Annyira átlagosan jó hogy az már fáj
Szöveges ítélet
Mielőtt elolvasok egy népítéletet mindíg azzal kezdem hogy megnézem milyen autója volt előtte. Mert ha mondjuk trabantból ült samarába vagy vw polo-ból samarába egészen mást fog írni. Nekem közvetlenül előtte Fiat seicentom volt, de volt már alkalmam birtokolni/vezetni Citroen picassot, Fiat pandát, Alfa 33-at, Skoda octaviat, Skoda fabiat, Renault 11-et, hosszú távon.
A lacetti:
30.000 km-el 2.5 évesen vettem. Eléggé elhamarkodottan döntötem de szerencsére nem bántam meg. 1.8M árával az új 3Millió helyett és ilyen kevés kilométerrel nem szabadott otthagyni.Ráadásul az 1.6-os 110 lovas.Egyetlen esztétikai hibája volt (van) , alig látható gesztenyehullás vagy jégeső a tetőn és motorháztetőn, ez is csak bizonyos szögből és sokáig keresve.Első dolgom volt utánanézni a típushibáknak addig amíg garanciális.Erre nagyon jó segítség (nem reklámként, de tényleg hasznos) a www.lacettiklub.hu oldal, főleg a fórum.Ezek egy részét becsülettel produkálta is az autó.Ezek az alábbiak: Karcos vezetőoldali oldalablak a kemény esőlehúzó gumi miatt. Néha enyhe megtorpanás a motorban alacsony fordulatszámnál az agyament EGR szelep miatt ami visszavezeti a kipufogógáz egy részét a motorba.Nagy ötlet !! Persze ez az opeleknél és néhány renaultnál is így megy, ugyanilyen problémákat okozva.Így az EU42-es szabványnak megfelelünk (igaz olyan csak 2155-ben lesz) ellenben a tulaj szív, illetve a kocsija a kormot újra.Kicsit nyikorog a kormány (nagyon halk gumihang) amit valami tömítés okoz (persze semmi baj nem lenne csak ha a tökéleteset szereti valaki akkor zavaró), de cserélik az egész kormányművet.
Ami nem típushiba de vételkor fent állt.Rossz gyári rádió, nehezebben záródó bal első ajtó.Továbbá maga a szervízes munkafelvevő vette észre hogy egy apró berezgés hallható 2800 és kb 2801 fordulatszám tartomány között :) alulról ami valami kipufogó rezonátor lehet így kompletten az egész első dobot kicseréljük jó? Hogyne lenne jó.Minél újabb valami annál jobb.
A szervízben azt javasolták hogy a torpanás ellen az EGR szelepet cserélik ki (ami visszavezeti a kormot) aminek nagyon nem örültem, így kértem hogy inkább az újabb motorszelepeket tegyék be , amit már valamilyen koromlehúzó szoknyával láttak el.A válasz az volt hogy először próbáljuk ki ezt, aztán ha továbbra is fent áll, akkor cseréljük a szelepeket. A probléma csak az volt hogy mire megjavították a fránya gyári rádiót és visszamentem érte, addigra kifutott a garanciaidőből, így a szoknyás szelepekre már nem került sor.Egyébként a többi felsorolt hiba nagy részét orvosolták.Kormánymű cserélve-tökéletes.Ablak és gumija cserélve-tökéletes.Ajtó már nem lóg-tökéletes.Rádió javítva-nagyon szépen szól.A kipufogó? még mindig be-rezeg (ezek szerint nem az volt a bűnös) de ezt csak kintről hallani annyira halk.És a torpanás is néhanapján előjön.Ennek nagyon egyszerű az orvoslása , csakhát ez is pénzbe kerül, 1-2 ezer forint. Venni kell minden 3.-4. tankoláskor sárga STP szeleptisztító adalékot.
Néha az alapjárat is ingadozik kicsit, remélem emiatt van az is.
Ami jó az autóban műszakilag.Keveset fogyaszt.Igen jól halljátok márkatársak.Magam is megijedtem itt a népítéletben olvasottakról hogy sokat eszik.Ezért a második dolgom az volt hogy teletank és 100 km, vegyes használatban, klímával!!!, és hogy teljesen őszinte legyek spórolósan vezetve, kerülve a durva kigyorsításokat (persze előzéskor ezt nem tartottam be) időben felkapcsolva stb. 6.5 l/100 km.Biztos hogy ha ezekre nem figyelek fel tudtam volna tornázni bármeddig.Még a szervizes is azt mondta hogy sokszor jól húzassam meg, akkor jól kitisztulnak a szelepek és nem fog torpanni, és a fogyasztás sem változik nagyban ezeknél a modern autóknál.A fizika törvényeinek még a modern autók sem tudnak ellentmondani, ráadásul a torpanást sem oldja meg, tapasztalataim szerint.Arra csak az STP a jó.Ami még jó az autóban: Csendes, de tényleg csendes a versenytársakkal szemben.Kényelmes ülések és nagy lábtér még mögöttem is.Persze ez a csomagtartó kárára.A gyári HIFI gyönyörűen szól, gondolom egy fanatic számára ez gagyi, de most hétköznapi használatra és egyéb típusokhoz képest értem. A motor elég jól húz mondjuk mind 110 lovat nem érzem, de az új Mitsubishi lancer 1.5-hoz képest ami 109 ló a lacetti überkirály. Tényleg.:Egyik ismerősöm az új lancert (2008-as) akart venni.Lacettivel mentünk érte, majd kipróbáltuk.Te jó ég mekkora csalódás.Pedig iszonyat jól kinéző autó.Persze nem is vette meg az ismerősöm, ő is jobbnak érezte a lacettit.Most nem akarom lehordani a másik márkát, de legyen elég annyi hogy a lacetti nagyot (nagyon nagyot) nőtt a szememben utána.És...a két autó árkülönbségéről ne is beszéljünk.
Külső: hááááát :) nem is tudom átlagos, a legátlagosabb ami létezhet, szívdobogtatásra nem ezt találták ki.
A belsőtér tágas, a műszerfal tapintásra is megfelelő, az ülések kárpitozása is kellemes.Nyáron kicsit gyenge a klíma.
Összegezve egy tipikus olyan autó aminek ha a típushibái időben javítva vannak akkor A-ból B-be (bárhol is legyen az a B) mindig elvisz nagyszerű kényelemmel, megbízhatóan. Éppen ezért szerethető mert minden kívánalomnak eleget tesz.Nem kell vele szégyenkezni sehol sem, bárhová beállíthat vele az ember.Az ár érték aránya messze felülmúlja sok vetélytársát.Szerencsére a ferdehátúból nem látható túl sok , úton útfélen.Tehát minden jó érdemes megvenni, de annyira minden rendben van hogy unalmas. Ha egy dögösebb formája lenne, ahogy azt a leváltó modellbe meg is teszik, akkor mindent vinne nálam.De addig marad a 159-es alfa az álomautó.
2008.12.11.
Téligumi kötelező.illetve már őszi és nyári is, mert korábban elfelejtettem írni hogy a gyári abroncsok az univerzum legrosszab gumijai.Esőben szinte használhatatlan.Sajnos valahogy Karotta is megsejtette a tesztje alatt, hogy a sorozatgyártásban már nem az általa tesztelt gumival forgalmazzák.
Váltóval nem tudom mi baja a márkatársaknak, direkt kipróbáltam, akár két ujjal is kapcsolható pontosan és szépen.Bár nekem váltóval sohasem vot problémám egy autóval sem....meg kell tanulni autót vezetni.
Update:2011.10.19. (már több mint 20000km együtt lét)
Azóta is csak a kötelező: olaj,szűrő, gyertya stb.
Az STP szeleptisztító és a lehetőség szerinti jó üzemanyag tankolása szükséges! 1x volt sárga lámpa, de egy gyors STP vétel+betöltés megoldotta.
Még mindig jó vételnek tartom.
Hibalista
- EGR, ablakcsere, ajtólógás, rádió, első kipufogó dob - mind garanciában
Ide hordtam szervizbe
Chevrolet Gombos
Értékelése: 10
Képek az autómról
Fenntartási költség | (7) | Évjárat | 2005 |
Kényelem | (7) | Használati időtartam | 0 év |
Teljesítmény | (7) | Km vásárláskor | 30000 |
Megbízhatóság | (8) | Vezetett km | 20000 |
Szerviztapasztalat | (9) | Átlagfogyasztás | 6 l |
Előző autója? | Seicento | Következő autója? | Alfa Romeo 159 |
Ennyire szerette | (9) | Megérte a pénzét? | igen |
Verdikt | (8.1/10) |
