatot szereztem a típusról, ha valakit érdekel szívesen megosztom mással is.
Itt elérhető vagyok:budaitomi@freemail.hu
Hibalista
- Lásd a leírásban!!
Ide hordtam szervizbe
Csak az átvételnél voltam szervízben.KATASZTRÓFA!(Chevrolet Perfekt BP.)
Azóta a 15.000 km.es szervíz is megvolt.
Ajka-Bakonygyepesi szervíz.
Teljesen hülyének nézik az embert!!!
Alapvet? hibákat vétenek! Nem tudom ajánlani!Szakértelem teljes hiánya!!!!
Értékelése: 1
Másik szerelő értékelése
2007.
Opel, Chevrolet Oster Veszprém.
Se jó-se rossz vélemény, majd meglátjuk.
2008.02.08. Megláttuk.Figyelmesek, szolgálatkészek és minden problémámra találtak megoldást.Mindenkinek javasolni tudom.
Értékelése: 9
Képek az autómról
Fenntartási költség | (5) | Évjárat | 2005 |
Kényelem | (8) | Használati időtartam | 3 év |
Teljesítmény | (3) | Km vásárláskor | 0 |
Megbízhatóság | (9) | Vezetett km | 95000 |
Szerviztapasztalat | (1) | Átlagfogyasztás | 8 l |
Előző autója? | Octavia 1,9 TDI | Következő autója? | Diesel Lacetti (épeszű áron) |
Ennyire szerette | (7) | Megérte a pénzét? | nem |
Verdikt | (5.1/10) |
